Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
2023- Zapewnienie gorących posiłków osobom objętym pomocą przez Ośrodek Pomocy Społecznej na terenie miasta Gliwice
1.3.8 Zapewnienie gorących posiłków
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część I – ŚRÓDMIEŚCIE
1. Termin realizacji zamówienia 01.01.2024r. do 30.06.2025r.
2. Posiłki muszą być wydawane w punkcie zlokalizowanym w rejonie ulic:
• A. Mickiewicza
• B. Prusa
• Daszyńskiego
• Długa
• F. Chopina
• Górnych Wałów
• J. Długosza
• J. Lompy
• J . Słowackiego
• J. Wieczorka
• Jana III Sobieskiego
• Jana Pawła II
• K. Miarki
• Kazimierza Wielkiego
• Ks. Ziemowita
• L. Solskiego
• Lelewela
• Malinowskiego
• Na Skarpie
• Nowy Świat
• Oleśnickiego
• Racławicka
• Stalmacha
• Świętokrzyska
• T. Kościuszki
• W. Łokietka
• Zawiszy Czarnego
• Zygmunta Starego
3. Maksymalna liczba posiłków do realizacji w trakcie trwania umowy 28 830 a po zrealizowaniu tej ilości posiłków umowa wygasa. Wykonawca nie jest zobowiązany do zrealizowania maksymalnej ilości posiłków i nie przysługuje z tego tytułu roszczenie finansowe.
4. Minimalna liczba posiłków w trakcie trwania umowy wynosi 20 181 posiłków.
5. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie wydane posiłki, których odbiór potwierdzony zostanie przez osobę uprawnioną.
6. Posiłki będą wydawane na podstawie przekazanej przez Zamawiającego imiennej listy osób uprawnionych do korzystania z posiłków wraz z indywidualnymi kartami obecności, przekazywanymi na 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, w którym nastąpi żywienie. Lista z kartami przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. Wydawanie posiłku następuje na podstawie dokumentu ze zdjęciem wyłącznie osobom uprawnionym i każdorazowo potwierdzone podpisem tej osoby.
8. Każdorazowo po zakończeniu wydawania posiłków w przypadku nieobecności osoby uprawnionej Wykonawca w miejscu podpisu wpisuje ”nieobecny”.
9. W przypadku przyznania posiłków w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wydania pierwszego posiłku w formie elektronicznej wraz z indywidualną kartą obecności.
10. W przypadku uchylenia decyzji uprawniającej do korzystania z posiłków Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o wstrzymaniu wydawania posiłku dla wskazanej osoby niepóźnej niż do godziny 9.00 w dniu wydania posiłków w formie elektronicznej.
11. Posiłki będą wydawane codziennie bez przerwy w ciągu całego roku, w godzinach 11:00 – 16:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 11:00-14:00. W dni ustawowe wolne określone w art. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy istnieje możliwość zastąpienia gorącego posiłku suchym prowiantem o zróżnicowanym składzie produktów żywieniowych, odpowiadającym wartości kalorycznej i cenie gorącego posiłku, bez możliwości zamiany posiłku na gotówkę.
12. Wykonawca posiada potencjał techniczny, który pozwoli na prawidłowe wykonanie zadania tj. dysponuje lokalem spełniającym wymogi sanitarno–higieniczne dopuszczone przez organ nadzoru sanitarnego do prowadzenia żywienia zbiorowego.
13. Powierzchnia lokalu zapewnia ustawienie na 10 miejsc umożliwiających jednoczesne spożywanie posiłków.
14. Lokal musi być ogrzany, wyposażony we wszystkie niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia i sprzęt a w szczególności: niezbędną zastawę stołową, stoły z krzesłami zapewniając odpowiednie warunki do spożycia posiłku w pozycji siedzącej oraz miejsce do powieszenia wierzchniej odzieży.
15. Lokal musi posiadać zaplecze techniczne, zapewniające utrzymanie posiłków w odpowiednio wysokiej temperaturze przez cały czas ich wydawania.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości miejsc siedzących zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych służb, jednocześnie zapewniając możliwość skorzystania z konsumpcji posiłku wszystkim osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach bez dodatkowych kosztów.
17. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
18. Posiłki muszą być sporządzane z świeżych i pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem świeżych warzyw sezonowych, zapewniać nie mniej niż 850 kcal o temperaturze właściwej:
a) zupa, sosy – min. 75 st.C
b) dania mięsne, półmięsne i bezmięsne – min. 63 st.C
19. Posiłki muszą być zróżnicowane, a poszczególne potrawy mogą powtarzać się po 14 dniach kalendarzowych.
20. Posiłek musi się składać z gorącego dania obiadowego*:
a) mięsnego 3 razy w tygodniu,
b) półmięsnego np. pierogi z mięsem, łazanki z kapustą i mięsem, kluski z mięsem raz w tygodniu,
c) bezmięsnego np. ryba, jajka kopytka, placki ziemniaczane raz w tygodniu,
d) gorącej zupy w ilości 500 ml + 150 g. wkładka (kiełbasa, mięso) i 4 kromki pieczywa wydawanej – dwa razy w tygodniu.
* lub wg ocenianego kryterium zaproponowanego w ofercie
21. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków z produktów przed upływem terminu ważności do spożycia, pobierania próbek posiłków we własnym zakresie oraz przechowywania zgodnie z wytycznymi zbiorowego żywienia a także do dostarczania w każdy piątek jadłospisu z określeniem szacunkowej wartości kalorycznej posiłków na następny tydzień.
22. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Ośrodka o próbach zamiany gorącego posiłku na gotówkę lub odsprzedania innym osobom, nieodebrania przez dwa dni z rzędu posiłku oraz zachowanie w tajemnicy uzyskanych informacji na temat podopiecznych OPS
w Gliwicach.
23. W przypadku żądania przez Zamawiającego dokumentów umożliwiających dokonanie kontroli należytego realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest udostępnienie ich na każde żądanie.
24. W przypadku występowania stanów epidemicznych lub innych i wprowadzeniu obowiązku wydawania posiłków wyłącznie „na wynos” Zamawiający dopuszcza zwiększenie stawki
za 1 posiłek o koszt opakowania jednorazowego wraz z sztućcami na ten czas, nie przekraczający 7% kosztu 1 posiłku.
25. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł).
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W CAŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 7 DO SWZ.
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
Część II - ZATORZE
1. Termin realizacji zamówienia: 01.01.2024 do 30.06.2025
2. Posiłki muszą być wydawane w punkcie zlokalizowanym w rejonie ulic:
• Błogosławionego Czesława
• Częstochowska
• Franciszkańska
• G. Piramowicza
• Gdańska
• Hutnicza
• J. Mitręgi
• Jagiellońska
• Królewskiej Tamy
• Królowej Jadwigi
• Krzywa
• Modrzejewskiej
• Odlewników
• Olszynki
• Paulińska
• Przewozowa
• Robotnicza
• S. Kostki
• Sportowa
• Szara
• Szczepanowskiego
• Św. Cecylii
• Św. Anny
• W. Pola
• Zabrska
3. Maksymalna liczba posiłków do realizacji w trakcie trwania umowy 19611 a po zrealizowaniu tej ilości posiłków umowa wygasa. Wykonawca nie jest zobowiązany do zrealizowania maksymalnej ilości posiłków i nie przysługuje z tego tytułu roszczenie finansowe.
4. Minimalna liczba posiłków w trakcie trwania umowy wynosi 13727 posiłków.
5. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie wydane posiłki, których odbiór potwierdzony zostanie przez osobę uprawnioną.
6. Posiłki będą wydawane na podstawie przekazanej przez Zamawiającego imiennej listy osób uprawnionych do korzystania z posiłków wraz z indywidualnymi kartami obecności, przekazywanymi na 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, w którym nastąpi żywienie. Lista z kartami przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. Wydawanie posiłku następuje na podstawie dokumentu ze zdjęciem wyłącznie osobom uprawnionym i każdorazowo potwierdzone podpisem tej osoby.
8. Każdorazowo po zakończeniu wydawania posiłków w przypadku nieobecności osoby uprawnionej Wykonawca w miejscu podpisu wpisuje ”nieobecny”.
9. W przypadku przyznania posiłków w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wydania pierwszego posiłku w formie elektronicznej wraz z indywidualną kartą obecności.
10. W przypadku uchylenia decyzji uprawniającej do korzystania z posiłków Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o wstrzymaniu wydawania posiłku dla wskazanej osoby niepóźnej niż do godziny 9.00 w dniu wydania posiłków w formie elektronicznej.
11. Posiłki będą wydawane codziennie bez przerwy w ciągu całego roku, w godzinach 11:00 – 16:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 11:00-14:00. W dni ustawowo wolne określone w art. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy istnieje możliwość zastąpienia gorącego posiłku suchym prowiantem o zróżnicowanym składzie produktów żywieniowych, odpowiadającym wartości kalorycznej i cenie gorącego posiłku, bez możliwości zamiany posiłku na gotówkę.
12. Wykonawca posiada potencjał techniczny, który pozwoli na prawidłowe wykonanie zadania tj. dysponuje lokalem spełniającym wymogi sanitarno–higieniczne dopuszczone przez organ nadzoru sanitarnego do prowadzenia żywienia zbiorowego.
13. Powierzchnia lokalu zapewnia ustawienie na 10 miejsc umożliwiających jednoczesne spożywanie posiłków.
14. Lokal musi być ogrzany, wyposażony we wszystkie niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia i sprzęt a w szczególności: niezbędną zastawę stołową, stoły z krzesłami zapewniając odpowiednie warunki do spożycia posiłku w pozycji siedzącej oraz miejsce do powieszenia wierzchniej odzieży.
15. Lokal musi posiadać zaplecze techniczne, zapewniające utrzymanie posiłków w odpowiednio wysokiej temperaturze przez cały czas ich wydawania.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości miejsc siedzących zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych służb, jednocześnie zapewniając możliwość skorzystania z konsumpcji posiłku wszystkim osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach bez dodatkowych kosztów.
17. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
18. Posiłki muszą być sporządzane z świeżych i pełnowartościowych produktów
z uwzględnieniem świeżych warzyw sezonowych, zapewniać nie mniej niż 850 kcal
o temperaturze właściwej:
a) zupa, sosy – min. 75 st.C
b) dania mięsne, półmięsne i bezmięsne – min. 63 st.C
19. Posiłki muszą być zróżnicowane, a poszczególne potrawy mogą powtarzać się po 14 dniach kalendarzowych.
20. Posiłek musi się składać z gorącego dania obiadowego*:
a) mięsnego 3 razy w tygodniu,
b) półmięsnego np. pierogi z mięsem, łazanki z kapustą i mięsem, kluski z mięsem raz w tygodniu,
c) bezmięsnego np. ryba, jajka kopytka, placki ziemniaczane raz w tygodniu,
d) gorącej zupy w ilości 500 ml + 150 g. wkładka (kiełbasa, mięso) i 4 kromki pieczywa wydawanej – dwa razy w tygodniu.
* lub wg ocenianego kryterium zaproponowanego w ofercie
21. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków z produktów przed upływem terminu ważności do spożycia, pobierania próbek posiłków we własnym zakresie oraz przechowywania zgodnie z wytycznymi zbiorowego żywienia a także do dostarczania
w każdy piątek jadłospisu z określeniem szacunkowej wartości kalorycznej posiłków na następny tydzień.
22. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Ośrodka o próbach zamiany gorącego posiłku na gotówkę lub odsprzedania innym osobom, nieodebrania przez dwa dni z rzędu posiłku oraz zachowanie w tajemnicy uzyskanych informacji na temat podopiecznych OPS
w Gliwicach.
23. W przypadku żądania przez Zamawiającego dokumentów umożliwiających dokonanie kontroli należytego realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest udostępnienie ich na każde żądanie.
24. W przypadku występowania stanów epidemicznych lub innych i wprowadzeniu obowiązku wydawania posiłków wyłącznie „na wynos” Zamawiający dopuszcza zwiększenie stawki
za 1 posiłek o koszt opakowania jednorazowego wraz z sztućcami na ten czas, nie przekraczający 7% kosztu 1 posiłku.
25. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł).
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W CAŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 7 DO SWZ.
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
Część III - ŁABĘDY
1. Termin realizacji zamówienia: 01.01.2024 do 30.06.2025
2. Posiłki muszą być wydawane w punkcie zlokalizowanym w rejonie ulic:
• Anny Jagiellonki
• Bolesława Chrobrego
• Fabryczna
• gen. A. Zawadzkiego
• Główna
• J. I. Kraszewskiego
• Kwiatowa
• Mechaników
• Metalowców
• Miła
• Nad Kanałem
• Nałkowskiej
• Niepodległości
• Oświęcimska
• P. Gojawiczyńskiej
• Piękna
• Radosna
• Spokojna
• St. Jaracza
• Strzelców Bytomskich
• Stalowa
• Wierzbowa
• Władysława Jagiełły
3. Maksymalna liczba posiłków do realizacji w trakcie trwania umowy 12 270 a po zrealizowaniu tej ilości posiłków umowa wygasa. Wykonawca nie jest zobowiązany do zrealizowania maksymalnej ilości posiłków i nie przysługuje mu z tego tytułu roszczenie finansowe.
4. Minimalna liczba posiłków w trakcie trwania umowy wynosi 8589 posiłków.
5. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie wydane posiłki, których odbiór potwierdzony zostanie przez osobę uprawnioną.
6. Posiłki będą wydawane na podstawie przekazanej przez Zamawiającego imiennej listy osób uprawnionych do korzystania z posiłków wraz z indywidualnymi kartami obecności, przekazywanymi na 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, w którym nastąpi żywienie. Lista z kartami przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. Wydawanie posiłku następuje na podstawie dokumentu ze zdjęciem wyłącznie osobom uprawnionym i każdorazowo potwierdzone podpisem tej osoby.
8. Każdorazowo po zakończeniu wydawania posiłków w przypadku nieobecności osoby uprawnionej Wykonawca w miejscu podpisu wpisuje ”nieobecny”.
9. W przypadku przyznania posiłków w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wydania pierwszego posiłku w formie elektronicznej wraz z indywidualną kartą obecności.
10. W przypadku uchylenia decyzji uprawniającej do korzystania z posiłków Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o wstrzymaniu wydawania posiłku dla wskazanej osoby niepóźnej niż do godziny 9.00 w dniu wydania posiłków w formie elektronicznej.
11. Posiłki będą wydawane codziennie bez przerwy w ciągu całego roku, w godzinach 11:00 – 16:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 11:00-14:00. W dni ustawowo wolne określone w art. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy istnieje możliwość zastąpienia gorącego posiłku suchym prowiantem o zróżnicowanym składzie produktów żywieniowych, odpowiadającym wartości kalorycznej i cenie gorącego posiłku, bez możliwości zamiany posiłku na gotówkę.
12. Wykonawca posiada potencjał techniczny, który pozwoli na prawidłowe wykonanie zadania tj. dysponuje lokalem spełniającym wymogi sanitarno–higieniczne dopuszczone przez organ nadzoru sanitarnego do prowadzenia żywienia zbiorowego.
13. Powierzchnia lokalu zapewnia ustawienie na 10 miejsc umożliwiających jednoczesne spożywanie posiłków.
14. Lokal musi być ogrzany, wyposażony we wszystkie niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia i sprzęt a w szczególności: niezbędną zastawę stołową, stoły z krzesłami zapewniając odpowiednie warunki do spożycia posiłku w pozycji siedzącej oraz miejsce do powieszenia wierzchniej odzieży.
15. Lokal musi posiadać zaplecze techniczne, zapewniające utrzymanie posiłków w odpowiednio wysokiej temperaturze przez cały czas ich wydawania.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości miejsc siedzących zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych służb, jednocześnie zapewniając możliwość skorzystania z konsumpcji posiłku wszystkim osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach bez dodatkowych kosztów.
17. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
18. Posiłki muszą być sporządzane ze świeżych i pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem świeżych warzyw sezonowych, zapewniać nie mniej niż 850 kcal o temperaturze właściwej:
a) zupa, sosy – min. 75 st.C
b) dania mięsne, półmięsne i bezmięsne – min. 63 st.C
19. Posiłki muszą być zróżnicowane, a poszczególne potrawy mogą powtarzać się po 14 dniach kalendarzowych.
20. Posiłek musi się składać z gorącego dania obiadowego*:
a) mięsnego 3 razy w tygodniu,
b) półmięsnego np. pierogi z mięsem, łazanki z kapustą i mięsem, kluski z mięsem raz w tygodniu,
c) bezmięsnego np. ryba, jajka kopytka, placki ziemniaczane raz w tygodniu,
d) gorącej zupy w ilości 500 ml + 150 g. wkładka (kiełbasa, mięso) i 4 kromki pieczywa wydawanej – dwa razy w tygodniu.
* lub wg ocenianego kryterium zaproponowanego w ofercie
21. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków z produktów przed upływem terminu ważności do spożycia, pobierania próbek posiłków we własnym zakresie oraz przechowywania zgodnie z wytycznymi zbiorowego żywienia a także do dostarczania w każdy piątek jadłospisu z określeniem szacunkowej wartości kalorycznej posiłków na następny tydzień.
22. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Ośrodka o próbach zamiany gorącego posiłku na gotówkę lub odsprzedania innym osobom, nieodebrania przez dwa dni z rzędu posiłku oraz zachowanie w tajemnicy uzyskanych informacji na temat podopiecznych OPS w Gliwicach.
23. W przypadku żądania przez Zamawiającego dokumentów umożliwiających dokonanie kontroli należytego realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest udostępnienie ich na każde żądanie.
24. W przypadku występowania stanów epidemicznych lub innych i wprowadzeniu obowiązku wydawania posiłków wyłącznie „na wynos” Zamawiający dopuszcza zwiększenie stawki
za 1 posiłek o koszt opakowania jednorazowego wraz z sztućcami na ten czas, nie przekraczający 7% kosztu 1 posiłku.
25. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł).
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W CAŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 7 DO SWZ.
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
Część IV - SOŚNICA
1. Termin realizacji zamówienia: 01.01.2024 do 30.06.2025
2. Posiłki muszą być wydawane w punkcie zlokalizowanym w rejonie ulic:
• A. Stabika
• Beskidzka
• Bieszczadzka
• Bracka
• Chodźki
• Drzymały
• Dzionkarzy
• Gankowa
• Głogowska
• Gromadzka
• J. Bema
• J. Kasprowicza
• Jedności
• Jesienna
• Karola Goduli
• Karpacka
• Ks. A. Korczoka
• Limanowskiego
• Mikołaja Reja
• Młodego Górnika
• Młodopolska
• Młodzieżowa
• Nadbrzeżna
• Niedurnego
• Odrowążów
• Pogodna
• Poznańska
• Przedwiośnie
• Przyszłości
• Pusta
• Reymonta
• S. Staszica
• S. Żeromskiego
• Skarbnika
• Sołtysia
• Sudecka
• Szczęść Boże
• Sztygarska
• Szybowa
• Św. Michała
• Tatrzańska
• Tylna
• Wawelska
• Węglowa
• Wielicka
• Wiślana
• Wł. Sikorskiego
• Wschodnia
• Związkowa
3. Maksymalna liczba posiłków do realizacji w trakcie trwania umowy 12 395, a po zrealizowaniu tej ilości posiłków umowa wygasa. Wykonawca nie jest zobowiązany do zrealizowania maksymalnej ilości posiłków i nie przysługuje z tego tytułu roszczenie finansowe.
4. Minimalna liczba posiłków w trakcie trwania umowy wynosi 8676 posiłków.
5. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie wydane posiłki, których odbiór potwierdzony zostanie przez osobę uprawnioną.
6. Posiłki będą wydawane na podstawie przekazanej przez Zamawiającego imiennej listy osób uprawnionych do korzystania z posiłków wraz z indywidualnymi kartami obecności, przekazywanymi na 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, w którym nastąpi żywienie. Lista z kartami przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. Wydawanie posiłku następuje na podstawie dokumentu ze zdjęciem wyłącznie osobom uprawnionym i każdorazowo potwierdzone podpisem tej osoby.
8. Każdorazowo po zakończeniu wydawania posiłków w przypadku nieobecności osoby uprawnionej Wykonawca w miejscu podpisu wpisuje ”nieobecny”.
9. W przypadku przyznania posiłków w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wydania pierwszego posiłku w formie elektronicznej wraz z indywidualną kartą obecności.
10. W przypadku uchylenia decyzji uprawniającej do korzystania z posiłków Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o wstrzymaniu wydawania posiłku dla wskazanej osoby niepóźnej niż do godziny 9.00 w dniu wydania posiłków w formie elektronicznej.
11. Posiłki będą wydawane codziennie bez przerwy w ciągu całego roku, w godzinach 11:00 – 16:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 11:00-14:00. W dni ustawowe wolne określone w art. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy istnieje możliwość zastąpienia gorącego posiłku suchym prowiantem o zróżnicowanym składzie produktów żywieniowych, odpowiadającym wartości kalorycznej i cenie gorącego posiłku, bez możliwości zamiany posiłku na gotówkę.
12. Wykonawca posiada potencjał techniczny, który pozwoli na prawidłowe wykonanie zadania tj. dysponuje lokalem spełniającym wymogi sanitarno–higieniczne dopuszczone przez organ nadzoru sanitarnego do prowadzenia żywienia zbiorowego.
13. Powierzchnia lokalu zapewnia ustawienie na 10 miejsc umożliwiających jednoczesne spożywanie posiłków.
14. Lokal musi być ogrzany, wyposażony we wszystkie niezbędne do wykonania zamówienia urządzenia i sprzęt a34 w szczególności: niezbędną zastawę stołową, stoły z krzesłami zapewniając odpowiednie35 warunki do spożycia posiłku w pozycji siedzącej oraz miejsce do powieszenia wierzchniej odzieży.
15. Lokal musi posiadać zaplecze techniczne, zapewniające utrzymanie posiłków w odpowiednio wysokiej temperaturze przez cały czas ich wydawania.
16. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości miejsc siedzących zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych służb, jednocześnie zapewniając możliwość skorzystania z konsumpcji posiłku wszystkim osobom skierowanym przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Gliwicach bez dodatkowych kosztów.
17. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
18. Posiłki muszą być sporządzane z świeżych i pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem świeżych warzyw sezonowych, zapewniać nie mniej niż 850 kcal o temperaturze właściwej:
a) zupa, sosy – min. 75 ℃
b) dania mięsne, półmięsne i bezmięsne – min. 63℃
19. Posiłki muszą być zróżnicowane, a poszczególne potrawy mogą powtarzać się po 14 dniach kalendarzowych.
20. Posiłek musi się składać z gorącego dania obiadowego*:
a) mięsnego 3 razy w tygodniu,
b) półmięsnego np. pierogi z mięsem, łazanki z kapustą i mięsem, kluski z mięsem raz w tygodniu,
c) bezmięsnego np. ryba, jajka kopytka, placki ziemniaczane raz w tygodniu,
d) gorącej zupy w ilości 500 ml + 150 g. wkładka (kiełbasa, mięso) i 4 kromki pieczywa wydawanej – dwa razy w tygodniu.
* lub wg ocenianego kryterium zaproponowanego w ofercie
21. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków z produktów przed upływem terminu ważności do spożycia, pobierania próbek posiłków we własnym zakresie oraz przechowywania zgodnie z wytycznymi zbiorowego żywienia a także do dostarczania w każdy piątek jadłospisu z określeniem szacunkowej wartości kalorycznej posiłków na następny tydzień.
22. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Ośrodka o próbach zamiany gorącego posiłku na gotówkę lub odsprzedania innym osobom, nieodebrania przez dwa dni z rzędu posiłku oraz zachowanie w tajemnicy uzyskanych informacji na temat podopiecznych OPS
w Gliwicach.
23. W przypadku żądania przez Zamawiającego dokumentów umożliwiających dokonanie kontroli należytego realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest udostępnienie ich na każde żądanie.
24. W przypadku występowania stanów epidemicznych lub innych i wprowadzeniu obowiązku wydawania posiłków wyłącznie „na wynos” Zamawiający dopuszcza zwiększenie stawki
za 1 posiłek o koszt opakowania jednorazowego wraz z sztućcami na ten czas, nie przekraczający 7% kosztu 1 posiłku.
25. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł).
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W CAŁOŚCI ZNAJDUJE SIĘ W ZAŁĄCZNIKU NR 7 DO SWZ.
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
Część V - DOWÓZ
1. Termin realizacji zamówienia: 01.01.2024 do 30.06.2025
2. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia łącznie z przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
3. Posiłki muszą być sporządzane z produktów przed upływem terminu ważności i pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem świeżych warzyw sezonowych, zapewniać nie mniej niż 850 kcal o temperaturze właściwej:
a) zupa, sosy – min. 75 ℃
b) dania mięsne – min. 63℃
4. Posiłki muszą być zróżnicowane, a poszczególne potrawy mogą powtarzać się po 14 dniach kalendarzowych.
5. Posiłek musi się składać z gorącego dania obiadowego*:
a) mięsnego 3 razy w tygodniu,
b) półmięsnego np. pierogi z mięsem, łazanki z kapustą i mięsem, kluski z mięsem raz w tygodniu,
c) bezmięsnego np. jajka kopytka, placki ziemniaczane raz w tygodniu,
d) gorącej zupy w ilości 500 ml + 150 g. wkładka (kiełbasa, mięso) i 4 kromki pieczywa wydawanej – dwa razy w tygodniu.
* lub wg ocenianego kryterium zaproponowanego w ofercie
6. Posiłki będą dostarczane na podstawie przekazanej przez Zamawiającego imiennej listy osób uprawnionych do korzystania z posiłków wraz z indywidualnymi kartami obecności, przekazywanymi na 2 dni robocze przed rozpoczęciem miesiąca, w którym nastąpi żywienie. Lista z kartami przekazywana będzie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub zakodowanego emaila.
7. Posiłki będą dostarczane osobom uprawnionym bezpłatnie do miejsca zamieszkania transportem Wykonawcy a wydanie posiłku musi być każdorazowo potwierdzone podpisem osoby uprawnionej.
8. Każdorazowo po zakończeniu rozwożenia posiłków w przypadku nieobecności osoby uprawnionej Wykonawca w miejscu podpisu wpisuje ”nieobecny”.
9. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania Ośrodka o próbach zamiany gorącego posiłku na gotówkę lub odsprzedania innym osobom możliwości pobierania gorących posiłków oraz
o nieodbieraniu przez dwa dni posiłków przez osobę uprawnioną.
10. W przypadku przyznania posiłków w trakcie miesiąca Zamawiający będzie dokonywał zgłoszenia co najmniej 1 dzień roboczy przed dniem wydania pierwszego posiłku w formie elektronicznej wraz z indywidualną kartą obecności.
11. W przypadku uchylenia decyzji uprawniającej do korzystania z posiłków Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o wstrzymaniu wydawania posiłku dla wskazanej osoby niepóźnej niż do godziny 9.00 w dniu wydania posiłków w formie elektronicznej.
12. Posiłki będą dowożone codziennie bez przerwy w ciągu całego roku, w godzinach 11:00 – 15:00 oraz w soboty i niedziele w godzinach 11:00-14:00. W dni ustawowo wolne określone w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy istnieje możliwość zastąpienia gorącego posiłku suchym prowiantem odpowiadającym wartości kalorycznej i cenie gorącego posiłku bez możliwości zamiany na gotówkę.
13. W ramach realizacji przedmiotu umowy należy zabezpieczyć pojazd posiadający wymagane zgody na transport gotowych posiłków (decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego).
14. Dowożone posiłki muszą być podane w jednorazowych naczyniach spełniających normy określone w przepisach dotyczących żywienia.
15. Maksymalna liczba posiłków do realizacji w trakcie trwania umowy – 25046. Po zrealizowaniu tej ilości posiłków umowa wygasa. Wykonawca nie jest zobowiązany do zrealizowania maksymalnej ilości posiłków i nie przysługuje mu z tego tytułu roszczenie finansowe.
16. Minimalna liczba posiłków w trakcie trwania umowy wynosi 17532.
17. Zachowanie w tajemnicy uzyskanych informacji na temat podopiecznych OPS w Gliwicach.
18. Zamawiający będzie uiszczał opłatę tylko za faktycznie wydane posiłki, których odbiór potwierdzony zostanie przez osobę uprawnioną. Liczba posiłków określona w pkt 15 jest szacunkowa, może ulegać zwiększeniu w trakcie realizacji zamówienia, co nie spowoduje konsekwencji finansowych dla Zamawiającego i odszkodowawczych dla Wykonawcy.
19. Miesięczne rozliczenie wydanych posiłków musi zawierać wyodrębnione koszty posiłku i dowozu.
20. Wykonawca zobowiązany jest do pobierania próbek posiłków we własnym zakresie oraz przechowywania zgodnie z wytycznymi.
21. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania w każdy piątek jadłospisu z określeniem szacunkowej wartości kalorycznej posiłków na następny tydzień.
22. W przypadku żądania przez Zamawiającego dokumentów umożliwiających dokonanie kontroli należytego realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest udostępnienie ich na każde żądanie.
23. Przez cały okres trwania umowy Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 70 000 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy zł).
24. Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu kserokopię polisy, a w przypadku jej braku – innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
25. Wykonawca ma obowiązek po każdorazowym odnowieniu polisy, a w przypadku jej braku – innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony, przedłożyć Zamawiającemu kserokopię polisy, a w przypadku jej braku – innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, w terminie 14 dni kalendarzowych.
26. W przypadku nie odnowienia przez Wykonawcę w trakcie realizacji umowy polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony, Zamawiający może odstąpić od umowy albo ubezpieczyć Wykonawcę na jego koszt. Koszty poniesione na ubezpieczenie Wykonawcy Zamawiający potrąci z wynagrodzenia Wykonawcy.
27. Odstąpienie od umowy z przyczyn, o których mowa w niniejszym ustępie stanowi odstąpienie z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę.
28. Zamawiający określa następujące warunki związane z koniecznością zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób realizujących zamówienie:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia prace związane z wykonaniem wszystkich czynności związanych z:
a) przygotowywaniem
b) oraz dostarczaniem posiłków,
które polegają na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy.
2) W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę /Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania przekazania przez Wykonawcę:
a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
b) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy/Dalszego Podwykonawcy
o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika w zakresie niezbędnym do potwierdzenia istnienia stosunku pracy tj. bez danych objętych ochroną prywatności,
d) innych wskazanych przez Zamawiającego dokumentów, zawierających informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika oraz zakres jego obowiązków.
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę.
4) W trakcie realizacji przedmiotu umowy, na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wyznaczonym w wezwaniu, a jeśli termin nie zostanie wyznaczony - w terminie 5 dni roboczych od przekazania wezwania, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dowody, o których mowa w pkt. 28 ppkt. 2.
5) Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca zatrudni osoby wykonujące czynności wskazane powyżej na cały okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania/wygaśnięcia stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca jest zobowiązany
do zatrudnienia od następnego dnia po ustaniu stosunku pracy innej osoby na to samo stanowisko pracy. Jednocześnie w dniu rozpoczęcia pracy przez nowo zatrudnioną osobę Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu aktualne oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w pkt. 28 ppkt. 1.
6) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/ Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej określonej w § 7. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/ Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy