Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup systemu antywirusowego zapewniającego ochronę stacji roboczych i serwerów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kraków
1.3.) Oddział zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554353
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefińska 14
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-529
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: do@mops.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup systemu antywirusowego zapewniającego ochronę stacji roboczych i serwerów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7ce1f34-eadd-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00205441
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020333/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Zakup systemu antywirusowego zapewniającego ochronę stacji roboczych i serwerów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W niniejszym postępowaniu o
udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj.:
1) miniPortalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ / https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia
2) ePUAP-u dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oznaczenie Zamawiającego w formularzach ePUAP: Miejski
Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie (mopskrakow)
3) poczty elektronicznej do@mops.krakow.pl
- z zastrzeżeniem regulacji opisanych w pkt 2 – 9 niniejszego rozdziału.
2. Przed terminem otwarcia ofert zamawiający dopuszcza pocztę elektroniczną, jako środek komunikacji między Zamawiającym a
Wykonawcami. Wyłączny i jedyny adres poczty elektronicznej (e-mail) Zamawiającego do komunikacji z wykonawcami:
do@mops.krakow.pl. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca komunikują się za pomocą poczty elektronicznej, każda ze stron na
żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości od
Wykonawcy, Zamawiający uzna, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę, dla którego
Zamawiający posiada pozytywny raport transmisji, zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się wykonawcy z
treścią pisma, niezależnie od ewentualnego potwierdzenia faktu jej otrzymania.
3. Sposób składania oferty oraz dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą: wyłącznie elektronicznie za pomocą
stosownego formularza dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ / https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia z
zachowaniem wymogów opisanych art. 63 ust. 2 Pzp. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w
„Instrukcji użytkownika systemu miniPortal-ePUAP”. Oferta, która została złożona bez opatrzenia właściwym podpisem
elektronicznym podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy z uwagi na niezgodność z art. 63 ustawy.
4. Sposób komunikowania się Zamawiającego z wykonawcami po terminie otwarcia ofert. W postępowaniu o udzielenie zamówienia
komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń (innych niż oferta oraz dokumenty i
oświadczenia składane wraz z ofertą), wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie wyłącznie
za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do
komunikacji). Wykonawca odpowiada za bieżące odbieranie wiadomości ze swojej skrzynki epuap. Jako skrzynkę epuap
Wykonawcy Zamawiający traktuje adres skrzynki, z której została przesłana oferta. W przypadku, w którym Wykonawca chce, aby
droga komunikacji odbywała się poprzez inny adres skrzynki epuap, winien to wskazać w odpowiedniej rubryce formularza
ofertowego. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawność urządzeń i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór
korespondencji.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L119 z dnia 04.05.2016 r.), zwanym dalej
"RODO", szczegóły w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.2.18.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest zakup systemu antywirusowego zapewniającego ochronę stacji roboczych i serwerów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
2. Istotne parametry oprogramowania antywirusowego
1) liczba licencji: 800 szt. - możliwość wykorzystania min. 10% licencji dla serwerów fizycznych i wirtualnych,
2) ochrona w czasie rzeczywistym:
a) ochrona antywirusowa, antyspyware, antymalware, antyphishing,
b) ochrona przed exploitami, rootkitami i przyłączeniem do sieci botnet,
c) ochrona dysków lokalnych, wymiennych i sieciowych,
d) kontrola pliku przy tworzeniu, otwieraniu i wykonywaniu plików,
e) możliwość wykorzystania mechanizmów heurystyki do wykrywania zagrożeń,
f) wykrywania potencjalnie niebezpiecznych i niepożądanych aplikacji,
g) ochrona przed zagrożeniami 0-day,
3) ochrona przed atakami z sieci (IDS),
4) ochrona przed oprogramowaniem Ransomware,
5) kontrola dostępu do stron internetowych:
a) możliwość wskazania stron blokowanych lub dozwolonych,
b) skanowanie ruchu sieciowego wewnątrz protokołu http, https, pop3s, imaps,
c) możliwość zdefiniowania wyjątków,
6) zapora sieciowa na stacjach roboczych i serwerach - reguły predefiniowane oraz możliwość definiowania własnych reguł,
7) ochrona poczty przychodzącej na stacjach roboczych,
8) blokowanie urządzeń zewnętrznych, np. usb,
a) możliwość tworzenia reguł dla grup urządzeń,
b) możliwość zdefiniowania urządzeń dopuszczonych do użytku,
9) zadania skanowania:
a) możliwość zdefiniowania okresowego skanowania antywirusowego,
b) możliwość skanowania na żądanie,
c) możliwość skanowania plików spakowanych i skompresowanych,
d) możliwość tworzenia wykluczeń skanowania plików i folderów,
10) centralne zarządzania politykami bezpieczeństwa - możliwość zdefiniowania i przypisania różnych polityk do komputerów lub grup komputerów,
11) instalacja oprogramowania i wspierane systemy:
a) instalacja powinna być możliwa w systemach Microsoft przynajmniej od Windows 2012 R2 dla serwerów oraz Windows 8.1 dla stacji roboczych,
b) oprogramowanie powinno być dostępne w postaci kompleksowego instalatora umożliwiającego instalacje całego oprogramowania bez konieczności pobierania dodatkowych komponentów ze stron firm trzecich,
c) oprogramowanie powinno współpracować z serwerami baz danych MSSQL min. w wersji 2014 oraz MySQL w wersji min. 5.7,
d) możliwość automatycznej instalacji i aktualizacji za pomocą konsoli administracyjnej,
12) zarządzanie oprogramowaniem:
a) lokalna konsola zarządzania, dostępna w języku polskim z szyfrowanym połączeniem,
b) możliwość lokalnego zarządzania użytkownikami konsoli,
c) możliwość integracji z usługą katalogową Active Directory (użytkownicy, kontenery, komputery),
d) możliwość wykorzystania autoryzacji dwuskładnikowej,
13) dodatkowe funkcjonalności:
a) powiadomienia o zdarzeniach za pomocą poczty elektronicznej oraz do dziennika syslog,
b) możliwość tworzenia raportów dotyczących działania aplikacji zabezpieczającej, zarządzanego sprzętu (informacje o podzespołach takich jak pamięć RAM, dysk twardy, kartach sieciowych itp.) i zainstalowanych aplikacjach (system operacyjny, usługi, sterowniki, aplikacje firm trzecich),
c) w przypadku wykorzystania analizy w chmurze, możliwość zdefiniowania rodzajów plików przesyłanych do analizy,
14) wsparcie techniczne
a) bezpłatne wsparcie techniczne w okresie wdrażania produktu,
b) bezpłatne wsparcie techniczne w okresie trwania umowy.
3. Zasady korzystania przez Zamawiającego z oprogramowania określają przepisy ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz niniejsza umowa.
4. Wykonawca oświadcza, że przysługują mu autorskie prawa majątkowe do oprogramowania, a Zamawiający zobowiązuje się je przestrzegać.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalnie wykonujący prace związane z wdrożeniem systemów IT zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy z najwyższą starannością z uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z aktualną wiedzą, przyjętymi praktykami w sektorze technologii informatycznych.
6. Zamawiający w celu realizacji przedmiotu niniejszej umowy umożliwi dostęp do urządzeń komputerowych, na których będzie zainstalowanie oprogramowanie, Wykonawca nie może wykorzystywać tych urządzeń do innych celów niż realizacja przedmiotu umowy.
7. Zamawiający, na wniosek Wykonawcy, może udostępnić połączenie zdalne do wykonania całości lub części zlecenia.
8. Towar będzie kompletny z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć i zdatny do bezpośredniego użycia zgodnie z przeznaczeniem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48760000-3 - Pakiety oprogramowania do ochrony antywirusowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena = 100%
Na podstawie art. 246 ust. 2 Ustawy Zamawiający może zastosować kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny, ponieważ określił
w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na
przedmiot zamówienia. Ponadto jest to usługa wystandaryzowana, którą może wykonać każdy podmiot posiadający stosowne
uprawnienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub
ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy
kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy, wyłącznie w zakresie wskazanym w art. 455 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-21 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
2. W oparciu o art. 7 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3,
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.