Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i dostawa posiłków i napojów dla mieszkańców DPS.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000686552
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Traugutta 45
1.5.2.) Miejscowość: Orzesze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-180
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 322215362
1.5.8.) Numer faksu: 322215362
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@dpsorzesze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dpsorzesze.bip.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i dostawa posiłków i napojów dla mieszkańców DPS.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32d13f45-91ee-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00025537
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000293/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Przygotowanie i dostawa posiłków i napojów dla mieszkańców DPS
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem (dalej jako „Platforma”) pod adresem : https://miniportal.uzp.gov.pl2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy:„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do„Formularza do komunikacji”.3. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w tym: przekazywanie wniosków, zawiadomień oraz informacji lub wyjaśnień odbywa przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem:3.1. https://miniportal.uzp.gov.pllub w przypadku zaistnienia ewentualnych przerw w świadczeniu e-usług, prac serwisowych lub problemów technicznych na Platformie na adres poczty elektronicznej: zamowienia@dpsorzesze.plZaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem „formularza do komunikacji”, nie za pośrednictwem adresu email.4. W celu skrócenia udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i „formularza do komunikacji” znajdującego się na stronie danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie za pośrednictwem dedykowanego formularza „Formularz do komunikacji”. Dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez mini portal. Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia..6. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na https://miniportal.uzp.gov.pl, tj.:− stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,− komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,− zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,− włączona obsługa JavaScript,− zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,− Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,− oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwerasynchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.7. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej(ePUAP)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:1.1 Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej z siedzibą w Orzeszu, ul. Traugutta 45 reprezentowany przez Dyrektora Domu1.2 Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możliwy jest kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:- pod numer telefonu 32 22-15-362;- pisemnie na adres siedziby Administratora;1.3 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Przygotowanie i dostawa posiłków i napojów dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Orzeszu’1.4 odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp” oraz Zamawiający, który prowadzi postępowanie oraz obsługę finansowo-księgową;1.5 dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;1.6 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;1.7 w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i dane nie będą profilowane;1.8 posiada Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;26• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;1.9 nie przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FK.261.1.2021.MA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z uwzględnieniem diet stosowanych w DPS. Żywienie mieszkańców opiera się na n/w dietach:a) dieta podstawowa – 46 osóbb) dieta lekkostrawna- 23 osobyc) dieta z ograniczeniem tłuszczów zwierzęcych – 4 osobyd) dieta purynowa – 1 osobae) dieta wrzodowa – 3 osobyf) dieta wątrobowa - 1 osobag) dieta małosolna – 2 osobyh) dieta wysokobiałkowa – 2 osobyi) dieta niskolaktozowa – 2 osobyj) dieta niskofenyloanalinowa – 1 osobak) dieta cukrzycowa – 2 osobyl) dieta hypocholesterolowa – 2 osobym) dieta bezlaktozowa – 1 osoba2. Zamawiający określa następujące, szczegółowe wymagania w zakresie żywienia i świadczenia usługi:4.1. Posiłki dla mieszkańców winne być dostarczone o ściśle ustalonych porach dnia tj.:a) śniadanie na godzinę 7.30 - 8.00b) obiad na godzinę 12.00 – 12.30c) kolację Wykonawca przywozi wraz z obiadem.4.2. Dzienna ilość posiłków 3 x 90 porcji w sytuacjach szczególnych ilość posiłków może ulec zmianie np. w przypadku wyjazdu mieszkańców na turnus rehabilitacyjny lub do innych miejsc (szpital, wycieczki itp.). W takich sytuacjach Zamawiający ma prawo zrezygnować z posiłku lub zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków – suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uzgodnieniu z Zamawiającym terminu i sposobu wykonania wymaganych dostaw.4.3. Wyżywienie dotyczy wszystkich dni w tygodniu.4.4. Na całodzienne wyżywienie składają się:4.4.1. Śniadanie wraz z napojami:a) zupa mleczna w termosie dla każdego zespołu oddzielnie (6 zespołów) - niesłodzonab) chleb krojony oraz masło dla każdego zespołu oddzielnie – zgodnie w wykazem poniżej:Zespół I – 2 kostki masła – 2 weki + 2 grahamyZespół II – 5 kostek masła – 2 weki + 2 grahamy + 4 pszenneZespół III – 4 kostki masła – 2 weki + 1 pszenny + 4 pełnoziarnisteZespół IV– 5 kostek masła – 2 weki + 2 grahamy + 4 pszenneZespół V – 4 kostki masła – 2 weki + 2 pełnoziarniste + 4 pszenneHOSTEL – 4 kostki masła – 2 weki + 2 grahamy + 3 pszenne- gramaż pieczywa:Weki – według standardów sprzedaży pieczywaGraham, pełnoziarnisty – nie mniej niż 500 gPszenny – nie mniej niż 800 g– wykaz masła oraz pieczywa – podana ilość dotyczy śniadania oraz kolacji, którą Wykonawca ma obowiązek dostarczyć wraz ze śniadaniem- wszystkie chleby muszą być krojone, w pierwszym dniu ważności do spożycia, data ważności musi być potwierdzona etykietąc) masło o zawartości tłuszczu minimum 82%, musi być w oryginalnym opakowaniu min. 200 g kostka, tak aby Zamawiający mógł sprawdzić zawartość tłuszczu.d) dodatki do chleba w pojemnikach lub słoikach dla każdego zespołu oddzielniee) do każdego śniadania obowiązkowo warzywa np. pomidor, ogórek, rzodkiewka itd.f) do każdego śniadania obowiązkowo 3 kg cukru (0,5 kg na każdy zespół, Zamawiający sam dokona podziału)g) jeden raz w tygodniu musi być ciepłe śniadanie, np. ciepła kiełbasa, jajecznica itd.h) napoje gorące typu herbata, kawa, kakao dla każdego zespołu oddzielnie - niesłodzone4.4.2. Obiad – diety jak w pkt 3a) pierwsze danie - zupa w termosach dla każdego zespołu oddzielnie (6 zespołów)b) drugie danie - w termosach dla każdego zespołu oddzielnie (6 zespołów)c) do każdego obiadu obowiązkowo owocd) kompot4.4.3. kolacja dostarczana łącznie z obiadem (oprócz masła i chleba, które są dostarczane przy śniadaniu)a) dodatki do chleba w pojemnikach lub słoikach dla każdego zespołu oddzielnieb) napoje typu herbata, kawa, kakao - niesłodzonec) raz w tygodniu musi być ciepła kolacja np. bigos, leczo, bogracz, kiełbasa na gorąco itd. (w innym dniu niż ciepłe śniadanie), ponieważ kolacja jest przywożona z obiadem podgrzanie kolacji jest w gestii Zamawiającego. Waga porcji minimum 200 g.4.5. Zamawiający wymaga zachowania gramatury poniższych produktów na talerzu w granicach:a) zupa mleczna 250 ml b) wędlina i wyroby wędliniarskie nie mniej niż 100 g na osobę – dopuszcza się podanie raz w tygodniu wędliny podrobowej, wędliny typu mielonka, dopuszcza się również raz w tygodniu wędlinę typu parówka na gorąco, w pozostałe dni zawartość mięsa w wędlinie nie może być mniejsza niż 85%c) sałatki (różne) nie mniej niż 100 g na osobęd) twarogi (różne) nie mniej niż 100 g na osobęe) konserwa rybna nie mniej niż 1 puszka na osobę (150-170 g)f) makrela wędzona 1 szt. (150-200 g) na osobęg) ser żółty nie mniej niż 100 g na osobęh) produkty podawane w zestawie np.: ser-wędlina gramatura dostosowanai) jajko nie mniej niż 2 sztuki na osobęj) pasty (różne) nie mniej niż 100 g na osobęk) pasztet, ser topiony nie mniej niż 50 g na osobęl) warzywa jako dodatek do śniadania 50 g na osobę ł) napoje 400 ml - niesłodzonem) zupy podawane do obiadu nie mniej niż 0,3 litra na osobęn) owoce nie mniej niż 200 g lub 1 owoco) mięso gotowe do spożycia nie mniej niż 150 g na osobęp) ryba (filet) gotowa do spożycia nie mniej niż 200 g na osobę – bez ościr) surówki do obiadu nie mniej niż 150 g na osobęs) ziemniaki gotowe do spożycia nie mniej niż 300 g na osobęt) inne potrawy gotowe do spożycia np. naleśniki, zapiekanka,pierogi, leczo itd. nie mniej niż 300 g na osobę4.6. Śniadania, obiady i kolacje muszą być urozmaicone. 4.7. Minimum trzy razy w tygodniu powinien być obiad mięsny – wtorki, czwartki, niedziele (drób, wołowina, wieprzowina, cielęcina), mięso w postaci zmielonej jest dopuszczalne tylko 2x w tygodniu, a raz w tygodniu ryba (filet).4.8. W niedzielę i święta musi być obiad mięsny typu pieczeń wieprzowa, rolada wołowa lub wieprzowa, kotlet wieprzowy.4.9. Zamiennik ziemniaków typu kasza, makaron jest dopuszczalny raz w tygodniu.4.10. Wykonawca zapewni raz w tygodniu (środa) herbatę 6 paczek po 50 szt każda (nie mogą to być granulki) oraz 18 kg cukru. Raz w miesiącu 6 paczek herbaty owocowej (2 środa miesiąca).4.11. Wykonawca w okresie od 1 kwietnia do 30 września każdorazowo do śniadania zapewni dodatkowo 5 litrów napoju (przegotowanej wody z sokiem lub wody mineralnej) na każdy zespół (6 zespołów).4.12. Zgodnie z § 6 ust 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. z 23 marca 2018 r., poz. 734) podstawowe produkty żywnościowe i napoje są dostępne przez całą dobę, w związku z tym Wykonawca zapewni dodatkowo całodzienny dostęp do chleba, masła oraz dżemu lub pasztetu (chleb 1 szt./ a 1 kg ; masło 1 szt./ a 200 g ; dżem lub pasztet 1 szt./ a 250 g) na każde żądanie Zamawiającego, które będzie zgłaszane dzień wcześniej telefonicznie, faxem lub e-mailem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków