Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa cateringowa polegająca na przygotowaniu i dostarczaniu posiłków dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Łękawie w okresie 01.02.-31.12.2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łękawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101444948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łękawa 9
1.5.2.) Miejscowość: Łękawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 446351348
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: moslekawa@op.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: moslekawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa cateringowa polegająca na przygotowaniu i dostarczaniu posiłków dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Łękawie w okresie 01.02.-31.12.2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3ee43ba-bab1-11ee-b7da-22bd761ba7f3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00063786
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f3ee43ba-bab1-11ee-b7da-22bd761ba7f3
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: e-zamówienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodne z wymogami e-zamówienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pana/Pani danych osobowych będzie:
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łękawie
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: moslekawa@op.pl
Dane będą przetwarzane w celu realizacji zapytania ofertowego oraz wystawienia faktury
VAT. (art. 6 ust. 1 c RODO).
Dane będą udostępniane wyłącznie odbiorcom w celu realizacji pierwotnego celu.
Dane będą przechowywane do czasu wynikającego z obowiązku prawnego archiwizacji danych.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do realizacji ww celu.
Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i dostawa posiłków dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Łękawie w okresie od 01.02.2024r. do 31.12.2024 r..
- przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie czterech posiłków dziennie tj. śniadanie, , II śniadanie, obiad składający się z zupy i II dania wraz z surówką i kompotem i kolacja w ilości szacunkowej 36 zestawów dziennie, w okresie od 01.02.2024 r. do 31.12.2024 r. , z zastrzeżeniem możliwości zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianych posiłków według ilości wychowanków przebywających w placówce danego dnia. W okresie wakacji, ferii, Świat Bożego Narodzenia i Wielkanocy wychowankowie nie przebywają w placówce i w związku z tym posiłki nie są zamawiane.
- posiłki będą dostarczane codziennie w godzinach: - śniadania i II śniadanie do godz. 7:00, obiad i kolacja do godz. 13:00.
- Zamawiający określa wielkość przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy tj.
( 01.02.2024r. do 31.12.2024 r. na 8.600 szt. zestawów- śniadanie, II śniadanie, obiad, kolacja). Produkty w dziennym jadłospisie muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1154), posiłki muszą być sporządzane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci i młodzieży oraz zgodnie z przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego – Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. z późniejszymi zmianami i przepisami wykonawczymi do ustawy. ( D.U. z 2018 poz. 1541).
- Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą być urozmaicone, potrawa nie może powtarzać się w tym samym tygodniu oraz muszą spełniać następujące warunki:
- 2 razy w tygodniu obiad z daniem mięsnym – kurczak, indyk, wołowina, wieprzowina,
- co najmniej raz na 10 dni danie rybne ( z wyłączeniem ryby panga ),
- raz w tygodniu danie mączne np. kluski śląskie, kopytka, knedle, pierogi,
- surowce do przygotowywania posiłków powinny być świeże, naturalne, mało przetworzone, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych,
- stosowanie dużej ilości owoców i warzyw w tym strączkowych,
- umiarkowane stosowanie soli i cukru.
- Wykonawca najpóźniej na 7 dni roboczych przed rozpoczęciem każdego kolejnego miesiąca świadczenia usług ustali i przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu propozycje jadłospisu na okres kolejnego miesiąca; Zamawiający ma prawo do dokonania zmian w jadłospisie.
- Wykonawca dostarcza posiłki własnym transportem i samodzielnie je przygotowuje. Wykonawca dba o właściwy stan dostarczania posiłków (posiłki gorące, świeże, smaczne i estetyczne) oraz właściwie dobrane do wieku dzieci.
- posiłki należy dostarczać w zbiorczych termosach i opakowaniach. Pojemniki zbiorcze muszą spełniać normy w zakresie transportu i dostarczania posiłków gorących. Napoje ciepłe należy dostarczać w termosach
- Wykonawca oświadcza, że posiada pełne uprawnienia potrzebne do świadczenia usługi objętej zamówieniem wydane przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
- stan posiłków i sposób dowożenia musi spełniać wymogi Państwowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej.
- w przypadku awarii lub innych nie przewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w ilości przedmiotu zamówienia. Rozliczenie finansowe Wykonawcy usługi z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie faktycznie dostarczonych posiłków i ich ceny jednostkowej. Podstawą zapłaty będzie prawidłowo wystawiona faktura Vat dostarczona w terminie do 5 dnia każdego miesiąca z co najmniej 14-to dniowym terminem płatności.
- cena jednego zestawu winna zawierać koszt surowca oraz przygotowania i dostarczania posiłku.
- Zamawiającemu przysługuje prawo do ograniczenia ilości posiłków z zastrzeżeniem dokonania uprzedzenia Wykonawcy co najmniej na 1 dzień przed wprowadzeniem zmian. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie ilości posiłków. W takiej sytuacji Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie finansowe wobec Zamawiającego.
- Wykonawca wszystkie dostawy wykona w terminie.
- Wykonawca oświadcza, ze dysponuje odpowiednią wiedzą, kwalifikacjami i umiejętnościami oraz wystarczającymi środkami technicznymi do wykonania niniejszej umowy oraz że wykona ja z należytą starannością zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Wykonawcy nie może powierzyć wykonania niniejszej umowy lub jej części osobie trzeciej (Podwykonawcy) bez pisemnej zgody Zamawiającego.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za jakość przedmiotu umowy i wszelkie spowodowane nimi szkody, tak wobec Zamawiającego, jak i wobec osób trzecich, na rzecz których przedmiot umowy jest bezpośrednio wykonywany.
- Zamawiający posiada własne naczynia.
- Zamawiający przejmuje na siebie wszelkie sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków wychowankom.
- koszty związane z wydawaniem posiłków, sprzątaniem pomieszczeń oraz myciem naczyń ponosi zamawiający.
21. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy P z p, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia :
- czynności dotyczące przygotowania posiłków,
- czynności dotyczące rozwożenia posiłków.
2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy (na warunkach podanych w projekcie umowy) lub ograniczenia planowanej wielkości zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-02-05 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ocena punktowa- kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XV SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagać w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale XXII SWZ.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale XXII SWZ.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale XXII SWZ.
4. zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia, oraz posiadają niezbędne środki transportu do przewozu i dostarczania przygotowanych posiłków.
5. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, których miejsce wykonywania działalności znajduje się w odległości nie większej niż 50 km od miejsca wykonywania usługi.
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale XXI SWZ pkt 2 pkt 4., a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-05 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: e-zamówienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-05 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni