Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup usługi wsparcia i gwarancji producenta dla posiadanego
przez Zamawiającego klastra systemu zapór sieciowych firmy
CheckPoint 7000 Plus.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Komunikacji Elektronicznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 017510794
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Giełdowa 7/9
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-211
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@uke.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uke.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Łączność
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup usługi wsparcia i gwarancji producenta dla posiadanego
przez Zamawiającego klastra systemu zapór sieciowych firmy
CheckPoint 7000 Plus.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b4c2bfd-93cb-11ec-9bc1-c2db95d08897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00064501
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4b4c2bfd-93cb-11ec-9bc1-c2db95d08897
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie
ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a
Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej
rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002
r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie drogą
elektroniczną przy użyciu:
a. E-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
b. poczty elektronicznej, e-mail: zamowienia.publiczne@uke.gov.pl
Wszelkie dokumenty związane z prowadzonym postępowaniem zamieszczane
będą na stronie Zamawiającego tj. https://bip.uke.gov.pl/zamowienia-publiczne/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.Wykonawca biorący udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi
posiadać konto na e-zamowieniach. Wykonawca posiadający konto na e-zamówieniach ma
dostęp do zakładek Formularze do komunikacji oraz zakładki oferty/wnioski.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Instrukcjach interaktywnych zamieszczonych na e-zamówieniach.
5. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta
Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywać się będzie elektronicznie za pośrednictwem dedykowanych
formularzy dostępnych na e-zamówieniach lub za pomocą poczty elektronicznej, e-mail:
zamowienia.publiczne@uke.gov.pl . Korespondencja przesłana za pomocą tych formularzy i poczty elektronicznej nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym
postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów W sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
7. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Wykonawcę informacji
związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie np.
błędnego adresu poczty elektronicznej.
9. Wykonawca może w formie elektronicznej zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie
treści SWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień jednak nie później niż 2 dni przed upływem
terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do
Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert i nie
dotyczy udzielonych wyjaśnień.
10. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania ww. wniosków.
Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął po upływie terminu, o którym mowa powyżej lub
dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez
rozpoznania.
11. Wnioski o wyjaśnienie treści SWZ należy przesyłać za pomocą formularza do komunikacji
zamieszczonych na e-zamówieniach lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zamowienia.publiczne@uke.gov.pl . W temacie korespondencji należy podać numer i nazwę
postępowania. Treść wniosków wraz z wyjaśnieniami Zamawiający zamieści na stronie internetowej
(https://bip.uke.gov.pl/zamowienia-publiczne/), bez ujawniania źródła wniosku.
12. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem
terminu składania ofert zmodyfikować treść niniejszej SWZ.
13. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana stanie się częścią SWZ. Dokonaną zmianę
treści SWZ Zamawiający udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO związana z
niniejszym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z
późn. zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Urzędu Komunikacji
Elektronicznej, adres siedziby: ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa, numer telefonu: +48
22 33 04 000, numer faksu: +48 22 53 49 162.
2) Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Komunikacji
Elektronicznej: adres e-mail: iod@uke.gov.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu podstawowego, pn. „Zakup usługi wsparcia i gwarancji producenta dla posiadanego
przez Zamawiającego klastra systemu zapór sieciowych firmy
CheckPoint 7000 Plus Appliance with SandBlast wraz z usługą
aktualizacji sygnatur” –
sprawa BA.WZP.26.13.2022.
4) Podstawą przetwarzania danych osobowych jest ustawa Pzp.
5) Odbiorcami danych osobowych są podmioty uprawnione na mocy obowiązujących
przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona
dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada
jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o
których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych osobowych).
Ponadto dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do odbioru
danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa (np. organy administracji, sądy,
służby państwowe), podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu
Zamawiającego na podstawie zawartej z nim umowy powierzenia przetwarzania danych
osobowych (np. podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne Zamawiającego), a
także innym administratorom przetwarzającym dane we własnym imieniu (np. podmioty
prowadzące działalność pocztową lub kurierską).
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w stosunku do
danych osobowych wskazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana -
przez okres trwania umowy o zamówienie, ale nie krócej niż 4 lata, od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz do czasu przedawnienia
ewentualnych roszczeń wynikających z umowy. Ponadto dane osobowe będą przechowywane do
celów archiwalnych przez okres przewidziany w przepisach kancelaryjno-archiwalnych
Zamawiającego, przyjętych zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
7) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BA.WZP 26.13.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Zakup usługi wsparcia i gwarancji producenta dla
posiadanego przez Zamawiającego klastra systemu zapór sieciowych firmy CheckPoint
7000 Plus Appliance with SandBlast (4 sztuki urządzeń plus wirtualna konsola
zarządzająca) wraz z usługą aktualizacji sygnatur dla modułów: Application Control,
Anti-virus, Anti-bot, URL Filtering, IPS.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48210000-3 - Pakiety oprogramowania dla sieci
48219100-7 - Pakiety oprogramowania bramowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-02-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do
tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020r. poz. 1076, 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 7 do
SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej, niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:
1) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty - o ile ofertę składa
pełnomocnik;
2) Formularz oferty – do wykorzystania wzór, stanowiący Załącznik nr 2 do
SWZ (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem
zaufanym lub podpisem osobistym);
3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania, wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ – w
przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców,
oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców
(podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym
lub podpisem osobistym).
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy. Składa Wykonawca w
przypadku, gdy polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu
udostępniającego zasoby (wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do
SWZ). Dokument należy złożyć w oryginale podpisany kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym
przez podmiot udostępniający. Wykonawca, który powołuje się na zasoby
podmiotów udostępniających zasoby, w celu wykazania braku istnienia
wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim
powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa również oświadczenia stanowiące Załącznik 3 oraz 4 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie wskazanym we Wzorze Umowy, zgodnie z art. 455 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-31