Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
II - świadczenie usług w zakresie przygotowania i dostarczania posiłków dla pacjentów szpitala przez Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Medyczne "Żelazna" sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012103423
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 90
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-004
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: b.szczepaniak@szpitalzelazna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalzelazna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
II - świadczenie usług w zakresie przygotowania i dostarczania posiłków dla pacjentów szpitala przez Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o. o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c742f8ae-a6bc-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00092032
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpitalzelazna.eb2b.com.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitalzelazna.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z elektronicznej platformy zakupowej eb2b określa
Regulamin Platformy (dostępny pod adresem internetowym
https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms).Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w
Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz
uznaje go za wiążący
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o., ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa, adres strony internetowej:
www.szpitalzelazna.pl,2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się
kontaktować pod adresem mailowym: iod@szpitalzelazna.pl, tel. 22 25 59 801,3) Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
podstawowym,4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Ustawy Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”,5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78
ust. 1 i 4 ustawy p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych
osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisanych ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzję nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z
tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać
Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p oraz
nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO
prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,9) nie przysługuje
Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b)
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21
RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o., ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa, adres strony internetowej:
www.szpitalzelazna.pl,2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się
kontaktować pod adresem mailowym: iod@szpitalzelazna.pl, tel. 22 25 59 801,3) Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie
podstawowym,4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Ustawy Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”,5) Pani/Pana dane osobowe będą
przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych
osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisanych ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego,7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzję nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z
tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać
Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p oraz
nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);c) na podstawie art. 18 RODO
prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w
celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,9) nie przysługuje
Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b)
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21
RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 104-W-U-03-2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie całodobowe wyżywienie hospitalizowanych pacjentów Centrum Medycznego
„Żelazna” sp. z o.o., poprzez świadczenie usług cateringowych w zakresie przygotowywania, na bazie kuchni Wykonawcy i
dostarczania gotowych posiłków
w wyznaczonym czasie i miejscu do siedziby Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 – Formularz cenowy. Opis przedmiotu zamówienia
Nazwy i kody według Wspólnego Słownika Zamówień: CPV: 55.52.00.00-1 – usługa dostarczania posiłków lub 55.32.12.00-
0 – usługa dowożenia posiłków,
55.32.10.00-6 – usługa przygotowania posiłków, 55.40.00.00-4 – usługa podawania napoi
4.2.6.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający
przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego możliwość udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy usług
zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług o wartości max. 30% szacunkowej wartości brutto zamówienia
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie może ubiegać się Wykonawca zgodnie z art. 57 ustawy Prawo zamówień publicznych, który nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający zgodnie z art. 112 ustawy Prawo zamówień
publicznych określa następujące warunki udziału w postepowaniu dotyczące:
a. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Wykonawca musi wykazać się
posiadaniem aktualnej decyzji właściwego miejscowo (pod względem lokalizacji zakładu przygotowującego posiłki) organu
Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającej, że:
• obiekt spełnia wymagania konieczne do zapewnienia higieny w procesie produkcji
i w obrocie środkami spożywczymi oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej tych artykułów w zakresie produkcji
żywności, dozwolonych substancji dodatkowych lub innych składników żywności oraz materiałów i wyrobów
przeznaczonych do kontaktu
z żywnością lub obrotem nimi;
• Wykonawca może produkować i obracać żywnością, czyli wykonywać i dostarczać posiłki na zewnątrz - dokument musi
zawierać zezwolenie na prowadzenie żywienia zbiorowego
i realizację usługi w systemie cateringowym.
b. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
• dysponuje lub będzie dysponował lokalem kuchennym – kuchnia główna, zlokalizowanym
w odległości nie większej niż 50 kilometrów od siedziby Zamawiającego (sposób obliczania odległości został podany w rozdz. XVI SWZ str. 19-20);
• lokal kuchenny wyposażony w niezbędne urządzenia zapewniające przygotowanie posiłków spełnia wymogi do
świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem;
• dysponuje lub będzie dysponował zastępczym lokalem kuchennym (na wypadek awarii kuchni głównej) spełniającym
wymagania sanitarne potwierdzone odpowiednią opinią, że lokal kuchenny wyposażony w niezbędne urządzenia
zapewniające przygotowanie posiłków spełnia wymogi do świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem. Zastępczy
lokal kuchenny powinien znajdować się w odległości zbliżonej do lokalizacji kuchni głównej względem siedziby
Zamawiającego (nie większej niż 50 km od siedziby Zamawiającego) – tak aby realizacja zamówienia przebiegała jak
realizacja posiłków sporządzanych w kuchni głównej;
• dysponuje lub będzie dysponował: środkami transportu, wykorzystywanymi do realizacji zamówienia oraz dokumentem
potwierdzającym dopuszczenie ww. środków do przewozu żywności wydanym przez odpowiednie służby sanitarno
epidemiologiczne
wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi środkami;
• dysponuje lub będzie dysponował zastępczym środkiem transportu używanym w przypadku awarii podstawowego środka
transportu wykorzystywanym do realizacji zamówienia oraz dokumentem potwierdzającym dopuszczenie ww. środków do
przewozu żywności wydanym przez odpowiednie służby sanitarno-epidemiologiczne wraz z informacją o podstawie
dysponowania tym środkiem;
• dysponuje lub będzie dysponował (i na jakiej podstawie) co najmniej:
- 2 kucharzami, z minimum 3 letnim doświadczeniem w pracy na tożsamym stanowisku,
w zakresie świadczenia usługi zbiorowego żywienia pacjentów w szpitalach specjalistycznych lub ginekologiczno
położniczych,
posiadających aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych wraz z oświadczeniem
Wykonawcy, iż zostali oni przeszkoleni
z przestrzegania zasad BHP w tym z higieny rąk.
- 2 dietetykami posiadającymi odpowiednie uprawnienia oraz aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno
epidemiologicznych,
z minimum 3 letnim doświadczeniem w układaniu diet dla pacjentów placówek medycznych wraz z
oświadczeniem Wykonawcy, iż zostali oni przeszkoleni z przestrzegania zasad BHP w tym z higieny rąk.
- 2 kierowcami posiadającymi odpowiednie uprawnienia oraz aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno
epidemiologicznych
z minimum 3 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku kierowcy wraz z oświadczeniem
Wykonawcy, iż zostali oni przeszkoleni z przestrzegania zasad BHP w tym z higieny rąk.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie
tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np.
zobowiązania) musi wynikać, zgodnie z załącznikiem nr 4, w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia.
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostepniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postepowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4. Wykonawca, polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, winien przedłożyć dokumenty wskazane w
rozdz. VIII pkt. 1 SWZ dotyczące tych podmiotów.
5. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają
na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 i 109 ustawy Pzp, przewidziane w niniejszym postępowaniu
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca
zobowiązany jest dołączyć oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy p.z.p. w celu potwierdzenia braku podstaw
wykluczenia z postępowania, spełniania warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert– zgodnie z Załącznikiem nr 3
do SWZ.
2. Wykonawca przygotowując oświadczenie wypełnia „Oświadczenie Wykonawcy” – w zakresie informacji dotyczących przesłanek
wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
3. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ogłoszenie nr 2022/BZP 00081665/01 z dnia 2022-03-10
Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do
prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć kopię:
• aktualnej decyzji właściwego miejscowo (pod względem lokalizacji zakładu przygotowującego posiłki) organu Państwowej Inspekcji
Sanitarnej potwierdzającej, że:
- obiekt spełnia wymagania konieczne do zapewnienia higieny w procesie produkcji
i w obrocie środkami spożywczymi oraz do zapewnienia właściwej jakości zdrowotnej tych artykułów w zakresie produkcji żywności,
dozwolonych substancji dodatkowych lub innych składników żywności oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością lub obrotem nimi;
- Wykonawca może produkować i obracać żywnością, czyli wykonywać i dostarczać posiłki na zewnątrz - dokument musi zawierać
zezwolenie na prowadzenie żywienia zbiorowego i realizację usługi w systemie cateringowym.
b) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania zdolności
technicznej i zawodowej Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć:
• wykaz narzędzi – środków transportu zgodny ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ: zawierający informację o pojazdach
wykorzystywanych do realizacji zamówienia oraz odpowiednie zaświadczenie/dokument potwierdzający dopuszczenie ww. środków
do przewozu żywności wydany przez odpowiednie służby sanitarno - epidemiologiczne wraz z informacją o podstawie
dysponowania tymi pojazdami, a także oświadczenie o dysponowaniu zastępczym środkiem transportu używanym w przypadku
awarii podstawowego środka transportu wraz z odpowiednim zaświadczeniem dopuszczającym środek ten do przewozu żywności,
wydanym przez odpowiednie służby sanitarno-epidemiologiczne oraz z informacją o podstawie dysponowania tym środkiem,
• wykaz osób zgodny ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ potwierdzający, że Wykonawcy dysponuje minimum:
- 2 kucharzami, z minimum 3 letnim doświadczeniem w pracy na tożsamym stanowisku, w zakresie świadczenia usługi zbiorowego
żywienia pacjentów w szpitalach specjalistycznych lub ginekologiczno-położniczych, posiadających aktualne orzeczenie lekarskie do
celów sanitarno-epidemiologicznych;
- 2 dietetykami posiadającymi odpowiednie uprawnienia oraz aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych,
z minimum 3 letnim doświadczeniem w układaniu diet dla pacjentów placówek medycznych;
- 2 kierowcami posiadającymi odpowiednie uprawnienia oraz aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych z
minimum 3 letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku kierowcy wraz z oświadczeniem Wykonawcy, iż zostali oni przeszkoleni z
przestrzegania zasad BHP w tym z higieny rąk.
• wykaz urządzeń technicznych potwierdzający, że Wykonawca dysponuje zasobem lokalowym (lokal kuchenny – kuchnia główna o
raz lokal zastępczy), zgodnie z załącznikiem nr 7 zawierający informację o podstawie dysponowania tym zasobem.
5. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych wskazanych w pkt 4.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie,
o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmian do umowy, na zasadach i warunkach określonych w niniejszej
Umowie, która może obejmować w zakresie dozwolonym przez prawo:
1) obniżenia ceny netto usługi;
2) przedłużenia okresu trwania umowy nie dłużej jednak niż o 3 miesiące, w przypadku gdy przed upływem terminu jej
obowiązywania nie zostanie wyczerpana wartościowo.
2. Zmiany umowy wskazane w ust. 1 mogą wynikać z:
1) zmiany organizacyjnej leżącej po stronie Zamawiającego;
2) konieczności zapewnienia bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii;
3) konieczności uwzględnienia zmian wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
3. Zmiany cen jednostkowych, mogą nastąpić w szczególności w przypadku:
1) zmiany stawki podatku VAT – w takim przypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez
zmian;
2) zmiany cen urzędowych;
- jednak nie wcześniej niż po uzyskaniu pisemnej zgody od Zamawiającego.
4. Wykonawca powinien poinformować Zamawiającego o potrzebie dokonania zmiany ceny jednostkowej towaru w formiepisemnej pod rygorem nieważności zmiany, natychmiast po powzięciu wiadomości o zaistnieniu przesłanki takiej zmiany
określonej w ust. 3. uzasadniając tę potrzebę, w tym udowadniając zaistnienie przesłanki do zmiany ceny jednostkowej.
5. Zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://szpitalzelazna.eb2b.com.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-27