Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dożywianie dzieci w placówkach oświatowych na terenie Gminy Radomsko w roku szkolnym 2024-2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radomsko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648209
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 34
1.5.2.) Miejscowość: Radomsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 44 683-27-07
1.5.8.) Numer faksu: 44 685-13-60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-radomsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gmina-radomsko.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dożywianie dzieci w placówkach oświatowych na terenie Gminy Radomsko w roku szkolnym 2024-2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1295bc82-e7ab-464b-a6b4-9027cc181dc0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00400948
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046673/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dożywianie w szkołach w roku szkolnym 2024-2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1295bc82-e7ab-464b-a6b4-9027cc181dc0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
Ofertę należy złożyć zgodnie z instrukcją Oferty, wnioski i prace konkursowe udostępnioną na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca składa ofertę na załączniku przygotowanym przez Zamawiającego.
Przy przesyłaniu korespondencji Zamawiający zaleca korzystanie z Platformy e-Zamówienia. Zamawiający wyjątkowo dopuszcza również możliwość komunikacji za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: sekretariat@gmina-radomsko.pl podczas gdy ze względów technicznych i organizacyjnych od Zamawiającego korespondencja ta będzie mogła oprócz wyżej wskazanego adresu, także wychodzić spod adresu: mpawlikowski@gmina-radomsko.pl bądź kbak@gmina-radomsko.pl (nie dotyczy to złożenia oferty).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu ePUAP, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal , https://ezamowienia.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej sekretariat@gmina-radomsko.pl .
2) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
a) w sprawie procedury przetargowej – Katarzyna Bąk bądź Michał Pawlikowski, e-mail: sekretariat@gmina-radomsko.pl
b) w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia – Beata Pałecz, e-mail: sekretariat@gmina-radomsko.pl
3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie e-Zamówień.
4) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunków korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępnego na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce Centrum Pomocy.
5) Możliwość korzystania z Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania konta Wykonawcy oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z Formularzy do komunikacji służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
6) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu się w podglądzie postępowania, w zakładce Komunikacja.
7) Kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES, XaDES), podpis zaufany, podpis osobisty (e-dowód).
8) Dopuszczalne formaty danych, a w szczególności: .txt, .pdf (zalecany), .xls, .doc, .docx, .rtf, .odt, .xml .
9) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformie e-Zamówienia.
10) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz Identyfikator (ID) postępowania na platformie e-Zamówienia. Dane postępowanie można wyszukać również na stronie głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
11) W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458-77-99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce Zgłoś problem.
Informacje dodatkowe w sekcji IX
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Całość klauzuli została zamieszczona w SWZ w rozdziale XXXII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KZP.271.39.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 190206,18 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla dzieci w placówkach oświatowych na terenie Gminy Radomsko w skład którego wchodzą:
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Strzałkowie – 10 posiłków*,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Kietlinie – 20 posiłków*,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Płoszów – 10 posiłków*,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Dziepółć – 2 posiłków*,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Szczepocicach Rządowych – 10 posiłków*,
*ilość posiłków szacunkowa i może ona ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu.
2) Szacunkowa liczba:
a) Szacunkowa liczba dożywianych dzieci we wszystkich szkołach wynosić będzie około 52 osób. Liczba dzieci może być weryfikowana z jednodniowym wyprzedze-niem.
b) Szacunkowa liczba dni dożywiania wynosi około 167.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia bądź zmniejszenia liczby do-żywianych osób w zależności od potrzeb.
d) Zamawiający zastrzega możliwość zawieszenia usług w formie dożywiania w razie decyzji organu prowadzącego szkołę o wprowadzeniu nauki w formie zdalnej bądź decyzji o zamknięciu szkoły.
3) Przygotowanie oraz dostawa posiłków obiadowych od poniedziałku do piątku w okresie nauki w szkole w naczyniach jednorazowego użytku wraz ze sztućcami jednorazowego użytku na terenie wskazanych szkół w określonych dniach i godzinach. Sztućce i naczynia wykorzystywane do spożycia posiłków i wykorzystywane podczas transportu powinny być wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktów z żywnością i posiadającą atest PZH. Godziny wydawania posiłków odbywać się będą w przedziale czasowym od 10°°-13°°, w godzinach ustalonych z dyrektorami szkół. Harmonogram dostarczania posiłków Wykonawca ustali z Dyrektorami ww. szkół.
4) Przedmiotem zamówienia jest dostarczane posiłki w okresie II-VI 2023 dla dzieci uczących się w placówkach oświatowych na terenie Gminy Radomsko. Przykładowy jadłospis mający za zadanie ułatwić Wykonawcom oszacowanie kosztów ich przygotowania:
Kaloryczność każdego posiłku nie powinna być mniejsza niż 600 kcal.
a) Zupa kalafiorowa z ryżem (300ml), Jajko w sosie chrzanowym (1 jajko + sos), ziemniaki (200g), mini marchewka na parze (90g) kompot wieloowocowy (150ml) ciasteczko zbożowe (1szt.),
b) Barszcz ukraiński z ziemniakami (300ml), kurczak curry z jarzynami (90g+sos) i ryżem (150g), mus owocowy(100g), woda,
c) Zupa pieczarkowa z makaronem (300ml), stek z karkówki z cebulką (90g) z ziem-niakami (200g), sałata z sosem jogurtowym (90g), herbata miętowa z miodem (150ml),
d) Kapuśniak ze świeżej kapusty (300ml), bitki ze schabu w sosie własnym (90g+sos), kasza (150g), surówka z buraczków (90g), herbata z miodem (150ml),
e) Zupa koperkowa z ryżem (300ml), panierowane filety rybne z pieca (90g), ziemnia-ki (200g), kapusta pekińska z sosem vinegret, żurawiną i orzechami (90g), woda z miodem i cytryną (150ml).
Przykładowy jadłospis został przedstawiony w załączniku nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-09-16 do 2025-06-13
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zgodnie z art. 223 ust. 1 Pzp, w toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
2. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
‒ niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
10. Zamawiający odrzuci złożoną ofertę, w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 226 ust. 1 Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość od miejsca przygotowania/wytwarzania posiłków
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
2) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to odrębnych przepisów:
Zamawiający na potwierdzenie spełniania tego warunku wymaga aby Wykonawca wykazał się, że uzyskał decyzję Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego zatwierdzającą lub warunkowo zatwierdzającą zakład wprowadzony do obrotu lub/i produkujący żywność lub/i uzyskał wpis do rejestru zakładów, które wprowadzają do obrotu lub/i produkują żywność, o którym mowa w art. 61-67 ustawy z dn. 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.) w zakresie obiektu kuchni i samochodu transportowego którym będzie wykonywana usługa oraz przedstawi ostatni protokół z kontroli właściwej miejscowo Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia oraz osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. który wykaże się:
a) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. który wykaże się:
- że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje zawodowe adekwatne do wykonywanych czynności, w tym 1 osobą odpowiedzialną za sporządzenie jadłospisu z poda-niem gramatury i kaloryczności posiłków, zgodnie z zasadami Instytutu Żywienia i potwierdzi to wykazem osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającą wymagane kwalifikacje.
Uwaga!
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku udziału w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 SWZ.
● W/w warunek Wykonawca winien spełnić samodzielnie, a w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego – ten podmiot. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek opisany w pkt a) winien spełnić jeden z Wykonawców składających ofertę wspólną.
Wykonawcy mogą łącznie spełnić warunek opisany w pkt a) (z uwzględnieniem zapisu niniejszej uwagi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona składa na wezwanie Zamawiającego w trybie art. 274 ust. 1 w terminie 5 dni aktualne na dzień ich złożenia niżej wskazane podmiotowe środki dowodowe.
Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia - załączniki nr 2 i 3 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
7. Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw, usług lub robót budowlanych z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub opisie kryteriów oceny ofert, lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia z wyjątkiem przypadków gdy wykonawca oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Zamawiający żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą. Jeżeli wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe okażą się niekompletne, Zamawiający wezwie do ich uzupełnienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ lub własny opracowany wg takiego samego schematu z danymi zawartymi w udostępnionym,
2) aktualne na dzień składania ofert odpowiednio oświadczenie lub oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI pkt 6 i w Rozdziale VII pkt 1 i pkt 3,
3) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów lub inny dokument, jeżeli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu,
4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy),
5) dowody równoważności – nie dotyczy,
6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa,
7) dokumenty potwierdzające wniesienie wadium określone w Rozdziale X;
8) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
9) spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, niewymagane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga!
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp (Rozdział VII pkt 1 SWZ) - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana niniejszej umowy musi być zgodna z art. 455 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych oraz wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Działając zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w ust. 4, 5 i 6 niniejszej umowy.
3. Wszelkie zmiany, jakie Strony chciałyby wprowadzić do ustaleń wynikających z niniejszej umowy wymagają formy pisemnej i zgody obu Stron pod rygorem nieważności takich zmian.
4. Zamawiający na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w następujących okolicznościach:
1) z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy mających wpływ na zakres lub termin wykonania niniejszej umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów,
2) w przypadku zmiany stawki podatku VAT wprowadzonej przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania niniejszej umowy i wynikającej z tego tytułu zmiany kwoty podatku VAT przyjętej do wyliczenia Wynagrodzenia, bez zmiany wysokości wynagrodzenia netto dostosowując kwotę podatku VAT i należne od dnia zmiany przepisów Wynagrodzenie do obowiązujących przepisów,
3) z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony niniejszej umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania umowy.
5. W okolicznościach określonych w ust. 4 pkt 1 i 3 Zamawiający, jeżeli będą one miały wpływ na pierwotny zakres zobowiązania Wykonawcy, dopuszcza możliwość zmiany tego zakresu oraz sposobu, terminu wykonania niniejszej umowy i wynagrodzenia Wykonawcy.
6. Zamawiający przewiduje także możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 Pzp na warunkach tam określonych.
7. Postanowienie umowne zmienione z naruszeniem ustawy Pzp podlega unieważnieniu, zaś na ich miejsce wchodzą postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu.
8. Zamawiający zamierzając dokonać zmiany warunków realizacji przedmiotu umowy, które wykraczają poza zmiany niniejszej umowy dopuszczalne przepisami ustawy Pzp obowiązany jest przeprowadzić nowe postępowanie o udzielenie zamówienia.
9. Postanowienia niniejszego paragrafu nie ograniczają możliwości dokonywania zmian, o których mowa w innych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-22 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: http://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
3. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert ):
1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 2, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: Formularz do komunikacji dostępnego na e-Zamówienia.
2) We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania: KZP.271.39.2024.
3) Przy przesyłaniu korespondencji Zamawiający zaleca korzystanie z Platformy e-Zamówienia. Zamawiający wyjątkowo dopuszcza również możliwość komunikacji za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: sekretariat@gmina-radomsko.pl podczas gdy ze względów technicznych i organizacyjnych od Zamawiającego korespondencja ta będzie mogła oprócz wyżej wskazanego adresu, także wychodzić spod adresu: mpawlikowski@gmina-radomsko.pl bądź kbak@gmina-radomsko.pl
4) Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający wyjątkowo w sytuacji niedziałania platformy e-Zamówienia dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej (nie dotyczy to składania ofert), na adres e-mail: sekretariat@gmina-radomsko.pl
5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości komunikowani się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.