III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże że: Dla części I - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 7.2.1. lit. b) SIWZ dla części I Dla części II – posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że: Dla części I wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej dwie dostawy (jedna dostawa rozumiana jako jedna umowa) sprzętu komputerowego obejmujące dostawę, instalację i konfigurację o wartości nie mniejszej niż 120 000 zł brutto każda. Dla części II 1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeśli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał łącznie należycie co najmniej: a) dwie usługi obejmujące wdrożenie systemu zarządzania infrastrukturą drogową (pozwalającego w szczególności na automatyczne generowanie książek drogi na podstawie istniejącej ewidencji oraz przeglądanie fotorejestracji) działającego w przeglądarce internetowej (bez konieczności instalowania oprogramowania na komputerach użytkowników, w tym pluginów) w zarządach dróg powiatowych, z czego przynajmniej jeden obejmował uruchomienie e-usług publicznych zintegrowanych z e-puap, b) dwie usługi obejmujące wykonanie ewidencji dróg publicznych w formie danych GIS wraz z fotorejestracją wykonane dla dróg publicznych obejmujących minimum 100 km dla każdej usługi. 2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeśli wykaże, że dysponuje samochodem wyposażonym w mobilny systemem pomiarowy: a) umożliwiający jednoczesne wykonywanie fotorejestracji sekwencyjnej jednocześnie z 5 kamer o rozdzielczości 2560 x 1920 px oraz skanowania laserowego korytarza drogi o promieniu minimum 100 m, przy wydajności pozyskiwania punktów minimum 1 300 000 punktów na sekundę, b) wyposażony w odbiornik RTK umożliwiający wyznaczanie pozycji w oparciu o sygnał z satelitów GPS oraz GLONNAS. Układ pomiarowy powinien być również wyposażony w odometr i system inercyjny, umożliwiający precyzyjny pomiar przebytej drogi, który umożliwi wyznaczenie lokalizacji nawet w przypadku utracenia sygnału GPS i GLONNAS. 3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeśli wykaże, że dysponuje co najmniej czterema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: a) co najmniej jedną osobą, która spełnia łącznie następujące wymagania: - posiada wykształcenie wyższe drugiego stopnia - posiada minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania pracami o charakterze projektowym związane z projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych technologii, w tym min. 2 letnie doświadczenie na polu wdrażania nowoczesnych technologii do zarządzania drogami publicznymi; - posiada znajomość metodyk zarządzania projektami potwierdzoną posiadaniem aktualnego certyfikatu Prince2 na poziomie Practitioner lub równoważnym; Zamawiający jako równoważne uzna aktualne certyfikaty potwierdzające wiedzę w zakresie właściwym dla wskazanego certyfikatu, w szczególności certyfikaty przyznawane przez Project Management Institute (PMI) co najmniej na poziomie PMP (Project Management Professional) lub certyfikaty nadawane przez International Project Management Association (IPMA) co najmniej na Poziomie C (Certified Project Manager). Osoba z ww. wymaganiami w trakcie realizacji niniejszego zamówienia będzie pełniła funkcję Kierownika zespołu Wykonawcy. W przypadku wykazania dwóch lub więcej osób spełniających ww. wymagania należy wskazać, która osoba spośród nich będzie pełniła funkcję Kierownika zespołu Wykonawcy. b) co najmniej jedną osobą, która spełnia łącznie następujące wymagania: - posiada wykształcenie wyższe na kierunku geodezja, geografia, gospodarka przestrzenna lub pokrewnym, - minimum 3 letnie doświadczenie w komputerowym ewidencjonowaniu dróg publicznych w formie bazy danych GIS, - doświadczenie w administrowaniu drogami o kategorii gminnej lub wyższej, - bardzo dobra znajomość oprogramowania GIS (MapInfo, QGIS, ArcGIS), - znajomość języka SQL. Osoba z ww. wymaganiami w trakcie realizacji niniejszego zamówienia będzie pełniła funkcję specjalisty ds. dróg powiatowych zespołu Wykonawcy. c) co najmniej jedną osobą, która spełnia łącznie następujące wymagania: - umiejętność obsługi kamer fotorejestracji drogi i biegłe dobieranie parametrów ustawienia kamery w zależności od warunków oświetleniowych, - umiejętność obsługi mobilnego skanera laserowego, - posiadanie prawa jazdy kategorii B, - wykonanie fotorejestracji dróg gminnych lub wyższej kategorii o minimalnej długości 10 000 km, - podstawowa wiedza elektroniczna. Osoba z ww. wymaganiami w trakcie realizacji niniejszego zamówienia będzie pełniła funkcję specjalisty ds. fotorejestracji i skanowania laserowego dróg d) co najmniej jedną osobą, która spełnia łącznie następujące wymagania: - posiada wyższe wykształcenie informatyczne drugiego stopnia; - posiada minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania i wdrażania systemów informatycznych, w tym minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania pasem drogi; - posiada znajomość technik UML oraz modelowania procesów za pomocą notacji BPMN potwierdzoną certyfikatem ukończenia szkolenia obejmującego min. 20 h szkoleniowych; - posiada znajomość dobrych praktyk zarządzania usługami IT poświadczone posiadaniem aktualnego certyfikatu ITIL Foundation. Za certyfikat równoważny Zamawiający uzna, uznany międzynarodowo certyfikat potwierdzający wiedzę w metodyce, która zawiera obszary: strategia, planowanie, przekazanie usług, eksploatacja usług, ustawiczne doskonalenie. Osoba z ww. wymaganiami w trakcie realizacji niniejszego zamówienia będzie pełniła funkcję Projektanta zespołu Wykonawcy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
7.3.4.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7.3.5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7.3.6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22. 7.3.7.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7.3.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w pkt 7.3.4., nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 7.3.4. 7.3.9. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.3.10. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 7.3.11. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego powyższe warunki powinien spełniać, co najmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mają obowiązek ustanawiać Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w szczególności powinno zawierać: jednoznaczne określenie postępowania, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania, wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, podpis każdego z Wykonawców. W przypadku braku podpisu na pełnomocnictwie któregoś z Wykonawców, powinno zostać wystawione niezależne pełnomocnictwo indywidualnie dla Pełnomocnika - Lidera (nie jest wymagany podpis Pełnomocnika - Lidera na dokumencie pełnomocnictwa). Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy, natomiast warunki spełnienia udziału w postępowaniu mogą spełniać łącznie. 7.3.12. Oświadczenia i dokumenty składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu mają spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. 2016, poz.1126). 7.4. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za dostawy lub usługi, które wykona przy pomocy podwykonawców lub dalszych podwykonawców oraz odpowiada za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców lub dalszych podwykonawców jak za swoje własne. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców. 7.5. W przedmiotowym postępowaniu zostanie zastosowana procedura określona w art. 24aa ustawy. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy. 2. Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Dla części I wykaz dostaw wykonanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy (Załącznik nr 7 do siwz). Dla części II 1) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu, 2) wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy (Załącznik nr 7 do siwz), 3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami(Załącznik nr 6 do siwz)., 4) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacja o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Załącznik nr 8 do siwz).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)