Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367226100
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Skaryszewska 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-802
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 22 277 49 70
1.5.8.) Numer faksu: 22 277 49 72
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cus@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.centrumuslugspolecznych.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3c94bfe-80e4-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00015893
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000584/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka” w latach 2021-2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
RPMA.02.01.02-14-a118/18-00 Projekt „Budowa i wdrożenie zintegrowanego systemu wsparcia usług opiekuńczych opartego na narzędziach TIK na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (E-Opieka)” wdrażanego na obszarze 11 gmin WOF. współfinans. ze środków EFRR w ramach RPO Woj. Maz. 2014-2020, Działanie 2.1 E-usługi, Poddziałanie 2.1.2 E-usługi dla Mazowsza w ramach ZIT.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://politykaspoleczna.um.warszawa.pl/cus/zamowienia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://politykaspoleczna.um.warszawa.pl/cus/zamowienia e-mail: cus@um.warszawa.plhttps://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:1) drogą elektroniczną: e-mail: cus@um.warszawa.pl2) poprzez Platformę miniPortal, zwaną dalej „Platformą” , dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal4. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga posiadania konta na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza komunikacji.5. Rejestracja i korzystanie z Platformy opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu.6. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:1) wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu miniPortalu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP, przestrzegać postanowień tego Regulaminu.2) maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 8. Dane postępowanie można wyszukać na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.9. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Pani Maria Pańczyk tel. 22 277 49 82; e-mail: mpanczyk@um.warszawa.pl.10. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. 11. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.12. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 12, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 12, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.14. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 12, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający, działając zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) – dalej „RODO” informuje, iż:1) Administratorem danych osobowych podanych przez Wykonawcę w ofercie jest Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”, ul. Skaryszewska 3,2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych podanych przez Wykonawcę, za pomocą adresu iod.cus@um.warszawa.pl lub telefonicznie pod numerem 22 277 49 70;3) dane osobowe podane przez Wykonawcę przetwarzane będą w celu związanym z przeprowadzeniem i udokumentowaniem czynności Zamawiającego, w ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy Pzp, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wykonawca podając dane osobowe osób, wskazanych w ofercie, do realizacji przedmiotu zamówienia, powinien wypełnić w stosunku do tych osób obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 -14 RODO;4) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 5) Odbiorcami danych osobowych podanych przez Wykonawcę mogą być:a) Urząd m.st. Warszawy – sprawujący nadzór nad działalnością Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”,b) kontrahenci Zamawiającego, jeżeli udostępnienie danych jest niezbędne do prawidłowej realizacji obowiązków umownych, w zakresie wynikającym z zawartych umów powierzenia przetwarzania danych,c) osoby lub podmioty uprawnione do dostępu do dokumentacji postępowania, zgodnie z przepisami prawa w zakresie dostępu do informacji publicznej oraz ustawy Pzp. 6) Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych podanych przez Wykonawcę do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej; 7) dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przechowywane przez okres wymagany przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, ze zm.); w zakresie dokumentacji określonej w art. 78 ust. 1 ustawy Pzp dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;8) nie przysługuje Wykonawcy:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 9) każda osoba, której dane zostaną podane przez Wykonawcę ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO;10) w stosunku do danych podanych przez Wykonawcę nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (bez udziału człowieka), w tym dane nie będą profilowane;11) osoby, których dane zostaną podane przez Wykonawcę, posiadają:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych (Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUS/ZP/3/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług Głównego Architekta Systemu „E-Opieka” w ramach realizacji projektu „Budowa i wdrożenie zintegrowanego systemu wsparcia usług opiekuńczych opartego na narzędziach TIK na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (E-Opieka)”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020.2. Zakres realizowanych prac będzie obejmował:1) projektowanie architektury rozwiązań (systemów) informatycznych w zakresie dostarczenia podsystemu koordynacji i monitorowania usług opiekuńczych w środowisku w ramach implementacji Systemu „E-Opieka”, z uwzględnieniem wymagań opisanych w projekcie podsystemu stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, w szczególności z uwzględnieniem wymagań dotyczących architektury oprogramowania opisanych w załącznikach do projektu podsystemu z Załącznika nr 1 do SWZ. Projektowanie architektury dotyczy systemów informatycznych przeznaczonych do pracy w chmurze (Cloud Native App) oraz na platformach mobilnych, wymagających integracji z innymi systemami IT – nowymi (Teleopieka) i dziedzinowymi o architekturze warstwowej (Systemy OPS). Projektowanie powinno być oparte na najlepszych praktykach, z wykorzystaniem wzorców projektowych (ang. design pattern – konstrukcyjne, strukturalne, operacyjne),2) zdefiniowanie wymagań jakościowych w odniesieniu do projektowanej architektury rozwiązania wynikających z celów biznesowych i wymagań interesariuszy oraz dopilnowanie ich realizacji,3) uwzględnienie w architekturze wymagań wszystkich istotnych interesariuszy – wewnętrznych i zewnętrznych,4) projektowanie interfejsów wymiany danych, w tym mechanizmów kontrolnych pozwalających na zapewnienie ciągłości, spójności i jakości danych,5) projektowanie modeli danych systemów, ze szczególnym uwzględnieniem dużych zbiorów danych Big Data, w tym przetwarzanych w środowisku rozproszonym (w chmurze),6) projektowanie oraz definiowanie wymagań dotyczących środowisk sprzętowych oraz środowisk wirtualnych i kontenerowych, z uwzględnieniem wymagań jakościowych stosowanych w środowiskach rozproszonych,7) zapewnienie jakości, wydajności, skalowalności, bezpieczeństwa oraz optymalizacji kosztów budowy i późniejszej eksploatacji systemów informatycznych, zarówno w zakresie architektury oprogramowania jak i infrastruktury sprzętowej,8) pozyskiwanie wymagań dla zdefiniowanych atrybutów jakościowych architektury (wymagania niefunkcjonalne),9) dobór technologii, narzędzi, rozwiązań technicznych adekwatnych do technologicznego poziomu rozwoju rynku informatycznego,10) zarządzanie czynnikami ryzyka związanymi z architekturą oraz technologią rozwiązań,11) współpraca z interesariuszami w zakresie doprecyzowywania wymagań biznesowych w celu zapewnienia optymalnego sposobu ich implementacji w rozwiązaniach informatycznych,12) tworzenie dokumentacji projektu (Repozytorium architektury) oraz współpraca w ramach zespołów projektowych w tworzeniu dokumentacji, 13) udział w testach rozwiązania dostarczonego przez Wykonawców,14) przeglądy kodu dostarczanego przez Wykonawców w zakresie zgodności z architekturą rozwiązania,15) czynny udział w przeprowadzeniu oceny skutków dla przetwarzania dla Systemu „E-Opieka” oraz współpraca z inspektorem ochrony danych Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia w niniejszym postępowaniu przetargowym zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości nie większej niż do 30% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie będzie polegało na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu podstawowym, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów obliczoną jako suma punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach oceny ofert. Łączna ilość punktów [O] zostanie wyliczona zgodnie z formułą: O = C + K + D + P, gdzie: 1) O – ogólna liczba punktów,2) C – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium „Cena oferty brutto”,3) K – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium ”Kompetencje osoby skierowanej do realizacji zamówienia”,4) D – liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium „Doświadczenie architektoniczne”,5) P - liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę dla kryterium „Prezentacja rozwiązania”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 45
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: „Kompetencje osoby skierowanej do realizacji zamówienia”
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie architektoniczne ”
4.3.6.) Waga: 15,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: „Prezentacja rozwiązania”
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4