Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług żywienia zbiorowego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Grodzisku Mazowieckim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Grodzisk Mazowiecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 389628547
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bartniaka
1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: (22) 755 63 38
1.5.8.) Numer faksu: (22) 755 63 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp1@grodzisk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sp1grodzisk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług żywienia zbiorowego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Grodzisku Mazowieckim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af8363ca-bc5c-4ae3-95a9-c5b704d610e0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00432595
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/956836
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/956836
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zawiera Rozdział XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 10. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że:
administratorem danych osobowych osób fizycznych jest Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Bartniaka 13a, 05-825 Grodzisk Mazowiecki;
1) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pocztą elektroniczną na adres: email: iod@cdkp.pl,
2) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679 w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego - Oznaczenie sprawy: ZP.271.1.2024/ZSzP3;
3) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 rozporządzenia 2016/679;
4) osoba fizyczna posiada:
a) na podstawie art. 15 rozporządzenia 2016/679 prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 rozporządzenia 2016/679 prawo do sprostowania swoich danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 rozporządzenia 2016/679 prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy rozporządzenia 2016/679;
5) osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e rozporządzenia 2016/679 prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 rozporządzenia 2016/679;
c) na podstawie art. 21 rozporządzenia 2016/679 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679.
11. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2024/ZSzP3
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług żywienia zbiorowego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 3 w Grodzisku Mazowieckim.
1.2. Przez świadczenie usług żywienia zbiorowego rozumie się:
1.2.1. dostawę i wydawanie obiadów dwudaniowych uczniom klas IV-VIII Szkoły Podstawowej nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Bartniaka 13a,
1.2.2. dostawę i wydawanie obiadów dwudaniowych uczniom klas I-III Szkoły Podstawowej nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 8b
1.2.3. dostawę i wydawanie całodziennego wyżywienia wychowankom Przedszkola nr 3 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 8b
1.3. Przez obiad dwudaniowy, o którym mowa w pkt. 1.2.1. i 1.2.2. rozumie się: zupę, drugie danie i kompot.
1.4. Przez całodzienne wyżywienie, o którym mowa w pkt. 1.2.3. rozumie się: śniadanie, obiad tj. drugie danie i kompot oraz zupa + podwieczorek.
1.5. Zamawiający wynajmie Wykonawcy pomieszczenia niezbędne do realizacji zamówienia wraz ze znajdującym się w nich wyposażeniem. Wykaz pomieszczeń
z wyposażeniem oraz koszt najmu określone są w Zarządzeniu Nr 99/2024 Burmistrza Grodziska Mazowieckiego z dnia 16 lipca 2024 r. w sprawie wprowadzenia stawek wynajmu pomieszczeń na potrzeby świadczenia usług żywienia zbiorowego w placówkach oświatowych, dla których Gmina Grodzisk Mazowiecki jest organem prowadzącym Załącznik nr 4A do SWZ.
1.6. Zamawiający informuje, iż szacunkowa liczba wydanych posiłków w okresie realizacji umowy wynosić będzie:
1.6.1. 11 340 obiadów dla uczniów klas IV-VIII Szkoły Podstawowej nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Bartniaka 13a, w tym szacunkowa liczba obiadów wydawanych w jednym dniu wyniesie około 60,
1.6.2. 15 120 obiadów dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 8b, w tym szacunkowa liczba obiadów wydawanych w jednym dniu wyniesie około 80,
1.6.3. 19 950 zestawów całodziennego wyżywienia dla wychowanków Przedszkola nr 3, ul. Kilińskiego 8b w tym szacunkowa liczba zestawów całodziennego wyżywienia wydawanych w jednym dniu wyniesie około 95.
1.7. Zamawiający zastrzega, że liczba posiłków będzie się zmieniać w zależności od dziennej frekwencji uczniów.
1.8. Wykonawca w trakcie najmu pomieszczeń zobowiązany będzie do:
1.8.1. doposażenia na własny koszt wynajmowanych pomieszczeń w meble, sprzęt, naczynia i inne elementy niezbędne do prowadzenia działalności gastronomicznej, które stanowić będą własność Wykonawcy;
1.8.2. utrzymania czystości w wynajmowanych pomieszczeniach we własnym zakresie i na własny koszt;
1.8.3. naprawy i konserwacji sprzętu i wyposażenia znajdującego się
w wynajmowanych pomieszczeniach we własnym zakresie i na własny koszt;
1.8.4. zapewnienia dostępu do systemu rozliczeniowego on-line, z opcją możliwości odwoływania posiłków przez rodziców uczniów nieobecnych
w placówce.
1.9. Wykonawca przyjmuje na siebie wszelkie sprawy organizacyjne związane
z pobieraniem od rodziców opłat za tzw. wsad do kotła.
1.10. Wykonawca w trakcie najmu pomieszczeń nie będzie oddawał/użyczał/podnajmował wynajmowanych pomieszczeń w całości lub części osobie trzeciej bez pisemnej zgody Zamawiającego.
1.11. Zamawiający oświadcza, iż wynajmowane pomieszczenia spełniają wymogi budowlano - techniczne, sanitarne jak również prawne niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia.
1.12. Koszty związane z realizacją zamówienia winny obejmować w szczególności:
1.12.1. koszt przygotowania wynajętych pomieszczeń do realizacji zamówienia;
1.12.2. zakup artykułów spożywczych;
1.12.3. koszt zatrudnienia pracowników;
1.12.4. koszt przygotowania, przewozu i wydawania posiłków;
1.12.5. koszt sprzątania wynajmowanych pomieszczeń wraz z zakupem środków czystościowych;
1.12.6. koszt energii elektrycznej, ogrzewania, koszt zimnej i ciepłej wody oraz ścieków w zryczałtowanej formie w wysokości 2600 zł brutto miesięcznie.
1.13. Najemca zobowiązany jest do codziennego odbioru nieczystości stałych i pozostałości posiłków lub do zawarcia odrębnej umowy na wywóz nieczystości stałych w terminie 7 dni od dnia podpisania niniejszej umowy.
1.14. Dopuszcza się możliwość rozszerzenia działalności Wykonawcy w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. Wymaga to pisemnej zgody Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamówienia zawiera Rozdział IV SWZ i załącznik nr 4 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55400000-4 - Usługi podawania napojów
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-02 do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryteriami wskazanymi
w SWZ oraz sposobem oceny ofert w ramach tych kryteriów opisanym w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie w zakresie żywienia zbiorowego dzieci wyspecjalizowanego personelu (kucharza/kucharki) skierowanego do wykonywania usługi, (D
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
2.4) zdolności technicznej lub zawodowej:
2.4.1) Zdolność techniczna
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na przygotowywaniu, dostawie i wydawaniu posiłków dla szkoły lub przedszkola o wartości usługi minimum 150 000,00 zł brutto.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2.4.2) Zdolność zawodowa:
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 5 do SWZ;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 p.z.p., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy wg załącznika nr 6 do SWZ);
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy).
4) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w treści załącznika nr 7 do SWZ składają oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowy zakres zawiera załącznik nr 4
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-05 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę https://platformazakupowa.pl/transakcja/956836
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-05 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia:
od 02 września 2024 r. – do 30 czerwca 2025 r.
Wydawanie posiłków odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni pracy placówki
z uwzględnieniem przerw np. przerwy świąteczne itp.