Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Urzędu Miasta
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Bankowy 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniabzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Urzędu Miasta
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-074f4d0e-0be4-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00398467
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022722/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.69 Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Urzędu Miasta
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określone w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/AB/271/II-137/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 1091892,57 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 796296,30 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług cateringowych na rzecz Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Usługi cateringowe będą miały miejsce podczas uroczystości, konferencji, seminariów i spotkań organizowanych przez biura Urzędu m.st. Warszawy.
2. Przedmiot zamówienia w zakresie szczegółowym określony został:
- we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ;
- w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ;
4.2.6.) Główny kod CPV: 55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - Staż pracy na stanowisku kucharza
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - Staż pracy na stanowisku kelnera
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Transport
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniającego warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawcę, który:
1. posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gastronomicznej – wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego.
2. w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie należycie zrealizowali/realizują minimum 3 usługi, z których każda:
a) polegała/polega na sukcesywnym świadczeniu usług cateringowych przez okres minimum 9 miesięcy dla jednego Zamawiającego oraz,
b) jest o wartości co najmniej 270 000,00 zł brutto za okres 9 miesięcy oraz,
c) obejmowała/obejmuje łącznie swoim zakresem:
• przygotowanie, dostarczenie i podanie co najmniej 3 razy posiłku o charakterze uroczystego przyjęcia (np.: uroczystego lunchu, kolacji, bankietu) dla co najmniej 200 osób;
• przygotowanie, dostarczenie i podania co najmniej 10 poczęstunków składających się minimum z ciepłych i zimnych napojów oraz kanapek lub lunchu dla co najmniej 50 osób
Uwaga: W przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza się wykazanie nie tylko zamówień wykonanych (zakończonych), ale również wykonywanych. W takim przypadku sukcesywne świadczenie usług cateringowych musi być realizowane przez minimum 9 miesięcy oraz musi wypełniać wymogi określone przez Zamawiającego) w lit. a do d) punktu 12.2.2. SWZ. Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku wykazanie się doświadczeniem polegającym na realizacji usług których przedmiotem jest wyżywienie całodzienne (np. w zakresie obsługi takich jednostek jak szpitale, szkoły, przedszkola, żłobki i bufety
3. W okresie ostatnich 4 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, w tym okresie należycie zrealizowali co najmniej 4 usługi, , z których każda:
a) polegała na przygotowaniu dostarczeniu i podaniu posiłków dla minimum 200 osób oraz,
b) była o wartości co najmniej 15 000,00 zł brutto
4. Dysponuje zespołem osób zdolnych do wykonania zamówienia, w tym:
a) co najmniej 2 kucharzami, z których każdy posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w zawodzie kucharza, którzy będą wykonywać czynności przygotowania posiłków ciepłych i zimnych,
b) co najmniej 3 kelnerami, z których każdy posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zawodzie kelnera, którzy będą wykonywać czynności serwowania posiłków oraz obsługiwania przestrzeni cateringowej (przygotowanie i sprzątnięcie);
c) koordynatorem, który będzie dostępny dla Zamawiającego w godzinach pracy Urzędu m.st. Warszawy tj. 8.00 – 16.00 oraz będzie wykonywał czynności dot. ustalenia logistyki zamówienia, w tym:
• omówienie szczegółów z Zamawiającym,
• ustalenie szczegółów wykonawczych z kuchnią,
• umówienie transportu cateringu;
d) technologiem żywności / żywienia*, który będzie wykonywać czynności związane z:
• planowaniem potraw i układaniem jadłospisów zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia,
• oceną jakości żywności oraz jej przechowywania,
• organizacją produkcji gastronomicznej.
* Dopuszcza się zatrudnianie technika żywienia i usług gastronomicznych
Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania się osobą lub osobami, które spełniają wiele ww. warunków łącznie, za wyjątkiem łączenia stanowiska kucharza ze stanowiskiem koordynatora.
Jeżeli z jakiegokolwiek powodu koniecznym stanie się zastąpienie jakiejkolwiek osoby wskazanej w ofercie Wykonawcy, to skieruje on do wykonania Przedmiotu Umowy, za uprzednią wyrażoną na piśmie zgodą Zamawiającego, osobę o tych samych lub wyższych kwalifikacjach i doświadczeniu, zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ.
5. Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym:
a) co najmniej dwoma urządzeniami, które będą wykorzystywane do świadczenia usług (duże AGD np. chłodziarki, zamrażarki, zmywarki, wyparzarki, piekarniki itp.) spełniającymi co najmniej jedną z następujących norm efektywności energetycznej, jeżeli tego rodzaju normy obowiązują: wspólnotowa etykieta energetyczna (klasa efektywności A).
b) co najmniej jednym samochodem dostawczym, który będzie wykorzystywany do świadczenia usług, posiadającym normy w zakresie emisji spalin co najmniej EURO 6.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia składanych na wezwanie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe składane wraz z ofertą:
a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu czynności, które będą przez te osoby wykonywane w ramach realizacji zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. 12.2.4. SWZ, złożony wg wzoru określonego w Załączniku nr 5 do SWZ
b) wykaz samochodów, które będą wykorzystywane w ramach świadczenia usługi, (w którym wykonawca wpisze: nazwę, model, rok produkcji, normę w zakresie emisji spalin ) - na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w pkt 12.2.5. lit. b) SWZ
2. Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od otrzymania wezwania, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa poniżej.
a) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
b) wykaz usług na potwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt. 12.2.2 SWZ –przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 A do SWZ;
c) wykaz usług na potwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt. 12.2.3 SWZ –przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 B do SWZ;
d) dowody, że wykazane w w/w wykazach usługi zostały wykonane należycie. Dowodami,
o których mowa powyżej są:
– referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego usługi zostały wykonane;
– oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów. W takim przypadku należy uzasadnić brak możliwości uzyskania dokumentów;
– w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
e) wykaz urządzeń na potwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt. 12.2.5. lit. a) SWZ – przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SWZ.
Uwaga: Jeżeli wykazy, referencje lub oświadczenia złożone przez Wykonawcę budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie oraz o potwierdzenie należytego wykonania/wykonywania danej usługi
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu czynności, które będą przez te osoby wykonywane w ramach realizacji zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami w celu otrzymania punktów w kryterium określonym w pkt 25.2 i/lub 25.3.SWZ złożony wg wzoru określonego w Załączniku nr 5 do SWZ.
b) wykaz samochodów, które będą wykorzystywane w ramach świadczenia usługi, (w którym wykonawca wpisze: nazwę, model, rok produkcji, normę w zakresie emisji spalin) w celu otrzymania punktów w kryterium określonym w pkt 25.4 SWZ - wg wzoru określonego w Załączniku nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta składa się z:
a) wypełnionego zdefiniowanego przez Zamawiającego w systemie Formularza oferty – zakres danych wypełnianych przez Wykonawcę w systemie został określony w pkt. 23 i 25 SWZ;
b) załączonego do oferty w systemie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SWZ);
c) załączonego do oferty w systemie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SWZ);
d) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów, załączonych do oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. b) i c) dotyczących każdego Podmiotu,
– zobowiązanie każdego Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z Podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie Podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą;
e) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załączonego do oferty w systemie:
– oświadczenia, o którym mowa w lit. b) i lit. c) dotyczącego każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
– oświadczenia z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ).
f) załączonego do oferty w systemie FORMULARZA CENOWEGO, wypełnionego zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 8 do SWZ;
Dokument nie podlega uzupełnieniu.
2. Inne oświadczenia lub dokumenty
a) w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy, dokument (np. pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
b) w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – dokument zawierający dowody, o których mowa w pkt. 18 SWZ;
3. Wykonawca zagraniczny
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 13 i pkt. 14 SWZ, a w szczególności z zapisem pkt. 14.2.3. lit. a) dla potwierdzenia, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
określone w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-27 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-27 11:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-25