Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa polegająca na przygotowaniu, dostawie i wydaniu posiłków dla uczniów oraz wychowanków w placówkach oświatowych działających na terenie gminy Brójce w 2024r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bukowcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101453634
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SZKOLNA
1.5.2.) Miejscowość: Bukowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-006
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 500372368
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spbukowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spbukowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa polegająca na przygotowaniu, dostawie i wydaniu posiłków dla uczniów oraz wychowanków w placówkach oświatowych działających na terenie gminy Brójce w 2024r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00524420
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00524077/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa polegająca na przygotowaniu, dostawie i wydaniu posiłków dla uczniów oraz wychowanków w placówkach oświatowych działających na terenie gminy Brójce w 2024r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w rozdziale VII SWZ umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dot. RODO zawiera rozdział XXIV SWZ umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja dot. RODO zawiera rozdział XXIV SWZ umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I - Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Kurowicach:
a) Posiłek: obiad dwudaniowy dla uczniów szkoły - szacowana ilość porcji: 7.866
Okres realizacji zamówienia: od 2 stycznia do 20 grudnia 2024r. z wyłączeniem dni wolnych od zajęć dydaktycznych i okresu wakacji.
Godziny dostarczania posiłku do placówki: 10:30 – 11:00 .
b) Posiłek: obiad dwudaniowy dla wychowanków przedszkola - szacowana ilość porcji: 21.060
Okres realizacji zamówienia: od 2 stycznia do 31 grudnia 2024r. z wyłączeniem dni wolnych od zajęć przedszkolnych.
Godziny dostarczania posiłku do placówki: 10:30 – 11:00 .
Szczegółowy OPZ zawiera SWZ umieszczona na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie prawo zamówień publicznych oraz w specyfikacji warunków zamówienia i zostanie uznana za najkorzystniejszą (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Menu układane przez dietetyka
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dowozu posiłków w minutach od miejsca przygotowywania posiłków do siedziby Zamawiającego.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bukowcu
a) Posiłek: obiad dwudaniowy dla uczniów szkoły - szacowana ilość porcji: 22.230 Okres realizacji zamówienia:
od 2 stycznia do 20 grudnia 2024r . z wyłączeniem dni wolnych od zajęć dydaktycznych i okresu wakacji.
Godziny dostarczania posiłku do placówki: 10:30 – 11:00
b) Posiłek: śniadanie, obiad dwudaniowy i podwieczorek dla wychowanków przedszkola - szacowana ilość porcji: 70.200
Okres realizacji zamówienia: od 2 stycznia do 31 grudnia 2024r. z wyjątkiem dni wolnych od zajęć przedszkolnych.
Godziny dostarczania posiłku do placówki: 7:00 – 7:30 – śniadanie, 10:30 – 11:00 - obiad i podwieczorek.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie prawo zamówień publicznych oraz w specyfikacji warunków zamówienia i zostanie uznana za najkorzystniejszą (uzyska największą liczbę punktów przyznanych według kryteriów wyboru oferty określonych w SWZ).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Menu układane przez dietetyka
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dowozu posiłków w minutach od miejsca przygotowywania posiłków do siedziby Zamawiającego.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w w/w zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Wykonawca spełni warunek udziału w w/w zakresie, jeżeli wykaże, że posiada decyzję właściwego terenowego Organu Inspekcji Sanitarnej stwierdzającą spełnienie wymagań higieniczno - zdrowotnych do produkcji posiłków od surowca do gotowej potrawy oraz możliwości prowadzenia usług cateringowych dla siedziby zakładu/firmy (zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia), w której będą przygotowywane posiłki dla Zamawiającego lub zaświadczenia właściwego terenowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie produkcji posiłku od surowca do gotowej potrawy i usług cateringowych dla siedziby zakładu/firmy, w której będą przygotowywane posiłki dla Zamawiającego.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Wykonawca spełni warunek udziału w w/w zakresie jeżeli wykaże, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie:
• prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500.000,00 zł;
• za szkody spowodowane przeniesieniem chorób zakaźnych na sumę gwarancyjną co najmniej 50.000,00 zł;
• za produkt na co najmniej 50.000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej;
Wykonawca spełni warunek udziału w w/w zakresie jeżeli wykaże, że:
I. wykonał należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej dwie usługi polegające na przygotowaniu i dostarczaniu gorących dań przez okres co najmniej 10-ciu miesięcy dla co najmniej 200 osób w placówkach oświatowych;
II. dysponuje i będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia poniższym sprzętem:
• Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje co najmniej dwoma pojazdami do przewozu posiłków, na które została wydana aktualna decyzja właściwego Inspektora Sanitarnego o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków dla potrzeb żywienia zbiorowego.
• Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował odpowiednimi termosami oraz pojemnikami do przechowywania oraz przewozu żywności w stałej temperaturze.
• Zamawiający wymaga posiadania wyparzarki przemysłowej przez Wykonawcę, która zostanie oddana w użyczenie dla Zamawiającego na czas trwania umowy.
III. Dysponuje i będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia poniższymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
• jedną osobą posiadającą przygotowanie zawodowe do pełnienia funkcji na stanowisku szefa kuchni posiadającą dyplom uzyskania tytułu zawodowego mistrza w zawodzie kucharz/kucharz małej gastronomii oraz posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku kucharza;
• jedną osobą posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku dietetyka lub specjalisty ds. żywienia, posiadającą uprawnienia technologa żywności lub technika usług gastronomicznych ze specjalnością dietetyka albo ukończone studia na kierunku dietetyka i tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera, inżyniera, licencjata.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Szczegółowy wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zawiera rozdział XIV SWZ umieszczonej na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawiera SWZ umieszczony na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawiera par. 8 projektów umów stanowiących załączniki 6a i 6b umieszczone na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d164e9b4-8f6e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-08 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-06