Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dożywianie uczniów w szkołach na terenie Gminy Zalesie w roku szkolnym 2022/2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W ZALESIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030152689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 34
1.5.2.) Miejscowość: Zalesie
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-512
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 833757586
1.5.8.) Numer faksu: 833757586
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@zalesie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zalesie.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dożywianie uczniów w szkołach na terenie Gminy Zalesie w roku szkolnym 2022/2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3f8fbcc5-28f0-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00326085
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zalesie.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przez Platformę zakupową https://zalesie.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne do korespondencji elektronicznej zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia w punkcie 7.1. i 7.2. Komunikacja w postępowaniu Zamawiającego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Gmina Zalesie, ul. Warszawska 34, 21-512 Zalesie.
-Inspektor ochrony danych osobowych w Gminie Zalesie: adres e-mail: iodo@onet.com.pl.
-dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Dożywianie uczniów w szkołach na terenie Gminy Zalesie w roku szkolnym 2022/2023, nr CUW-271.ZP/4322/3/2022 z dn. 31 sierpnia 2022 r. prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego
-odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych
-dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
-obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
-w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
-Wykonawca posiada:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Wykonawcy**;
-na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Wykonawca, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO;
-Wykonawcy nie przysługuje:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW-271.ZP/4322/3/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dowiezienie gorących posiłków w termosach oraz ich wydanie uczniom w szkołach na terenie Gminy Zalesie w okresie od 19.09.2022 r. do 16.06.2023 r. (łącznie 166 dni) od poniedziałku do piątku w dni nauki szkolnej. Przygotowane posiłki powinny być pełnowartościowe pod względem odżywczym, różnorodne, sporządzone zgodnie z zasadami żywienia dla dzieci oddziałów przedszkolnych i uczniów szkół Gminy Zalesie.
Usługi CPV 55 52 31 00 – 3 usługa w zakresie przygotowania posiłków,
55 52 40 00 – 9 usługi w zakresie dostarczenia posiłków ,
Łączna dzienna ilość wydanych posiłków 115 sztuk
1/ Wykonawca będzie przygotowywał oraz dostarczał posiłki, zachowując wymogi sanitarno-
epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przygotowanie i dostarczenie do szkoły zgodnie z wymogami sanitarnymi i systemem HACCP.
2/ Wykonawca zapewni należytą jakość usługi, a w szczególności, że wszystkie dostarczone
posiłki wykonywane będą z produktów naturalnych, wysokiej jakości i zawsze świeżych
posiadających aktualne terminy ważności oraz o wartości odżywczej i kalorycznej co
najmniej 450 kalorii. Wyklucza się sporządzanie potraw z proszku oraz gotowych
półproduktów. Proces produkcji odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarnymi i systemem HACCP.
3/ Posiłki będą dowożone gorące (temperatura minimum zupy 750 C, drugiego dania 65oC),
w opakowaniach zbiorczych ( termosach ) spełniających wymagania sanitarno- higieniczne.
4/ Samochód do przewozu posiłków musi być przystosowany do przewozu żywności oraz
spełniać podstawowe wymagania sanitarno-higieniczne.
5/ Naczynia niezbędne do podania posiłków oraz sztućce zapewnia Zamawiający.
6/ Porcjowanie, wydanie posiłków dzieciom , sprzątanie naczyń i pomieszczeń z zastosowaniem właściwych środków higienicznych po posiłkach zapewnia Wykonawca .Wykonawca zapewnia środki czystości do zmywania i dezynfekcji stolików oraz utrzymania czystości w stołówce szkolnej.
7/ Wykonawca przedkłada dokumenty potwierdzające przeszkolenie osoby wydającej posiłki w zakresie higieny wydawania posiłków i zmywania naczyń oraz zapewnia osobie wydającej fartuch i nakrycie głowy
8/ Wykonawca zobowiązuje się do odbioru resztek pokonsumpcyjnych.
9/ Utrzymanie w czystości termosów do przewozu posiłków zapewnia Wykonawca (mycie i dezynfekcja)
10/ W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany
zapewnić dostawę posiłków zgodnych z wymogami SWZ z innych źródeł.
11/ Oferowana cena powinna uwzględniać wszystkie koszty, w tym w szczególności koszty
wytworzenia, transportu, rozładunku i wniesienia posiłków do stołówki szkolnej oraz ich wydania , posprzątania po posiłku i odbiór resztek po posiłkach.
Nazwa i adres szkoły Dożywianie-dzienna ilość posiłków
Szkoła Podstawowa w Dobryniu Dużym, Dobryń Duży 68, 21-512 Zalesie - 20 obiadów - godz. dostawy 10.15
Szkoła Podstawowa w Wólce Dobryńskiej, Wólka Dobryńska 57, 21-512 Zalesie - 35 obiadów - godz. dostawy 10.30
Szkoła Podstawowa w Zalesiu, ul. Szkolna 10, 21-512 Zalesie – 60 obiadów - godz. dostawy 10.00
Razem - 115 obiadów
UWAGA; Ilość posiłków określona została szacunkowo na podstawie danych z roku 2021 i może ulec zmianie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawieszenia w realizacji usługi w przypadku zamknięcia szkół podstawowych z powodu pandemii COVID 19 lub innych. W czasie, w którym zajęcia w powyższych placówkach nie są realizowane lub są realizowane w formie nauki zdalnej Wykonawca nie przygotowuje posiłków i nie pobiera wynagrodzenia z tego tytułu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-19 do 2023-06-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności za fakturę
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość od miejsca wytwarzania posiłków do Szkoły Podstawowej w Zalesiu, ul. Szkolna 10, 21-512 Zalesie
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca składa oświadczenie wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
oświadczenie wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
Na potwierdzenia spełniania tego warunku należy przedłożyć dokument o posiadaniu :
- lokalu gastronomicznego (zakładu), który spełnia wymagania higieniczno-sanitarne dla zakładów produkcyjnych lub wprowadzających do obrotu posiłki, środki spożywcze w zakresie dostarczania potraw odbiorcom zewnętrznym - decyzja Państwowego Inspektora Sanitarnego
- minimum 1 środka transportu (samochodu) przeznaczonego do przewozu przygotowanych posiłków zgodnie z obowiązującymi przepisami o dopuszczeniu pojazdu do przewozu żywności przez Państwowego Inspektora Sanitarnego -decyzja Państwowego Inspektora Sanitarnego oraz załącznik nr 6 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-06 14:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć na Platformie Zakupowej https://zalesie.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-06 14:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni