Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi transmisji danych pomiędzy siedzibą Śląskiego OW NFZ
w Katowicach, Centrum Zapasowym a delegaturami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA Śląski Oddział Wojewódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015817985
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kossutha 13
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-844
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@nfz-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nfz-katowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Jednostka ubezpieczenia zdrowotnego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi transmisji danych pomiędzy siedzibą Śląskiego OW NFZ
w Katowicach, Centrum Zapasowym a delegaturami
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ecf4d241-c630-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00142952
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00003244/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Transmisja danych pomiędzy siedzibą Śląskiego OW NFZ, Centrum Zapasowym a delegaturami
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień (w tym przekazywanie dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego) oraz przekazywanie informacji z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w niniejszej SWZ odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej e-Zamawiający, w zakładce „Korespondencja”. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania
z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zakupowa pod numer tel. +48 22 576 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymaganie techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały opisane w Rozdziale VI SWZ. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415). Zamawiający określa instrukcję korzystania z Platformy Zakupowej w niniejszym postępowaniu w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego”. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta na Platformie Zakupowej, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin oraz uznaje go za wiążący.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Tak
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 6/tp/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi transmisji danych pomiędzy siedzibą Śląskiego OW NFZ w Katowicach, Centrum Zapasowym a delegaturami, zgodnie z zasadami określonymi w SWZ, w tym
w formularzu opis przedmiotu zamówienia oraz w projektowanych postanowieniach umowy. Realizacja zamówienia będzie przebiegała na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik do niniejszej SWZ. Projektowane postanowienia umowy przewidują i określają warunki ewentualnej zmiany treści umowy.
Wykonawca, który zaproponuje rozwiązanie techniczne związane z instalacją nowej infrastruktury technicznej w danej lokalizacji /np. montaż dodatkowej instalacji lub urządzeń (np. na dachu, elewacji lub innych pomieszczeniach danego budynku) poza istniejącym w danej lokalizacji okablowaniem albo dokonanie zmian w istniejącej infrastrukturze/, zobowiązany jest złożyć w formularzu oferty oświadczenie, iż przed złożeniem oferty dokonał stosownych uzgodnień z właścicielem danego obiektu w kwestii przyjętych rozwiązań technicznych związanych z uruchomieniem usługi w danej lokalizacji, uzyskując jego akceptację (na piśmie lub pocztą elektroniczną e-mail). Powyższą kwestie opisuje SWZ. Miejsce wykonania zamówienia:
Katowice, ul. Kossutha 13 (własność NFZ); Katowice, ul. Gospodarcza 12 (Centrum Zapasowe; najem); Rybnik, ul. 3 Maja 29 (własność NFZ);
Bielsko-Biała, ul. Karpacka 24 (najem); Częstochowa, ul. Czartoryskiego 28 (własność NFZ); Piekary Śląskie, ul. Kościuszki 22 (najem).
Usługa będąca przedmiotem niniejszego postępowania stanowi część zamówienia na wszystkie usługi tego samego rodzaju planowane przez Śląski OW NFZ w roku 2022 (zamówienie udzielane w częściach).
4.2.6.) Główny kod CPV: 72318000-7 - Usługi przesyłu danych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin usunięcia awarii
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Łączna moc urządzeń Wykonawcy na potrzeby usługi transmisji danych
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przepustowość łączy
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 780,00 złotych (słownie: siedemset osiemdziesiąt 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej: BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002.
Na potrzeby przelewów międzynarodowych podaje się: SWIFT, tj.: „GOSKPLPW” oraz adres banku: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Katowicach, ul. Podchorążych 1, 40-043 Katowice. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument – gwarancja, poręczenie – musi być przekazany zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Jako beneficjenta gwarancji wadialnej dla niniejszego postępowania należy wskazać Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone
w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (o którym mowa w Rozdziale XI SWZ). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 307 ust. 1 ustawy Pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert. Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny. 5. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 (art. 97 ust. 5 ustawy Pzp ). 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, wadium (gwarancje, poręczenia - oryginał stosownego dokumentu wadialnego) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej do jego wystawienia w imieniu Gwaranta albo Poręczyciela. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: wadium dotyczące postępowania nr 6/tp/2022 Usługa transmisji danych pomiędzy siedzibą Śląskiego OW NFZ w Katowicach, Centrum Zapasowym a delegaturami (nazwa Wykonawcy). 7. Zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwalnie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp).
8. Zasady zwrotu wadium wykonawcy oraz utraty wadium przez wykonawcę wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego reguluje art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy tacy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą załączyć do oferty pełnomocnictwo. Dokument pełnomocnictwa winien odpowiadać zasadom określonym w Rozdziale IX ust. 3 SWZ dla pełnomocnictw. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy): warunek niepodlegania wykluczeniu, o którym mowa w SWZ, winien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność
za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z korzystania z usług Wykonawcy w jednej lub kilku lokalizacjach objętych umową, w sytuacji likwidacji lokalizacji bądź zmiany tejże lokalizacji na inną, z zastrzeżeniem postanowień § 1 ust. 17 umowy. O zamiarze rezygnacji z usługi Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie ze wskazaniem dnia, od którego winno nastąpić zaprzestanie świadczenia usługi przez Wykonawcę. Zamawiający zobowiązuje się poinformować Wykonawcę o niniejszym na co najmniej 30 dni przed wskazaną datą zaprzestania świadczenia usługi. Powyższą kwestie szczegółowo reguluje § 1 ust. 15 umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo czasowej rezygnacji z korzystania z usług Wykonawcy w jednej lub kilku lokalizacjach objętych umową. Postanowienia § 1 ust.15 umowy znajdą tu odpowiednie zastosowanie.
3. W przypadku zmiany adresu danej lokalizacji na inny, Wykonawca wyraża gotowość, pod warunkiem dysponowania odpowiednimi możliwościami technicznymi z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego, do bezpłatnego uruchomienia usługi w nowej lokalizacji przy jednoczesnym zachowaniu parametrów usługi nie gorszych niż określone dla pierwotnej lokalizacji oraz przy jednoczesnym zachowaniu warunków, w tym także warunków finansowych, określonych dla pierwotnej lokalizacji. Ewentualna zmiana we wskazanym zakresie zostanie wprowadzona stosownym aneksem do umowy ze wskazaniem daty rozpoczęcia świadczenia usługi w nowej lokalizacji.
4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usługi (stosownie do art. 462 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych). – jeżeli dotyczy.
6. W toku realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy bądź zrezygnować z podwykonawcy wskazanego w ofercie Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 6/tp/2022. Zmiana bądź rezygnacja winna nastąpić w drodze pisemnego aneksu do umowy z podaniem przyczyny zmiany bądź rezygnacji, oraz w przypadku zmiany – ze wskazaniem nowego podwykonawcy (jeżeli dotyczy). 6. Zasady wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia w związku z art. 439 pzp (w przypadku umów, których przedmiotem są usługi zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy) zostały szczegółowo opisane w § 3a umowy.
7. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w okresie realizacji niniejszej umowy, do cen jednostkowych netto, o których mowa w załączniku nr 2 do umowy, zostanie doliczony podatek VAT w wysokości obowiązującej na skutek dokonanej zmiany. Powyższą kwestie szczegółowo opisuje § 3 ust. 4 umowy. 8. Jeżeli suma kar umownych, o których mowa w § 5 ust.1 pkt 2-4 przekroczy 50% wynagrodzenia całkowitego brutto określonego w §3 ust.1 umowy, Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z możliwości rozwiązania umowy oraz naliczenia Wykonawcy dodatkowo kary umownej
w wysokości 50% wynagrodzenia całkowitego brutto określonego w §3 ust. 1 umowy. 9. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp. powyższą kwestie szczegółowo opisuje § 7 ust. 2 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://nfz-katowice.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-11 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin wykonania zamówienia: w okresie 24 miesięcy tj. od dnia 14.07.2022 r., godz. 00:00 do dnia 13.07.2024 r., godz. 24:00. Uruchomienie usługi (rozpoczęcie świadczenia usługi) winno nastąpić najpóźniej w dniu 13.07.2022 r. Zastrzega się, iż jeżeli zawarcie umowy nastąpi po dniu 29.06.2022 r., termin wykonania zamówienia zostanie określony następująco:
Uruchomienie usługi (rozpoczęcie świadczenia usługi) nastąpi w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługę w okresie 24 miesięcy licząc od dnia następnego po dniu uruchomienia usługi. Rozpoczęcie świadczenia nastąpi od godz. 0:00, dnia następnego po dniu uruchomienia usługi; zakończenie świadczenia usługi nastąpi o godz. 24:00, w dniu poprzedzającym dzień odpowiadający nazwą lub datą dniowi rozpoczęcia świadczenia usługi.
2. Wraz z ofertą należy złożyć:
1) formularz opis przedmiotu zamówienia;
2) formularz kalkulacja cenowa;
3) pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy;
4) informację, o której mowa w art. 225 ust. 2 ustawy pzp
5) oświadczenie o których mowa w art. 125 ust. 1.
6) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - jeżeli dotyczy
3. Kwestie dotyczące klauzuli RODO reguluje SWZ.
4. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie art. 1 pkt 3 w zw. z art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwana dalej UOBN.