Ogłoszenie o zamówieniu
 Usługi
 „Świadczenie usług przygotowywania posiłków wraz z dostawą na oddziały szpitalne” - RZP-38/KS/2021 
 
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
 
1.1.) Rola zamawiającego
 
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
 
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Dziecięcy im. prof. dr. med. Jana Bogdanowicza SPZOZ
 
1.3.) Oddział zamawiającego: Szpital Dziecięcy
 
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297359
1.5) Adres zamawiającego 
 
1.5.1.) Ulica: Niekłańska 4/24
 
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
 
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-924
 
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
 
1.5.5.) Kraj: Polska
 
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
 
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@nieklanska.pl
 
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieklanska.pl
 
 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej 
 
 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie 
 
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
 
2.1.) Ogłoszenie dotyczy: 
 
 Zamówienia publicznego 
 
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
 
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: 
 
 „Świadczenie usług przygotowywania posiłków wraz z dostawą na oddziały szpitalne” - RZP-38/KS/2021 
 
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2952acb0-5740-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
 
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00306463
 
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
 
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-09
 
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
 
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003251/16/P
 
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: 
 
1.3.3 Świadczenie usług przygotowania posiłków wraz z dostawą do oddzialów szpitalnych
 
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
 
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
 
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
 
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
 
 Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy 
 
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
 
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
 https://nieklanska.ezamawiajacy.pl 
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
 
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
 
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nieklanska.ezamawiajacy.pl
 
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne platformy MarketPlanet1) Zamawiający określa dopuszczalny
format kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a. dokumenty w formacie pdf należy podpisywać
tylko formatem PAdES; b. Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż
,,pdf",wtedy należy użyć formatu XadES.2) Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo –
aplikacyjne umożliwiające pracę w Systemie: a. stały dostęp do sieci Internet; b. zainstalowana
przeglądarka internetowa: • Chrome w wersji 45 lub późniejsze – zalecana; • Firefox w
wersji 46 lub późniejsze;• Opera w wersji 37 lub późniejsze; c. włączona obsługa JavaScript; d.
oprogramowanie Szafir Host zainstalowane w systemie peracyjnym; e. zainstalowany program Acrobat
Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów pdf; f. dopuszczalny format przesyłanych danych tj.
plików o wielkości do 100 MB – pdf, doc, docx, xls, xlsx; g. zainstalowany dodatek Szafir SDK Web do
przeglądarek; h. zainstalowane środowisko Java w wersji minimum 1.8 (jre).Pozostałe informacje
odnośnie środków komunikacji elektronicznej znajdują się w SWZ, Rozdział XIV "Wymagania
techniczne i organizacyjne platformy" na stronie https://nieklanska.ezamawiajacy.pl
 
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
 
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
 
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: 
 
polski
 
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje dostępne są w SWZ pod adresem
https://nieklanska.ezamawiajacy.pl
 
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje dostępne są w SWZ pod adresem
https://nieklanska.ezamawiajacy.pl
 
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
 
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
 
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP-38/KS/2021
 
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
 
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
 
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
 
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
 
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
 
 Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest „Świadczenie usług przygotowywania posiłków wraz z dostawą na oddziały szpitalne” zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ. 
 
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
 
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
 
 
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
 
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
 
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
 
4.3.) Kryteria oceny ofert
 
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ.
 
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert:  Punktowo 
 
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert:  Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe 
 
Kryterium 1
 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
 
4.3.6.) Waga: 60
 
Kryterium 2
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: 
 inne. 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Wykonawcy
 
4.3.6.) Waga: 10
 
Kryterium 3
 
4.3.4.) Rodzaj kryterium: 
 inne. 
4.3.5.) Nazwa kryterium: Deklaracja zatrudnienia osób do 30 roku życia oraz po ukończeniu 50 roku życia, posiadających status osoby poszukującej pracy, bez zatrudnienia
 
4.3.6.) Waga: 30
 
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
 
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
 
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
 
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: 
 
Art. 109 ust. 1 pkt 4
 
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
 
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
 1) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. 
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną pozytywną decyzję, opinię, postanowienie właściwego dla siedziby Wykonawcy - Państwowego Inspektora Sanitarnego, na prowadzoną działalność gastronomiczną;
2) posiadają zdolności techniczne lub zawodowe. 
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym:
 Wykonawca posiada Zaświadczenie wydane przez właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzające, że: dysponuje pomieszczeniami i środkami transportu spełniającymi wymagane przepisami prawa warunki do przygotowywania (produkcji) i transportu posiłków oraz posiada zezwolenie na dystrybucję posiłków na zewnątrz.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
 dysponowanie zawodowym dietetykiem z doświadczeniem zawodowym co najmniej 2-letnim, wyznaczonym do wykonywania usługi.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej za¬pewniającej wykonanie zamówienia
 
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
 jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł (z uwzględnieniem OC za produkt).
4) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym. 
 Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie 
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
 
 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 uPzp oraz art. 108 ust. 1 pkt 4, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – otrzymany dokument w postaci papierowej musi zostać złożony w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem kwalifikowanym lub zaufanym lub podpisem osobistym Wykonawcy. W przypadku składania informacji z Krajowego Rejestru Karnego otrzymanej przez Wykonawcę za pomocą systemu informatycznego e-KRK Wykonawca składa na Platformie wszystkie pliki jakie otrzymał z Krajowego Rejestru Karnego. Wykonawca nie podpisuje otrzymanego pliku;
- Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt. 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 
 
 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu zawodowym dietetykiem z doświadczeniem zawodowym co najmniej 2-letnim, wyznaczonym do wykonywania usługi – zgodnie z Załącznikiem nr 11 do SWZ;
b) polisa potwierdzająca, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż 200.000,00 zł (z uwzględnieniem OC za produkt);
c) Wykonawca wykaże, że posiada aktualną pozytywną decyzję, opinię, postanowienie właściwego dla siedziby Wykonawcy - Państwowego Inspektora Sanitarnego, na prowadzoną działalność gastronomiczną;
d) Zaświadczenie wydane przez właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzające, że: dysponuje pomieszczeniami i środkami transportu spełniającymi wymagane przepisami prawa warunki do przygotowywania (produkcji) i transportu posiłków oraz posiada zezwolenie na dystrybucję posiłków na zewnątrz. 
 
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: 
 a) Certyfikat HACCP i ISO 22000 przyznane dla pomieszczeń, w których są przygotowywane posiłki
 b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego stanowiące Załącznik nr 13 do SWZ.
c) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 10 do SWZ;
d) Ostatni protokół pokontrolny właściwej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej dotyczący obiektów Wykonawcy, w których będą przygotowywane posiłki dla Zamawiającego.
e) Przykładowy jadłospis obejmujący:
– 1 x 10 pełnych dni, odrębnie dla diety normalnej i lekkostrawnej z zaznaczeniem grupy wiekowej 
oraz 
– 1 x 7 dni jadłospisu dla obiadów płatnych (tj. 7 x podstawowy, 7x ponadpodstawowy, 7x wegetariański) 
zgodnie z Załącznikiem nr 2 oraz Załącznikiem nr 14 do SWZ. 
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
 
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: 
 a) Certyfikat HACCP i ISO 22000 przyznane dla pomieszczeń, w których są przygotowywane posiłki
 b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego stanowiące Załącznik nr 13 do SWZ.
c) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 10 do SWZ;
d) Ostatni protokół pokontrolny właściwej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej dotyczący obiektów Wykonawcy, w których będą przygotowywane posiłki dla Zamawiającego.
e) Przykładowy jadłospis obejmujący:
– 1 x 10 pełnych dni, odrębnie dla diety normalnej i lekkostrawnej z zaznaczeniem grupy wiekowej 
oraz 
– 1 x 7 dni jadłospisu dla obiadów płatnych (tj. 7 x podstawowy, 7x ponadpodstawowy, 7x wegetariański) 
zgodnie z Załącznikiem nr 2 oraz Załącznikiem nr 14 do SWZ. 
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
 
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
 
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
 
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
 
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
 
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 
 ) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w postaci elektronicznej.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do SWZ podmiotowe środki dowodowe składa każdy 
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w ofercie przetargowej, które dostawy i usługi wykonają poszczególni wykonawcy. 
Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (tj.: Dz.U. z 2021 r., poz. 162) za przedsiębiorców uznaje się wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Oznacza to, że oferta złożona przez spółkę cywilną jest traktowana jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 uPzp). 
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
 
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
 
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
 
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
 
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 
 1) Istotne postanowienia umowy zawiera wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 4 do niniejszej SWZ. 
2) Wzór umowy stanowi integralną część SWZ.
Szczegółowe informacje dostępne są we Wzorze umowy pod adresem https://nieklanska.ezamawiajacy.pl 
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
 
SEKCJA VIII – PROCEDURA
 
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-17 09:30
 
8.2.) Miejsce składania ofert: https://nieklanska.ezamawiajacy.pl
 
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-17 10:00
 
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-15
 
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
 Pozostałe informacje dostępne są w SWZ pod adresem https://nieklanska.ezamawiajacy.pl