Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MINISTERSTWO SPRAW ZAGRANICZNYCH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000177916
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Jana Chrystiana Szucha 23
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-580
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@msz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/zamowienia
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-498f5d8c-4595-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00429814
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00128313/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Kompleksowa obsługa cateringowa spotkań służbowych Ministra Spraw Zagranicznych RP, Kierownictwa oraz Dyrektorów Biur i Departamentów, organizowanych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-498f5d8c-4595-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Osobami uprawnionymi do komunikowania się z wykonawcami są: Małgorzata Piotrowska, Anna Mielańczuk.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
5. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, w tym minimalne wymagania techniczne oraz specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”), z wyłączeniem składania ofert – sposób przygotowania i złożenia oferty wskazany jest w pkt 11 SWZ.
7.Formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
8. W przypadku załączników opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny)
- dodaje się uprzednio podpisany dokument wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny)
lub
- dokument z „wszytym” podpisem (typ wewnętrzny).
9. Wymagania i sposób złożenia oświadczeń, podmiotowych środków dowodowych składanych na wezwanie Zamawiającego oraz ofert, zostały wskazane odpowiednio w Rozdziale 8, 9 i 11.
10. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
11 Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB .
13. Jeżeli przekazywane dokumenty zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. z dnia 13.05.2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1233)) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku - z zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
14. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w:
- rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452)
oraz
- rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415).
15. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego tel. (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
16. Wyjaśnienia treści SWZ:
1) Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
2) Wnioski o wyjaśnienie należy przesyłać za pomocą Formularza do komunikacji.
3) Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W związku z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający wymaga, aby wykonawca złożył oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 i/lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał na potrzeby niniejszego postępowania .
2. Ponadto, w związku z przetwarzaniem przez zamawiającego danych osobowych w ramach przedmiotowego postępowania zamawiający w pkt 20.3 (poniżej) zamieszcza klauzulę informacyjną przewidzianą w art. 13 RODO.
3. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, informuję, że:
a) Administratorem, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, Pani/Pana danych osobowych jest: Minister Spraw Zagranicznych, z siedzibą w Warszawie, Al. J. Ch. Szucha 23, tel. +48 225230000, a wykonującym obowiązki administratora danych jest Dyrektor Biura Administracji;
b) Minister Spraw Zagranicznych powołał inspektora ochrony danych (IOD), który realizuje swoje obowiązki w odniesieniu do danych przetwarzanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i placówkach zagranicznych.
Dane kontaktowe IOD:
adres siedziby: Al. J. Ch. Szucha 23, 00-580 Warszawa
adres e-mail: iod@msz.gov.pl
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pt. „Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Ministerstwa Spraw Zagranicznych; znak sprawy BPZZ.270.40.2023,prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji,
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO, prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO, prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO, prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO, prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BPZZ.270.40.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa cateringowa spotkań służbowych Ministra Spraw Zagranicznych RP, Kierownictwa oraz Dyrektorów Biur i Departamentów organizowanych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55312000-0 - Ogólne restauracyjne usługi kelnerskie
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, co zostało uregulowane w § 8 Projektowanych Postanowień Umowy (PPU), stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Sposób przygotowania posiłku, jego podania oraz jakość
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
pkt 7.2 SWZ Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający wymaga, aby Wykonawcy posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową na poziomie minimum 200 000,00 PLN.
W przypadku, gdy wartości, o których mowa powyżej będą wyrażone w walucie innej niż PLN, zamawiający przeliczy te wartości na PLN wg kursu średniego NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
pkt 7.3 SWZ Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się niezbędnym doświadczeniem, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie, co najmniej 4 usługi (usługi cateringowe), stanowiące oprawę spotkań o charakterze służbowym, odpowiadających rodzajem i standardem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, w tym co najmniej:
2 (dwie) usługi cateringowe polegające na obsłudze przyjęć bufetowych dla co najmniej 30 osób każda
i
2 (dwie) usługi cateringowe polegające na obsłudze przyjęć zasiadanych (serwowanych) o charakterze międzynarodowym (tj. również z udziałem gości z państwa innego niż Polska) dla co najmniej 12 osób każda .
Przez usługę cateringową stanowiącą oprawę spotkań o charakterze służbowym, odpowiadającą rodzajem i standardem przedmiotowi zamówienia zamawiający rozumie odpowiednio obsługę przyjęć bufetowych lub zasiadanych, z udziałem co najmniej:
a) dyplomatów lub przedstawicieli korpusu dyplomatycznego (w rozumieniu ustawy z dnia
21 stycznia 2021 r. o służbie zagranicznej /Dz. U. 2021 r. poz. 464, 1003 z późn. zm./) lub
b) osób zajmujących wyższe stanowiska w służbie cywilnej (w rozumieniu ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, /t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1233/) w Kancelarii Prezydenta RP lub Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub w Parlamencie RP lub w jednym z ministerstw lub w jednym z urzędów podległych ww. organom lub
c) z udziałem głów państw lub przedstawicieli rządów państw lub parlamentu lub organizacji międzynarodowych lub stałych przedstawicielstw przy organizacjach międzynarodowych, a uczestnikami były zawsze przynajmniej dwie wymienione powyżej osoby – jako spotkanie co najmniej dwustronne o charakterze międzynarodowym, obejmującą przygotowanie potraw, serwis, obsługę kelnerską, transport i dostawę wyżywienia.
Zamawiający dopuszcza, aby usługi cateringowe, o których mowa powyżej, zostały zrealizowane w ramach jednej lub kilku odrębnych umów.
W przypadku, gdy wykonawca wskaże usługę lub usługi cateringowe zrealizowane w ramach trwających umów (wykonywanych), dowody potwierdzające ich należyte wykonanie muszą pochodzić z okresu nie wcześniejszego niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
pkt 7.4 SWZ Na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponować zespołem osób (minimum 12 osób), które wykonawca skieruje do realizacji zamówienia publicznego, spełniających co najmniej poniższe wymogi tj.:
1) szefem kuchni – 1 (jedna) osoba, uczestnicząca w realizacji zamówienia poprzez osobiste kierowanie wykonaniem usługi w zakresie doboru i przygotowania składników, sposobu przygotowania i podania danego dania oraz poszczególnych jego elementów (w zakresie opracowania menu, wyboru składników, sposobu przygotowania każdego dania i nadzoru nad zespołem przygotowującym potrawy, rozdysponowania od kuchni do wydania obsłudze kelnerskiej potraw), która:
a) nadzorowała przynajmniej cztery usługi cateringowe, które spełniają wymagania określone w warunku, o którym mowa w pkt 7.3 SWZ;
b) posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w nadzorze kuchni;
2) szefem sali - co najmniej 1 (jedna) osoba, która podczas całego okresu realizacji zamówienia będzie odpowiedzialna za bezpośredni kontakt z zamawiającym i jego przedstawicielami, jak również będzie uczestniczyć w organizacji przyjęć poprzez bezpośredni nadzór nad przygotowaniem sali, w której będzie odbywało się przyjęcie zasiadane i/lub bufetowe, tj. nakryciem stołów, przygotowaniem bufetów, organizacją pracy: personelu kucharskiego, personelu pomocniczego oraz kelnerskiego, przy czym osoba ta będzie kierowała bezpośrednio rozdawaniem posiłków przez kelnerów dla wszystkich osób uczestniczących w przyjęciu. Wymagane jest, aby osoba ta posiadała doświadczenie w organizacji co najmniej czterech przyjęć, które spełniają wymagania określone w warunku, o którym mowa w pkt 7.3 SWZ, polegające na bezpośrednim nadzorze nad przygotowaniem sali, w której zrealizowane były przyjęcia zasiadane i/lub bufetowe, w tym nakrywanie stołów, przygotowanie bufetów, jak również organizacja pracy: personelu kucharskiego, personelu pomocniczego oraz kelnerskiego, osoba ta kierowała bezpośrednio rozdawaniem posiłków przez kelnerów dla wszystkich osób uczestniczących w przyjęciach oraz spełniała warunek swobodnego porozumiewania się w języku angielskim na poziomie co najmniej komunikatywnym, tj. A2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego i posiada znajomość protokołu dyplomatycznego w zakresie obsługi przyjęć.
3) kelnerami – co najmniej 10 (dziesięcioma) osobami, podającymi bezpośrednio posiłki osobom na przyjęciach, posiadającymi doświadczenie w obsłudze imprez o randze odpowiadającej imprezom wskazanym w warunku określonym w pkt 7.3 SWZ, tj. każda z tych osób uczestniczyła (obsługiwała) poprzez podawanie bezpośrednie posiłków do stołu w przynajmniej dwóch tego typu wydarzeniach, w tym co najmniej jednym o charakterze międzynarodowym (tj. również z udziałem gości z państwa innego niż Polska). Przynajmniej 4 (cztery) osoby muszą spełniać warunek swobodnego porozumiewania się w języku angielskim na poziomie co najmniej komunikatywnym, tj. A2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz posiadać znajomość protokołu dyplomatycznego w zakresie obsługi przyjęć.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji osób wymienionych w pkt 7.4 podpunkt 1) - 3).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: pkt 9.1.4 SWZ oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, , albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
pkt 9.1.5 SWZ odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
pkt 9.2 SWZ W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt 9.1.4 - 9.1.5 SWZ składa każdy z tych wykonawców.
pkt 9.3 SWZ W przypadku polegania przez wykonawcę na zasobach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca składa dokument wymieniony pkt 9.1.5 dotyczący tego wykonawcy oraz każdego z tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: pkt 9.1 SWZ Zamawiający, działając na podstawie art. 126 ust. 2 ustawy, wzywa Wykonawców, do złożenia wraz z ofertą aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, za wyjątkiem oświadczenia, o którym mowa w pkt 9.1.4, które należy złożyć nie później niż w terminie 2 dni od dnia publikacji informacji z otwarcia ofert. Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest z uwzględnieniem kryterium „Sposób przygotowania posiłku, jego podania oraz jakość”, w ramach którego Wykonawcy zobligowani będą do przedstawienia prezentacji, opisanych w dalszej części SWZ. Mając na uwadze czasochłonność oraz koszt przygotowania prezentacji dla stron przedmiotowego postępowania oraz pragnąc zapewnić prawidłowy przebieg postępowania zamawiający wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą.
pkt 9.1.1 SWZ informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
pkt 9.1.2 SWZ wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
Dowodami, o których mowa w niniejszym punkcie są:
referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej.
pkt 9.1.3 SWZ wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 3a Formularz cenowy do SWZ oraz załącznik nr 3b do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia na zasadach określonych w art. 58 ustawy. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena spełnienia warunków określonych w pkt 7.2 - 7.4 SWZ będzie dokonana łącznie, za wyjątkiem warunku określonego w pkt 7.3 SWZ w zakresie doświadczenia, który musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie. Powyższe zasady stosuje się również w sytuacji, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Każdy z wykonawców musi samodzielnie wykazać, że nie zachodzą wobec niego przesłanki wykluczenia z postępowania określone w pkt 7.5 SWZ.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zostały określone w Załączniku nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-17 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
dot. terminu realizacji zamówienia
Umowa w chodzi w życie z dniem zawarcia z mocą od złożenia pierwszego zlecenia do dnia wyczerpania środków finansowych przewidzianych na realizację przedmiotu umowy (kwota brutto), w wysokości wynikającej z § 6 ust. 1 umowy, nie dłużej jednak niż przez okres 24 (słownie: dwudziestu czterech) miesięcy.