Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Tłuszczu”. Znak sprawy:1A/2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Tłuszczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 526472460
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szeroka 42
1.5.2.) Miejscowość: Tłuszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-240
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: com@tluszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: tluszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Centra Opiekuńczo-Mieszkalne przeznaczone są dla dorosłych osób niepełnosprawnych legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym bądź znacznym stopniu niepełnosprawności.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa cateringowa - Przygotowanie i dostarczanie wyżywienia/posiłków dla uczestników na pobycie dziennym i całodobowym Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Tłuszczu”. Znak sprawy:1A/2024
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50937a46-3caa-4a04-8e18-639b4edb3dc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00462782
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-50937a46-3caa-4a04-8e18-639b4edb3dc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1A/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Przygotowanie i dostarczenie wyżywienia/ posiłków dla uczestników na pobycie dziennym
i całodobowym w Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Tłuszczu"
2. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie wraz z dostawą posiłków dziennie:
▪ tj. śniadania, dwudaniowego obiadu z deserem i kompotem, podwieczorkiem oraz kolacji dla grupy 6 osobowej w okresie
od dnia wskazanego w umowie do 31.12.2024 roku.
▪ tj. śniadania, dwudaniowego obiadu z deserem i kompotem, podwieczorkiem dla grupy 14 osobowej w okresie od dnia
wskazanego w umowie do 31.12.2024 roku.
3. Dzienna norma kaloryczności:
a. to 2 800 kcal dla jednego mieszkańca, z dopuszczalnym odchyleniem (+/-) 5% - dla osoby na stałe przebywających w
placówce/ 7 dni w tygodniu;
b. to 2 500 kcal dla jednego mieszkańca, z dopuszczalnym odchyleniem (+/-) 5% - dla osoby, które otrzymują śniadania,
dwudaniowe obiadu z deserem i kompotem oraz podwieczorek/ 5 dni w tygodniu.
4. Posiłki będą dostarczane od poniedziałku do niedzieli (również w dni świąteczne) w godzinach:
a. śniadania – do godz. 8.30,
b. obiad dwudaniowy z deserem i kompotem, podwieczorkiem oraz kolacją – do godz. 12.30
5. Szacunkowa liczba porcji w okresie w okresie od dnia wskazanego w umowie do 31/12/2024 r. wynosi
a. 732 porcji (1 porcja dla 1 osoby – zestaw składający się ze śniadania, obiadu dwudaniowego z deserem i kompotem,
podwieczorkiem oraz kolacji).
b. 1708 porcji (1 porcja dla 1 osoby – zestaw składający się ze śniadania, obiadu dwudaniowego z deserem i kompotem,
podwieczorkiem).
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: DOŚWIADCZENIE KUCHARZA
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) nie podlegają wykluczeniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu, spełnia wykonawca który:
2.1. Posiada zdolność techniczną lub zawodową przez co rozumie się:
a) dysponowanie wykwalifikowanym personelem – co najmniej 1 kucharzem, który będzie wyznaczony do realizacji
zamówienia, posiadającego doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok na stanowisku kucharz lub pokrewnym.
Na potwierdzenie doświadczenia kucharza należy załączyć dowody potwierdzające posiadane doświadczenie (umowy o
pracę, świadectwo pracy, itp.) oraz dowody potwierdzające kwalifikacje zatrudnionego u Wykonawcy kucharza, bądź
oświadczenie potwierdzające powyższe.
UWAGA!! Wykonawca ma prawo do zmiany kucharza/szefa kuchni - osoby bezpośrednio realizującej przedmiot
zamówienia, z zastrzeżeniem, że Wykonawca wykaże, iż nowa osoba wyznaczona do realizacji przedmiotu zamówienia
posiada takie samo lub większe doświadczenie w pracy na stanowisku kucharza/szefa kuchni (staż pracy) - jak
zadeklarowane w ofercie. Wykonawca jest zobowiązany do zgłoszenia Zamawiającemu zmiany osoby wyznaczonej do
realizacji przedmiotu zamówienia (kucharza/szefa kuchni) w formie pisemnej w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia
zmiany.
b) posiadanie doświadczenia w świadczeniu usług przygotowania i dostarczania posiłków:
Wykonawcę musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
zrealizował lub realizuje co najmniej 1 usługę polegającą na przygotowaniu i dostarczaniu w sposób ciągły przez okres
minimum 6 miesięcy posiłków o wartości co najmniej 40 000 zł brutto. W wykazie usług należy podać wartość usługi, jej
przedmiot, datę wykonania i podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, wraz z załączeniem
dowodów określających, czy ta usługa zostały wykonane lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w
przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być
wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty.
c) dysponowanie pojazdem służącym do przewozu żywności – co najmniej 1 pojazdem, którym Wykonawca będzie się
posługiwał w całym okresie świadczenia usługi.
Na potwierdzenie dysponowania pojazdem należy załączyć skan dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz w przypadku
dzierżawy lub użyczenia pojazdu – kopię stosownej umowy(dokumentu) o podstawie dysponowania pojazdem.
d) UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE
WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
Zamawiający określa, że w/w warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że posiada:
a) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej wydane przez właściwy Powiatowy Inspektorat Sanitarny
potwierdzający, że Wykonawca objęty jest nadzorem sanitarnym i spełnia wymagania higieniczne i zdrowotne konieczne do
zapewnienia bezpieczeństwa procesu przygotowania posiłków oraz realizuje program i procedury z zakresu bezpieczeństwa
żywności zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (Dz. U z 2022 r., poz. 2132 ze
zm.);
b) aktualny dokument potwierdzający dopuszczenie środka transportu do przewożenia żywności wydany przez
Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
c) dokument potwierdzający, że Wykonawca wdrożył obligatoryjny system zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego
żywności, na który składają się:
-GMP – Dobra Praktyka Produkcyjna,
-GHP -Dobra Praktyka Higieniczna,
-HACCP – Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli.
d) dokument potwierdzający kwalifikacje zatrudnionego u Wykonawcy kucharza, bądź oświadczenie potwierdzające
powyższe.
2.2. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w
zakresie: sytuacji ekonomicznej i finansowej oraz w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
3. Poleganie na zasobach innych podmiotów:
3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z
nimi stosunków prawnych,
3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 2, potwierdza, że stosunek łączący
Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w
szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
3.5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia,
wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale 12 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale
12 oraz Rozdziale 17 SWZ.
3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.
112 ust. 2 pkt 4, oraz, jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
4.1. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby warunek
posiadania zdolności technicznej lub zawodowej spełniał co najmniej jeden Wykonawca, który wykonywał będzie usługi do
realizacji których te zdolności są wymagane.
4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki
zakres rzeczowy zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy.
4.3. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców oferta musi spełniać wymagania
określone w art. 58 ustawy Pzp, w tym:
a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub
pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest
przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do
występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
4.4. W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie do
oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego Wykonawcy oddzielnie.
Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji usługi wykonawca zatrudniał na
umowę o pracę – minimum 1 kucharza bezpośrednio wyznaczonego do realizacji zamówienia. Ilość pracowników
niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność
przedmiotu zamówienia. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych
pracowników lub wymiany tych zgłoszonych przed podpisaniem umowy. Do pracowników podwykonawców zapisy o
pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio. Sposób
kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Zamawiający przewiduje zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy za realizację przedmiotu zamówienia, której
podstawą jest zaistnienie po dacie podpisania umowy co najmniej jednej z następujących przesłanek:
a. zmiany stawki podatku od towaru i usług
b. zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zgodne z ustalonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace ( Dz.U. 2020 poz. 2207) z zastrzeżeniem, że Wykonawca
wykaże, iż zatrudnia pracowników na umowę o pracę zgodnie z wymogiem zawartym w art. 95 ust 1 ustawy Pzp, a
wysokość wynagrodzenia nie przekracza minimalnego wynagrodzenia o pracę,
c. zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
d. zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych (PPK), o których mowa w ustawie z
dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. 2020 poz. 1342) jeżeli zmiany te będą miały
wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę niniejszego przedmiotu zamówienia.
e. zmiana wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszanych przez Prezesa Głównego Urzędu
Statystycznego dla poszczególnych kwartałów
3. Zgodnie z treścią art. 439 ustawy Pzp Zamawiający określa zasady wprowadzenia zmian dotyczących wysokości
wynagrodzenia należnego wykonawcy (Waloryzacja wynagrodzenia) w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów
związanych z realizacją zamówienia dla umowy, której przedmiotem są roboty budowlane, dostawy lub usługi, zawartej na
okres dłuższy niż 6 miesięcy.
POZOSTAŁE WARUNKI ZGODNIE ZE WZOREM UMOWY - załącznik nr 2 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-28 08:15
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-28 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-27