Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Realizacja usługi cateringowej w 2024r. polegającej na przygotowaniu, dostawie i wydaniu gotowych posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 2 w Lublińcu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W LUBLIŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151992303
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sądowa 9A
1.5.2.) Miejscowość: Lubliniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-700
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 343511402
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 2@przedszkolalubliniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.2.przedszkolalubliniec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja usługi cateringowej w 2024r. polegającej na przygotowaniu, dostawie i wydaniu gotowych posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 2 w Lublińcu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-76c8f001-7d5b-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00480729
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-76c8f001-7d5b-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: 2@przedszkolalubliniec.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
Formularz ofertowy wraz z pozostałymi dokumentami wchodzącymi w skład oferty lub składanymi wraz z ofertą, podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej zostały przedstawione w dziale XII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 19 ustawy PZP obowiązek informacyjny zamieścił w dziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PM2.26.01.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie, dostawa i wydawanie gotowych posiłków (catering) dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego Nr 2 w Lublińcu w 2024r. Na jednodniowy posiłek jednego dziecka, zwany dalej posiłkiem, składa się: śniadanie, II śniadanie, obiad i podwieczorek. Wykonawca w ramach niniejszej umowy zobowiązany jest do: Przygotowania, dostawy i wydania posiłków dla dzieci przedszkolnych, w okresie od dnia 02.01.2024r., do dnia 31.12.2024r. Wykonawca dostarczy posiłki do przedszkola z podziałem na pięć grup z uwzględnieniem w tych grupach diet. W każdej grupie (I, II, III, IV, V) jest 25 dzieci. I tura – grupy I i II – 50 dzieci II tura – grupy III, IV i V – 75 dzieci
Szacowana dzienna liczba dzieci korzystających z żywienia wynosi 125. Ilość posiłków objętych niniejszą umową wynosi 22050 – ilość ta może ulec zmianie w trakcie realizacji przedmiotu umowy, przy czym minimalna ilość posiłków wynosi 2300. Zmniejszenie może nastąpić szczególnie przy uwzględnieniu nieobecności dzieci oraz czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
Szczegółowe informacje dotyczące całego przedmiotu zamówienia zawarte są w opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 98,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Lokalizacja
4.3.6.) Waga: 2,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu określony w art. 116 ust. 1 ustawy Pzp dotyczący doświadczenia. Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, że świadczył lub świadczy usługę (w każdym przypadku warunki poniższe muszą być spełnione do okresu poprzedzającego złożenie referencji) obejmującą okres co najmniej trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to obejmujący ten okres i potwierdzające wykonanie z należytą starannością co najmniej 1 (jednej) usługi przygotowywania i dostarczania posiłków dla dzieci (dostawy dla szkół lub przedszkoli lub placówek wychowawczych lub innych świadczących opiekę dla dzieci). Wskazana usługa musi być o wartości nie mniejszej niż 10.000,00zł brutto oraz obejmować okres (czas realizacji) nie mniej niż 3 miesiące.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający będzie wymagał złożenia następujących dokumentów na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
- oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
- lub odpowiadające im dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający będzie wymagał złożenia następujących dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
- Referencje potwierdzające, że Wykonawca świadczył lub świadczy usługę (w każdym przypadku warunki poniższe muszą być spełnione do okresu poprzedzającego złożenie referencji) obejmującą okres co najmniej trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to obejmujący ten okres i potwierdzające wykonanie z należytą starannością co najmniej 1 (jednej) usługi przygotowywania i dostarczania posiłków dla dzieci (dostawy dla szkół lub przedszkoli lub placówek wychowawczych lub innych świadczących opiekę dla dzieci). Wskazana usługa musi być o wartości nie mniejszej niż 10.000,00zł brutto oraz obejmować okres (czas realizacji) nie mniej niż 3 miesiące. Referencje lub inne dokumenty (kiedy wykonawca nie jest w stanie uzyskać referencji) muszą potwierdzać, że usługa została wykonana należycie, muszą zawierać: rodzaj, wartość, miejsce, okres czasu oraz nazwę podmiotu na rzecz, którego świadczona była/jest usługa.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty polegających na:
- Zmianie wynagrodzenia w przypadku o którym mowa w § 5 ust. 3 umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ – stawka „wsadu do kotła”
- Zmianie ilości grup dzieci lub ilości dzieci w grupie.
- Zmianie wynagrodzenia w przypadku o którym mowa w § 6 umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ – waloryzacja wynagrodzenia.
2. Zamawiający dopuszcza zmianę koordynatorów określonych w § 4 umowy stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-16 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, wskazanych w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 129), na zasadach określonych w tej ustawie.