Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Modernizacja struktury informatycznej Małopolskiego Ośrodka Medycyny Pracy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MAŁOPOLSKI OŚRODEK MEDYCYNY PRACY
1.3.) Oddział zamawiającego: MOMP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351530803
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zygmunta Augusta 1
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-504
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: momp@momp.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://momp.malopolska.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja struktury informatycznej Małopolskiego Ośrodka Medycyny Pracy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e1ad6dd-a64b-11ee-a681-52fe4aa7189e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00580936
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00126438/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 "Modernizacja struktury informatycznej Ośrodka - wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej, zakup oprogramowania niezbędnego do realizacji zadań wraz z dostosowaniem platformy sprzętowej"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7e1ad6dd-a64b-11ee-a681-52fe4aa7189e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w Dziale XI SWZ) odbywa się drogą
elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce "Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za
pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i
udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
4. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w Dziale XXII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w Dziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAT/TP/1/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, rozstawienie, podłączenie i konfiguracja sprzętu komputerowego dla Małopolskiego Ośrodka Medycyny Pracy w Krakowie, w tym w szczególności:
1.1. dostawa przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego tj. na adres: Kraków ul. Zygmunta Augusta 1,
1.2. rozstawienie dostarczonego sprzętu na stanowiskach według ustaleń z Zamawiającym, w miejsce aktualnie użytkowanego sprzętu,
1.3. podłączenie sprzętu do infrastruktury sieciowej Zamawiającego i wykonanie pierwszego uruchomienia z podłączeniem do usług katalogowych Active Directory działających u Zamawiającego,
1.4. sporządzenie listy rozstawionego sprzętu z numerem seryjnym sprzętu i miejscem podłączenia (nr pokoju, stanowisko).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w:
2.1. Załączniku nr 2 do SWZ: Formularz cenowy (wzór),
2.2. Załączniku nr 3 do SWZ: Wzór umowy,
2.3. Załączniku nr 4 do SWZ: Opis przedmiotu zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30213000-5 - Komputery osobiste
30213100-6 - Komputery przenośne
48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 44 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na dostarczony przedmiot umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał w ramach jednej umowy co najmniej jedną (1) dostawę sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, w tym komputerów stacjonarnych (przez które na potrzeby warunku udziału rozumie się: komputery przeznaczone do pracy w jednym miejscu) lub komputerów przenośnych (przez które na potrzeby warunku udziału rozumie się: komputery wyposażone w zintegrowane: ekran, klawiaturę) o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, nie będzie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Dziale V pkt 2 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3. SWZ (aktualnych na dzień ich złożenia):
tj. wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, wraz z dowodami określającymi, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga załączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych tj.:
1. Certyfikat ISO 9001 dla producenta komputera biurowego
2. Certyfikat CE dla komputera biurowego
3. Potwierdzenie spełnienia zgodności z dyrektywą ROHS dla komputera biurowego
4. Potwierdzenie spełnienia zgodności 80 Plus zasilacza komputera biurowego
5. Certyfikat EPEAT Gold dla Polski dla komputera biurowego
6. Potwierdzenie producenta poziomu głośności dla komputera biurowego
7. Certyfikat ISO 5001 dla producenta komputera biurowego
8. Certyfikat ISO 9001 dla producenta stacji roboczej
9. Certyfikat CE dla stacji roboczej
10. Certyfikat EPEAT Gold dla Polski dla stacji roboczej
11. Certyfikat ISO 5001 dla producenta stacji roboczej
12. Potwierdzenie spełnienia zgodności z dyrektywą ROHS dla stacji roboczej
13. Potwierdzenie spełnienia zgodności 80 Plus Platinum zasilacza stacji roboczej
14. Certyfikat ISO 9001 dla producenta serwera
15. Certyfikat ISO 14001 dla producenta serwera
16. Certyfikat CE dla serwera
17. Potwierdzenie statusu „Certified for Windows” dla serwera
18. Potwierdzenie spełnienia zgodności z dyrektywą ROHS dla serwera
19. Certyfikat TCO dla monitora biurowego
20. Certyfikat CE dla monitora biurowego
21. Potwierdzenie spełnienia zgodności z dyrektywą ROHS dla monitora biurowego
22. Certyfikat EPEAT Gold dla monitora biurowego
23. Certyfikat Energy Star dla monitora biurowego
24. Certyfikat TCO dla monitora graficznego
25. Certyfikat CE dla monitora graficznego
26. Potwierdzenie spełnienia zgodności z dyrektywą ROHS dla monitora graficznego
27. Certyfikat TÜV-GS dla monitora graficznego
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem oferty (wzór załącznik nr 1 do SWZ) Wykonawca składa:
1. Formularz cenowy (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
2. Oświadczenie (oświadczenia) z art. 125 ust. 1 Pzp (wzór stanowi załącznik nr 5 lub 6 do SWZ),
3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
4. Wadium w formie niepieniężnej (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o wartości: 8 000,00 zł na czas związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. W przypadku spółki cywilnej lub konsorcjum, zgodnie z art 58 ust. 2 Pzp wspólnicy spółki cywilnej lub członkowie konsorcjum zobowiązani są do:
2.1. ustanawiania pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.2. złożenia wraz z ofertą stosownego pełnomocnictwa (w przypadku konsorcjum) albo w przypadku spółki cywilnej pełnomocnictwa lub umowy spółki cywilnej, z której będzie wynikało umocowanie do reprezentowania wspólników spółki cywilnej w szczególności do reprezentowania wykonawców w postępowaniu w sprawie zamówienia publicznego albo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. dotyczy wadium: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum).
4. jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający wymaga przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach i zakresie:
1) Zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w następującym zakresie:
a) jeżeli umowa nie może być wykonana w terminie z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
b) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako zjawisko o charakterze zewnętrznym, nadzwyczajnym, któremu nie można zapobiec normalnymi środkami oraz za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, niemożliwym do przewidzenia i nieuchronnym.
Uwaga! Termin realizacji umowy może zostać wydłużony wyłącznie o czas uniemożliwiający wykonanie dostawy, z zastrzeżeniem, że wystąpienie siły wyższej musi być potwierdzone stosownymi dokumentami.
2) Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 kodeksu cywilnego.
3) Zmiany przedmiotu umowy tj.: parametrów technicznych, wersji oprogramowania, modelu urządzenia lub sprzętu, w przypadku:
a) gdy zmiana parametrów technicznych lub wersji oprogramowania lub rodzaju/modelu urządzenia określonego w załączniku nr 1 do niniejszej umowy jest spowodowana wycofaniem z oficjalnych kanałów dystrybucji urządzenia objętego umową i zastąpienia go urządzeniem o parametrach technicznych nie gorszych od parametrów urządzenia wycofanego i z zachowaniem lub zmniejszeniem ceny urządzenia wycofanego określonego w załączniku nr 1 do niniejszej umowy,
b) wprowadzenia do sprzedaży przez producenta zmodyfikowanego/udoskonalonego urządzenia, za cenę nie wyższą niż cena produktu objętego umową,
c) zmiany nazwy handlowej lub innego oznaczenia urządzenia wskazanego w ofercie
Wykonawcy niepowodującej zmiany przedmiotu umowy,
d) przyczyni się to, do poprawy jakości przedmiotu umowy, przy czym zmiana ta nie spowoduje zwiększenia kosztów realizacji umowy;
4) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT wartość należnego wynagrodzenia zostanie skorygowana o wartość należnego podatku poprzez dodanie do wartości netto wartości należnego podatku VAT, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa – zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (brutto);
5) wstrzymania dostaw z powodu braku wyrobu na rynku krajowym;
6) istotnych zmian w przepisach ustawowych i aktach wykonawczych związanych z przedmiotem umowy, które nastąpiły po dniu podpisania umowy;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-11 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin wykonania zamówienia: do 44 dni, licząc od dnia zawarcia umowy, w tym:
1.1. Termin dostawy do 30 dni, licząc od zawarcia umowy,
1.2. Termin podłączenia i pierwszego uruchomienia do 14 dni, licząc od dnia dostarczenia całości przedmiotu zamówienia.
2. 2. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w:
2.1. art. 108 ust. 1 pkt 1) - 6) Pzp (obligatoryjne przesłanki wykluczenia),
2.2. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Względem Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspominanej ustawy.