Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego na potrzeby projektu "Cyfrowa Gmina"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OSTROWITE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019390
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Ostrowite
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-402
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 632765160
1.5.8.) Numer faksu: 63276160
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugmostrowite@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowite.samorzady.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu komputerowego na potrzeby projektu "Cyfrowa Gmina"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b01df38a-4944-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00387760
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00008547/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawy i usługi związane z realizacją projektu "Cyfrowa Gmina"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, dotyczy realizacji projektu grantowego "Cyfrowa Gmina" o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ostrowite
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ostrowite
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/ostrowite
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OO.ZP.271.16.2022.TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 116666,04 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 47931,07 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup wraz z dostawą:
1) 4 laptopów,
2) 9 komputerów stacjonarnych,
3) 1 zasilacza awaryjnego do serwera,
4) 2 licencji CAL do pracy zdalnej,
5) 3 licencji na oprogramowanie biurowe,
6) 13 licencji systemu operacyjnego.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ. Specyfikacja techniczna zawiera minimalne wymagania, które musi spełniać oferowany przedmiot zamówienia.
Przedmiot zamówienia należy dostarczyć w godzinach pracy Urzędu Gminy Ostrowite.
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30213100-6 - Komputery przenośne
30213300-8 - Komputer biurkowy
48620000-0 - Systemy operacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: . Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
L.p. Opis kryterium ceny Znaczenie w %
1. Cena (koszt) 60%
2. Termin realizacji zamówienia 20%
3. Termin i typ gwarancji 20%
Razem 100%
Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej.
2.CENA – 60%
Cena będzie oceniana metodą punktową wg wzoru:
Cena najniższa ze wszystkich ofert x 100pkt x Znaczenie kryterium 60%
Cena oferty badanej
Oferta może otrzymać maksymalnie 60 pkt (1% = 1 pkt) w zakresie kryterium ceny.
TERMIN REALIZACJI (R)– 20%
3. Kryterium: Termin realizacji zamówienia, symbol „T” - ocena ofert zostanie dokonana następująco:
Wykonawca podaje oferowany termin realizacji zamówienia w liczbach całkowitych oraz słownie w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
Oferowany termin realizacji zamówienia :
3.1.minimalny termin trzy tygodnie od podpisania umowy
3.2.optymalny cztery tygodnie podpisania umowy
3.3.maksymalny pięć tygodni od podpisania umowy
W przypadku podania przez wykonawcę w formularzu oferty terminu realizacji zamówienia krótszego niż minimalny, określony w powyższym punkcie 3.1) − do oceny ofert zostanie przyjęty minimalny termin realizacji zamówienia określony w punkcie 3.1) powyżej: − do umowy zostanie wpisany termin realizacji zamówienia podany w formularzu oferty. W przypadku podania przez wykonawcę w formularzu oferty terminu realizacji zamówienia dłuższego niż maksymalny termin określony w powyższym punkcie 3.3):, oferta tego wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp („Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia”). W przypadku niewypełnienia w formularzu oferty pola dotyczącego terminu realizacji zamówienia Zamawiający przyjmuje do oceny wartość równą najdłuższemu wymaganemu terminowi realizacji zamówienia. Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów, czyli 20. Pozostałym wykonawcom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza ilość punktów, zgodnie z poniższym wzorem:
T = najkrótszy termin realizacji dla danej części z pośród wszystkich ofert x 20% x 100
termin realizacji dla danej części w ofercie badanej .
4. TERMIN I TYP GWARANCJI (G) 20% - ocena w tym kryterium polega na przyznaniu ofercie Wykonawcy dodatkowych punktów (maksymalnie 20 punktów) w zależności od rodzaju oraz długości gwarancji:
Wykonawca zaoferuje: Otrzyma w kryterium:
Gwarancję trwającą 24 miesiące od daty
dostarczenia sprzętu komputerowego 0 punktów
Gwarancję trwającą 36 miesięcy od daty
dostarczenia sprzętu komputerowego 10 punktów
Gwarancję door-to-door 0 punktów
Gwarancję on site 10 punktów
UWAGA:
Gwarancję należy podać w pełnych miesiącach.
Minimalna gwarancja na przedmiot zamówienia wynosi 24 miesiące. Zaoferowanie gwarancji poniżej 24 miesięcy spowoduje niespełnienie minimalnych wymogów i odrzucenie oferty Wykonawcy.
Maksymalny, punktowany okres gwarancji wynosi 36 miesięcy. Zaoferowany okres gwarancji powyżej 36 miesięcy nie będzie skutkował przyznaniem dodatkowych punktów, ale będzie obligował Wykonawcę do realizowania w tym okresie świadczeń gwarancyjnych.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
Opis sposobu obliczenia łącznej oceny ofert:
1) Łączna ocena punktowa (P) oferty zostanie obliczona według formuły
P = PC + TR+TTG
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 10 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1 ) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże należyte wykonanie, a gdy dostawy mają charakter powtarzający się lub ciągły i nie zostały zrealizowane, aktualne wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej jednej dostawy o wartości co najmniej 25.000,00 zł brutto, mających za przedmiot sprzęt komputerowy będący przedmiotem zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz załączyć dokumenty (np. referencje), że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 7.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2021.275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej — załącznik nr 6 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) wykaz dostaw, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w którym upłynął termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 7 do SWZ; UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powyżej dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, tj. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Mianowicie wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w przedmiotowym postępowaniu składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (należy wypełnić treść oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym).
5. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza dokonywanie zmian zawartej umowy na zasadach określonych w art. 455 Pzp.
2. Dopuszcza się zmianę umowy w przypadku:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
2) zaistnienia siły wyższej, o której mowa § 9 – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
3) dopuszcza się zmianę umowy co do sposobu jej wykonania, terminu realizacji, przedmiotu umowy (z zastrzeżeniem, że zmiana ta nie może polegać na dostarczeniu sprzętu o niższych parametrach niż wskazane w specyfikacji technicznej ) za cenę nie wyższą niż ustalona w umowie w przypadku wycofania z produkcji zaoferowanego sprzętu (po terminie otwarcia ofert), co będzie potwierdzone oświadczeniem producenta lub innym dokumentem wskazującym przede wszystkim pierwotnie ustalony termin dostawy do Wykonawcy,
4) zmiany dotyczącej terminu wykonania zamówienia określonego w § 3:
a) poprzez jego wydłużenie o okres odpowiadający trwaniu przeszkody w wykonywaniu zamówienia, w wyniku zaistnienia siły wyższej, o której mowa w § 9,
b) poprzez jego wydłużenie o okres odpowiadający trwaniu przeszkody w wykonywaniu zamówienia, w wyniku wystąpienia przyczyny organizacyjnej leżącej po stronie Zamawiającego, w szczególności polegającej na braku możliwości odbioru sprzętu przez przedstawiciela Zamawiającego, w szczególności z powodu absencji pracowniczej tj. usprawiedliwionej lub nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy lub z powodu zmiany miejsca dostawy,
c) poprzez jego wydłużenie o okres odpowiadający trwaniu przeszkody w wykonywaniu zamówienia, w wyniku wystąpienia przyczyn technicznych niezawinionych przez Wykonawcę, związanych w szczególności z okresowym brakiem dostępności u producenta lub wstrzymaniem produkcji sprzętu, wskazanego w ofercie - poparte oświadczeniem producenta sprzętu lub innym dokumentem (w przypadku braku możliwości uzyskania oświadczenia producenta),
5) jeżeli przeszkody, wymienione w pkt 4) lit. c) będą trwały dłużej niż 21 dni, dopuszcza się możliwość zmiany sprzętu na inny o parametrach takich samych lub wyższych niż wskazane SWZ, przy czym zmiana nie może spowodować podwyższenia ceny .
6) zmiany podwykonawcy lub zmiany części zamówienia powierzonego podwykonawcom, a sytuacji, gdy Wykonawca wskazał w ofercie, że wykona zamówienie samodzielnie – w tych sytuacjach Wykonawca zobowiązany jest wskazać przyczynę, firmę Podwykonawcy i część zamówienia powierzonego Podwykonawcy,
3. Zmiany postanowień zawartej umowy, o których mowa w ust. 1, wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie Strony. Wniosek o wprowadzenie tych zmian musi być złożony na piśmie i uzasadniony przez stronę występującą o zmianę postanowień umowy oraz winny być do niego dołączone dowody potwierdzające powołane we wniosku okoliczności .
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma prowadzonego postępowania, https://platformazakupowa.pl/pn/ostrowite
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-20 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-18