Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dożywianie dzieci i uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 1 w Sompolnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 W SOMPOLNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311597595
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kaliska 39
1.5.2.) Miejscowość: Sompolno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-610
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 2614277
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szkolasompolno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://sompolno-zsp1.szkolnastrona.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dożywianie dzieci i uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 1 w Sompolnie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-151a7568-66d8-408f-a1d4-34ceb06c36d1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00418610
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak
2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:
art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 2) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 3) ustawy
art. 94 ust. 1 pkt 4) ustawy
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-151a7568-66d8-408f-a1d4-34ceb06c36d1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały w regulaminie korzystania z platformy https://ezamowienia.gov.pl/.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zapisane w rozdz. XVIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zapisane w rozdz. XVIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje usługi dożywiania dzieci przedszkolnych i uczniów szkoły podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Sompolnie w łącznej szacowanej ilości 220 osób w tym – 180 w przedszkolu i 40 w szkole podstawowej. Zamówienie realizowane będzie w okresie od 02.09.2024 r. do 31.07.2025 r. dla dzieci w wieku przedszkolnym 2,5-6 lat uczęszczających do Przedszkola Miejskiego Zielony Zakątek
w Sompolnie ul. Kaliska 37 oraz w okresie od 03.09.2024 do 25.06.2025 r. dla uczniów w wieku 7-15 lat, którzy uczęszczają do Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Sompolnie ul. Kaliska 39.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na zmniejszeniu lub zwiększeniu ilości usług opisanych w rozdz. III SWZ tj. Opis przedmiotu zamówienia. Prawo opcji zastosowane zostanie, jeżeli
w trakcie realizacji usług okaże się, że planowane ilości posiłków zostały przeszacowane lub niedoszacowane. Zmiana zakresu ilościowego w ramach prawa opcji może wpłynąć na zmianę wynagrodzenia umownego w wysokości: maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego w odniesieniu do zwiększenia zakresu usług, maksymalnie 20% w odniesieniu do zmniejszenia ilości dostarczanych posiłków.
W wyniku zastosowania prawa opcji wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie odpowiednio zmniejszeniu lub zwiększeniu, proporcjonalnie do faktycznie wykonywanych ciągłych usług cateringowych, uzależnionych od ilości dzieci i młodzieży korzystających z dożywiania.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1 %=1pkt. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku, a za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległość od miejsca przygotowania posiłków do siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy należący do kręgu podmiotów wymienionych w art. 94 ust.1 ustawy Pzp, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawnionym zakładem
do produkowania lub wprowadzania do obrotu żywności, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2023 poz. 1448).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, zatwierdzająca lub warunkowo zatwierdzająca zakład wprowadzający do obrotu lub produkujący żywność, na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, przy czym każdy z członków konsorcjum musi wykazać, że samodzielnie spełnia warunek dotyczący posiadania statusu zakładu pracy chronionej, spółdzielni socjalnej lub prowadzi działalność, której głównym celem jest integracja społeczna i zawodowa osób z grup marginalizowanych wskazanych w art. 94 ust. 1 ustawy Pzp, a także wymóg dotyczący procentowego wskaźnika zatrudnienia tych osób. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: każdy z Wykonawców musi wykazać brak podstaw wykluczenia określonych w rozdz. V. SWZ;, co najmniej jeden Wykonawca musi spełnić warunek określony w rozdz. VI. pkt.1. SWZ i zrealizuje usługi, do których niezbędne są uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewidywane zmiany w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zmówienia, np.: na skutek wystąpienia nieprzewidywalnego zdarzenia zewnętrznego, tzw. siła wyższa określona w § 7 pp umowy, konieczne zmiany będą następstwem zmiany stawki podatku VAT lub następstwem zmiany kalendarza roku szkolnego, w przypadku konieczności wprowadzenia dodatkowego reżimu sanitarnego zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego. Wymienione w ust. 2 okoliczności mogą mieć wpływ na zmianę terminu umownego albo na zmianę sposobu wykonania lub zakresu świadczenia i winny zostać poprzedzone wnioskiem Wykonawcy wraz z wyczerpującym uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-24