Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na usługę przygotowywania,...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na usługę przygotowywania, dostarczania i podawania posiłków dla uczniów w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Lublinie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLublin
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2022-07-19
  • ZamawiającyZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-08
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00245278
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na usługę przygotowywania, dostarczania i podawania posiłków dla uczniów w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Lublinie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430340728

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rzeckiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-637

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@zso5.lublin.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://biuletyn.lublin.eu/zso5/zespol-szkol-ogolnoksztalcacych-nr-5-w-lublinie,4,12131,1.html

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na usługę przygotowywania, dostarczania i podawania posiłków dla uczniów w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Lublinie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd90519e-fdea-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00245278

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00224242/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 usługa przygotowywania, dostarczania i podawania posiłków

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

miniPortal https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z informacjami zawartymi w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KG 261.1.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienie jest:
a) przygotowywanie i podawanie obiadów dla uczniów ZSO nr 5 w Lublinie. Szacunkowa ilość obiadów w w/w okresie wynosi 150 dziennie. Zamawiający szacuje, że przez cały okres zamówienia ilość obiadów wyniesie 81 000. Minimalny wsad do kotła wynosi 6,50 zł. Zamawiający informuje, iż ilość obiadów będzie się zmieniać w zależności od dziennej frekwencji uczniów.
b) przygotowanie i podawanie 20 zestawów posiłków składających się ze śniadania, obiadu i podwieczorka dla dzieci z oddziału przedszkolnego w ZSO5. Zamawiający szacuje, że przez cały okres zamówienia ilość posiłków wyniesie 10 800 zestawów (śniadanie, obiad, podwieczorek). Minimalny wsad do kotła 10,41 zł brutto na wszystkie posiłki. Zamawiający informuje, iż ilość posiłków będzie się zmieniać w zależności od dziennej frekwencji dzieci.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

55320000-9 - Usługi podawania posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 34 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czynsz dzierżawny

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie wyspecjalizowanego personelu (kucharza/kucharki) zatrudnionego do wykonywania usługi

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie..
2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek, jeśli wykaże się wykonaniem lub wykonywaniem co najmniej dwóch usług w zakresie przygotowywania i dostarczania gorących posiłków, których odbiorcami były osoby niepełnoletnie na kwotę roczną nie mniejszą niż 100 000 zł brutto każda.
UWAGA: Warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej w punkcie 2.4. musi zostać spełniony przez co najmniej jednego Wykonawcę lub jeden podmiot udostępniający zasoby, tzn. że jeden Wykonawca lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie 2.4.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wzór stanowi zał. nr 5.
(UWAGA! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami - podawane informacje muszą dotyczyć wyłącznie usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.)

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Formularz OFERTA – wzór stanowi załącznik nr 1.
2. Kosztorys ofertowy – wzór stanowi załącznik nr 2.
4. W przypadku, gdy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, Wykonawca składając ofertę informuje zamawiającego o tym na piśmie, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
5. Ewentualne pełnomocnictwo, jeśli uprawnienie do reprezentowania wykonawcy nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
6. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru składane w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania zgodnie z § 13 Rozporządzenia w sprawie podmiotowych środków dowodowych.
7. W przypadku złożenia oferty przez kilka podmiotów występujących wspólnie (np. konsorcjum), należy złożyć pełnomocnictwo (ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo) zawierające oświadczenia woli wszystkich członków konsorcjum, wskazujące na osobę umocowaną (np. lider, radca prawny, etc.) do reprezentowania przedsiębiorców do udziału w określonym postępowaniu o zamówienie publiczne i do podpisywania w jego imieniu umów. Dokument niniejszy winien wyliczać wszystkich Wykonawców.
8. Ewentualne zobowiązanie podmiotu trzeciego w przypadku o którym mowa w rozdz. X ust. C pkt. 3 SWZ.
9. Ewentualne oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby w przypadku, o którym mowa w Rozdz. X ust. C pkt. 7 SWZ.
10. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie – Oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – dotyczy przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp (jeśli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. A pkt. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 10.
1. Strony na zasadzie art. 455 ustawy Pzp ustalają, że każda istotna zmiana umowy może nastąpić wg zasad i na warunkach określonych poniżej. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy bez konieczności przeprowadzenia nowego postępowania w sprawie zamówienia publicznego w następujących sytuacjach:
a) nastąpiła zmiana danych podmiotów zawierających umowę (np. w wyniku przekształceń, przejęć, itp.),
b) obniżenie ceny przedmiotu umowy przez Wykonawcę może nastąpić w każdym czasie, i nie wymaga zgody Zamawiającego ani sporządzenia Aneksu do umowy
c) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawnych, treść umowy będzie zmieniała się stosownie do wprowadzanych rozwiązań prawnych, zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub koniecznych zmian wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień Umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego,
d) w przypadku niewyczerpania ilości/wartości ujętych w umowie w terminie jej obowiązywania – umowa może ulec wydłużeniu do czasu wyczerpania ilości/wartości ujętych w umowie, jednak nie dłużej niż 3 miesiące.
e) w przypadku zmiany organizacji trybu pracy szkoły zmianie mogą ulec godziny wydawania obiadów/posiłków.
2. Zamawiający na podstawie art. 436 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza zmianę wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz. 1074 i 1572).
§ 9. Waloryzacja wynagrodzenia
1. Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian maksymalnej wartości nominalnej wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy, w formie aneksu do umowy, w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy w tym zakresie, na zasadach wskazanych poniżej.
3. Jeżeli zmiana ceny materiałów lub kosztów, o której mowa w ust. 1, względem ceny lub kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie zmieni się o minimum 5 %, każda ze Stron uprawniona będzie do wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia. Zmieniona wartość wynagrodzenia, obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Strona wystąpiła z takim wnioskiem, o ile druga Strona uzna, iż rzeczywiście doszło do zmiany cen materiałów lub kosztów mających wpływ na wysokość wynagrodzenia. Początkowym terminem ustalenia wynagrodzenia jest dzień podpisania umowy, z zastrzeżeniem przypadku o którym mowa w art. 439 ust. 3 ustawy PZP – wówczas początkowy dzień ustalenia wynagrodzenia określa się zgodnie z powołanym przepisem.
6. Łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia na podstawie ust. 1-5, w trakcie całego okresu obowiązywania umowy nie może przekroczyć 8% pierwotnej maksymalnej wartości wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-19 15:30

8.2.) Miejsce składania ofert: miniPortal https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-19 16:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-17

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Postępowanie na usługę społeczną prowadzone jest na podstawie art. 359 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późniejszymi zmianami) z zastosowaniem przepisów ustawy Pzp właściwych dla trybu podstawowego, na podstawie art. 275 pkt 1 Pzp,

Zmiana umowy c.d.
§ 9. Waloryzacja wynagrodzenia
1. Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian maksymalnej wartości nominalnej wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy, w formie aneksu do umowy, w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy w tym zakresie, na zasadach wskazanych poniżej.
2. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
3. Jeżeli zmiana ceny materiałów lub kosztów, o której mowa w ust. 1, względem ceny lub kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie zmieni się o minimum 5 %, każda ze Stron uprawniona będzie do wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia. Zmieniona wartość wynagrodzenia, obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Strona wystąpiła z takim wnioskiem, o ile druga Strona uzna, iż rzeczywiście doszło do zmiany cen materiałów lub kosztów mających wpływ na wysokość wynagrodzenia. Początkowym terminem ustalenia wynagrodzenia jest dzień podpisania umowy, z zastrzeżeniem przypadku o którym mowa w art. 439 ust. 3 ustawy PZP – wówczas początkowy dzień ustalenia wynagrodzenia określa się zgodnie z powołanym przepisem.
4. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w ust. 3, ustalana będzie w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Zmiana wynagrodzenia zostanie dokonana o wartość wskaźnika, o którym jest mowa w zd. 1, pod warunkiem, że zmiana cen materiałów lub kosztów miała wpływ na koszt realizacji przedmiotu umowy
5. Strona wnioskująca o zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest przedstawić we wniosku, o którym mowa w ust. 3, w jaki sposób zmiana cen materiałów lub kosztów miała wpływ na koszt realizacji przedmiotu umowy. Strona może wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3 nie częściej niż raz na 12 miesięcy, przy czym z pierwszym wnioskiem Strona może wystąpić po upływie 12 miesięcy liczonych od dnia zawarcia umowy.
6. Łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia na podstawie ust. 1-5, w trakcie całego okresu obowiązywania umowy nie może przekroczyć 8% pierwotnej maksymalnej wartości wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy.
7. Uprawnienie do złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia wygasa w dniu zakończenia realizacji umowy.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 1-5 Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, o której mowa w art. 439 ust. 5 Pzp, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jak również zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego o dokonanej zmianie wynagrodzenia podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany. Do zawiadomienia Wykonawca załączy oświadczenie podwykonawcy potwierdzającego terminową zapłatę z tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę instrumentów muzycznych wraz z akcesoriami - Michałów
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania27-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę instrumentów muzycznych wraz z akcesoriami. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI