Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Uruchomienie, dzierżawa i obsługa łącza światłowodowego między GIG Katowice a KD „Barbara” Mikołów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Główny Instytut Górnictwa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000023461
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Gwarków 1
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-166
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: phachula@gig.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gig.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Instytut badawczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Uruchomienie, dzierżawa i obsługa łącza światłowodowego między GIG Katowice a KD „Barbara” Mikołów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c335cb99-8709-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00018885
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
bip.gig.eu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/phachula@gig.euhttps://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt''°. Ofertę, a także oświadczenie, o jakim mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:a) drogą elektroniczną: phachula@gig.eu b) przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, c) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal 4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.6. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie mini Portalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.7. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.8. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na miniPortal.9. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia.10. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: phachula@gig.eu11. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email phachula@gig.eu Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 30 grudnia 2020 r.12. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE LI 19 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Instytut Górnictwa, Plac Gwarków 1; 40-166 Katowice2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: gdpr@gig.eu3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 p.z.p.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych {skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)',c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)',d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FT-2021/02/01
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wymagany jest następujący zakres usług:- Uruchomienie i udostępnienie łącza światłowodowego Katowice-Mikołów na potrzeby GIG wraz z dzierżawą, montażem, uruchomieniem i konserwacją wszystkich niezbędnych nowych urządzeń. Łącze światłowodowe ma obejmować odcinki A i B. Łącze musi zostać zrealizowane w oparciu o dwa włókna światłowodowe jednomodowe zakończone zestawem urządzeń zamieniającym styk optyczny na styk Gigabit Ethernet (Katowice – co najmniej 4 gniazdka RJ-45 (w tym 2 zapasowe) / Mikołów - co najmniej 4 gniazdka RJ-45 (w tym 2 zapasowe)) w każdej ze wskazanych lokalizacji (patrz Załącznik A). Urządzenia muszą zapewniać redundantne połączenia z urządzeniami Zamawiającego oraz z kolejnymi węzłami sieci Wykonawcy. - Zastosowane przełączniki Wykonawcy powinny spełniać następujące wymagania techniczne::o Min. 4 porty SFP 1000 Mbps;o Min. 24 porty RJ-45 10/100/1000 Mbps;o Całkowita przepustowość forwarding: min. 100 Gbps;o Całkowita przepustowość switching: min. 200 Gbps;o Liczba aktywnych VLAN: min. 1000;o Wymagane przenoszenie ramek Jumbo 9216 bajtów;o Liczba adresów MAC unicast: min.16 000;o Możliwość tworzenia stosu: do min. 8 urządzeń w stosie;o Autonegocjacja full/half duplex;o Funkcje: Auto-MDIX; Port-security, Storm-control;o Obsługa IGMP, SSH, SNMP, RSTP, MSTP, PVRST+ z BPDU Guard, STP Root Guard;o Obsługa VLAN ACL, Port-Based ACL, Router ACL, IPv6 ACL;o Funkcje SPAN; QoS;o Agregacja portów: LACP, PAgP;o Funkcja Cross-Stack EtherChannel - do połączenia z przełącznikami HP;o Ograniczanie pasma na podstawie adresów IP, MAC, portów TCP i UDP;o Routing statyczny unicast: min.16 tras.- Odcinek A: Zestawienie podstawowego łącza światłowodowego o przepływności 1 Gb/s i dzierżawa 2 włókien światłowodowych jednomodowych od centralnego węzła sieci w Głównym Instytucie Górnictwa w Katowicach do studni teletechnicznej znajdującej się w Mikołowie.- Odcinek B: Zestawienie podstawowego łącza o przepływności 1 Gb/s w istniejącym kablu światłowodowym GIG oraz obsługa serwisowa dla łącza. Wykonawca zestawi łącze z wykorzystaniem włókien światłowodowych jednomodowych będących we własności GIG od studni teletechnicznej posadowionej w Mikołowie do serwerowni KD Barbara (patrz Załącznik B). Długość trasowa odcinka B: 2602 m; długość instalacyjna odcinka B: 2849 m.- Zestawienie rezerwowego łącza światłowodowego o minimalnej przepływności 200 Mb/s (odcinki A+B) wraz z dzierżawą, montażem, uruchomieniem i konserwacją wszystkich niezbędnych nowych urządzeń oraz wykorzystaniem w 100% innego kabla jak dla łącza podstawowego i którego trasa musi mieć co najmniej w 80% inny przebieg jak łącze podstawowe. Łącze rezerwowe musi działać w technologii MPLS i umożliwiać zarządzanie priorytetyzacją ruchu. Łącze rezerwowe musi być uruchamiane automatycznie w momencie awarii łącza podstawowego, bez konieczności ingerencji Zamawiającego. - Zarówno łącze dzierżawione, jak i łącze rezerwowe muszą zostać zakończone na zestawie urządzeń typu przełącznik zapewniających redundancję z obu stron i pozwalających na automatyczny wybór drogi transmisji danych. Urządzenia te muszą zapewniać transfer danych z wewnętrzną szybkością, nie spowalniającą deklarowanej szybkości transmisji interfejsów. Wymagany jest interfejs Ethernet (RJ45). Wykonawca udostępnia wszystkie urządzenia w ramach opłat abonamentowych i odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie urządzeń przez cały okres świadczenia usługi.- Łącze nie może mieć ograniczenia na wolumen przesyłanych danych, wykorzystywanych usług sieciowych ani puli i ilości podłączanych adresów IP.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72318000-7 - Usługi przesyłu danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32562000-0 - Kable światłowodowe
64216100-4 - Elektroniczne usługi przekazywania wiadomości
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:a) cena ofertowa (IPc) – 90 pktb) czas usuwania awarii (IPta) – 10 pkt2. Każdy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiednią ilość punktów, wyliczoną w następujący sposób:Ad. a) cena ofertowa - wg następującego wzoru : CnIPc = ------- x Zc Cbgdzie poszczególne litery oznaczają:IP – liczba punktów,Cn – cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),Zc – znaczenie (waga) kryterium cena ofertowa wyrażone w punktach – 90 pktAd. b) czas usuwania awarii:Zamawiający przyzna Wykonawcy dodatkowych:- 10 pkt, jeśli Wykonawca zadeklaruje usunięcie awarii skutkujących całkowitym brakiem łączności w maksymalnym czasie do 4 godzin- 5 pkt, jeśli Wykonawca zadeklaruje usunięcie awarii skutkujących całkowitym brakiem łączności w czasie do 6 godzin- 0 pkt, jeśli Wykonawca zadeklaruje usunięcie awarii skutkujących całkowitym brakiem łączności w czasie do 8 godzin
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas usuwania awarii
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 9