Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi administrowania systemem teleinformatycznym Zamawiającego oraz usługi lokalnego wsparcia technicznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010843854
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: S. Przybyszewskiego 80/82
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-824
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@opsbielany.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsbielany.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi administrowania systemem teleinformatycznym Zamawiającego oraz usługi lokalnego wsparcia technicznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b49531a2-9a7d-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00555832
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00435163/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Usługi administrowania systemem teleinformatycznym Zamawiającego oraz lokalnego wsparcia technicznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b49531a2-9a7d-11ee-ba3b-4e891c384685
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: I. W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się:
1. w zakresie złożenia oferty wraz z załącznikami wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl
2. w zakresie wszelkich pozostałych dokumentów postępowania (w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień,
zadawanie pytań) przy użyciu Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub drogą elektroniczną
na adres: przetarg@opsbielany.waw.pl
II. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
III. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje
zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
IV. Szczegóły w Rozdziale VII i X SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: I. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego formularza).
II. Informacja o sposobie komunikacji w postępowaniu opisana została w dokumencie „Komunikacja w postępowaniu”, dostępnym
pod adresem: https://media.ezamowienia.gov.pl/pod/2021/10/Komunikacja-w-postepowaniu-5.1.pdf.
III. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
IV. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny.
V. Szczegóły w Rozdziale VII i X SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPSIX.26.3.6.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Przedmiotem zamówienia są, świadczone w celu zapewnienia nieprzerwanego i poprawnego działania infrastruktury informatycznej, usługi:
1. administrowania systemem teleinformatycznym Zamawiającego:
1.1 administrowanie serwerami www, serwerami pocztowymi oraz domenami,
1.2 administrowanie strukturą sieciową Zamawiającego (łącza internetowe, sieci lokalne i infrastruktura sprzętowa),
1.3 administrowanie stacjami roboczymi i urządzeniami peryferyjnymi,
1.4 wdrażanie i monitorowanie bezpieczeństwa struktur informatycznych,
1.5 planowanie i wdrażanie polityki aktualizacyjnej sprzętu i oprogramowania,
1.6 administrowanie serwerami lokalnymi i chmurowymi (planowanie, instalowanie
oprogramowania, monitorowanie pracy, konfigurowanie, zmiana i aktualizacja
oprogramowania),
1.7 zarządzanie prawami użytkowników i grup użytkowników,
1.8 administrowanie polityką backupu (planowanie, instalowanie oprogramowania,
monitorowanie pracy, konfigurowanie, zmiana i aktualizacja oprogramowania),
1.9 weryfikowanie stosowanych zabezpieczeń,
1.10 raportowanie Zamawiającemu, w trakcie trwania umowy, o stanie struktur informatycznych, doradztwo w zakresie koniecznych zmian, uzupełnień oraz określania stanu technicznego i możliwości dalszej eksploatacji sieci, sprzętu komputerowego i oprogramowania,
1.11 opracowywanie i przestrzeganie polityki bezpieczeństwa w zakresie struktur IT,
1.12 konsultacje w zakresie eksploatacji sieci, sprzętu komputerowego i oprogramowania,
1.13 konserwacja i usuwanie usterek sieci, sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
1.14 naprawa za dodatkowym wynagrodzeniem po wcześniejszym uzgodnieniu i uzyskaniu akceptacji Zamawiającego lub zapewnienie pośrednictwa w naprawie uszkodzonego sprzętu komputerowego i oprogramowania,
1.15 zapewnienie stałego i zautomatyzowanego mechanizmu monitorowania stanu kluczowych komponentów szkieletu sieci oraz informowania o wystąpieniu incydentów stabilności pracy w sieci i jej bezpieczeństwa,
1.16 wsparcie Zamawiającego realizującego zadania publiczne w zakresie opracowywania i ustanawiania, wdrażania i eksploatacji, monitorowania i przeglądów oraz utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zapewniającego poufność, dostępność i integralność informacji z uwzględnieniem takich atrybutów, jak autentyczność, rozliczalność, niezaprzeczalność i niezawodność,
1.17 wsparcie zamawiającego w realizacji zadań wynikających z § 20 Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych,
1.18 bezzwłocznego zgłaszania incydentów naruszenia bezpieczeństwa informacji w określony i z góry ustalony sposób, umożliwiający szybkie podjęcie działań korygujących,
1.19 dostarczanie sprzętu komputerowego i materiałów eksploatacyjnych za dodatkowym wynagrodzeniem po wcześniejszym uzgodnieniu i uzyskaniu akceptacji Zamawiającego,
2. lokalnego wsparcia technicznego:
2.1 pozostawanie w stałej gotowości do prowadzenia opisanych w ust. 1 usług poprzez wsparcie techniczne, zdalny dostęp oraz dojazd pracowników serwisu do obiektów Zamawiającego,
2.2 dostępność usług helpdesk od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-22.00. Czas reakcji na podjęcie działań nie przekroczy 1h zdalnie lub 2h osobiście na miejscu u Zamawiającego w godzinach wyżej wskazanych,
2.3 przyjmowanie zgłoszeń awarii systemu teleinformatycznego od poniedziałku do niedzieli w godzinach 7.00 – 22.00. Czas reakcji na podjęcie działań mających na celu usunięcie awarii nie przekroczy 1h zdalnie lub 2h osobiście na miejscu u Zamawiającego w godzinach wyżej wskazanych,
2.4 Zamawiający rekomenduje skierowanie do wykonywania zadań w zakresie usług helpdesk 5 pracowników,
2.5 zapewnienie przez Wykonawcę stacjonarnego, systematycznego dyżuru technika IT na miejscu u Zamawiającego co najmniej 1 raz w tygodniu w wymiarze nie krótszym niż 3 godziny.
II. Zakres określonych w ust. I usług obejmuje infrastrukturę oraz oprogramowanie funkcjonujące w czterech lokalizacjach:
1. siedziba Zamawiającego przy ul. S. Przybyszewskiego 80/82 w Warszawie,
2. Ośrodek Wsparcia dla Seniorów Nr 1 przy Al. Zjednoczenia 13 w Warszawie,
3. Ośrodek Wsparcia dla Seniorów Nr 2 przy ul. Wrzeciono 5A w Warszawie,
4. Bielański Ośrodek Wsparcia Seniora „Senior+” przy ul. W. Broniewskiego 56 w Warszawie.
III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz opis infrastruktury IT zawarty został w Załączniku Nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72250000-2 - Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-02-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: KWALIFIKACJE
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: DOŚWIADCZENIE
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ustawy Pzp dotyczące w szczególności:
1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota tego ubezpieczenia nie może być mniejsza niż 1 000 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion 00/100).
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.4.1 w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na wsparciu i administrowaniu systemem teleinformatycznym, obejmującym co najmniej 110 jednocześnie zalogowanych użytkowników,
1.4.2 dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi do realizacji przedmiotu zamówienia, wśród których będą osoby spełniające wymagania:
1.4.2.1 jedna osoba posiadająca wiedzę i umiejętności w zakresie administrowania serwerami Microsoft na poziomie MCSA
1.4.2.2 jedna osoba posiadająca wiedzę i umiejętności administrowania urządzeniami sieciowymi firmy Cisco na poziomie CCNA
1.4.2.3 jedna osoba posiadająca wiedzę i umiejętności zarządzania urządzeniami Fortigate (preferowana wiedza na poziomie certyfikacji NSE).
UWAGA:
Jedna osoba może pełnić więcej niż jedną funkcję, tzn. że Wykonawca może wykazać spełnienie wymagań wskazanych powyżej za pomocą wskazania jednej osoby, która spełnia wszystkie wyżej wymienione wymagania.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: I. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1. składane wraz z ofertą oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na dzień składania ofert, którego wzór stanowi Załącznik Nr 3.1 do SWZ;
2. na wezwanie Zamawiającego od Wykonawcy, którego oferta wstępnie uzyskała status oferty najkorzystniejszej – oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą, który złożył ofertę w przedmiotowym postępowaniu - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3.2 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 112 ustawy Pzp, wskazanych w rozdz. V ust. II SWZ, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1. składane wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, którego wzór stanowi Załącznik Nr 3.1 do SWZ;
2. składane na wezwanie:
2.1 dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 000 000,00 zł;
2.2 wykaz usług należycie wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej. Wykaz winien zawierać minimum 2 usługi, z których każda odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (tj. polegała na wsparciu i administrowaniu systemem teleinformatycznym, obejmującym co najmniej 110 jednocześnie zalogowanych użytkowników), z podaniem ich przedmiotu wraz z liczbą użytkowników, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane. Wraz z wykazem Wykonawca winien złożyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik Nr 3.3 do SWZ. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
2.3 wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej wskazanego w Rozdziale V ust. II pkt. 1.4.2 SWZ – sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
I. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zostały określone we
wzorze umowy, stanowiącym załącznik Nr 2 do SWZ.
II. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zamian w umowie w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp
oraz wskazanym we wzorze umowy.
III. Zmiana umowy wymaga pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-27 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-25