Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ratownictwa wodnego na krytej Pływalni Powiatowego Centrum Sportu w
Bełchatowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM SPORTU W BEŁCHATOWIE
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiatowe Centrum Sportu w Bełchatowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101332439
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Czapliniecka 96
1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 604552956
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@pcs-belchatow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcs-belchatow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
działalność związana ze sportem
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi ratownictwa wodnego na krytej Pływalni Powiatowego Centrum Sportu w
Bełchatowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2edd771-f255-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00133131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00115493/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi ratownictwa wodnego na krytej Pływalni Powiatowego Centrum Sportu w Bełchatowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 3 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl
2. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert,
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w
ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe,
pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf,
.doc, .docx, .odt.
4. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w zaproszeniu składa się, pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej (plik opatrzony podpisem kwalifikowanym) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W korespondencji kierowanej
do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
5. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w
szczególności logowania, składania ofert oraz innych
czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu www.platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCS.1.272.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.3.) Opis potrzeb Zamawiającego
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Świadczenie usługi ratownictwa wodnego na krytejPływalni Powiatowego Centrum Sportu w Bełchatowie. (położonej w Bełchatowie przy ulicy
Czaplinieckiej 96), dalej zwanej Pływalnią. W szczególności zamówienie dotyczy pełnienia
dyżurów ratowniczych w godzinach otwarcia Pływalni i stałej obserwacji niecki basenowej o
wymiarach: długość 25 m, szerokość 12,5 m, pięć torów, głębokość zmienna od 0,90 m do 1,60
m. Obsługa ratownicza realizowana będzie przez 7 dni w tygodniu, tj. codziennie w godzinach
6:45 - 21:15, z wyłączeniem: 15 sierpnia.
Szczegółowe wymagania oraz opis zakresu obowiązków związanych z realizacją
przedmiotowego zamówienia określa opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 1 do
zaproszenia do negocjacji . Sposób wykonania usługi określa wzór umowy stanowiący załącznik
nr 2 do zaproszenia do negocjacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-08-07 do 2021-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów
W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – wykaże, że jest
podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego w rozumieniu ustawy z dnia 18
sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t. j. Dz. U. z
2020 r poz.350) tj. uzyskał zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie
ratownictwa wodnego oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe
Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o
Państwowym Ratownictwie Medycznym. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby czynności, do wykonywania których
niezbędne jest posiadanie uprawnień, wykonywał ten Wykonawca, który posiada uprawnienia;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia dziesięcioma osobami
posiadającymi uprawnienia ratownika wodnego zgodnie z art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 18 sierpnia
2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t. j. Dz. U. z 2020 r
poz.350). Dodatkowo, każda z osób winna posiadać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia
zawodowego w pracy na stanowisku ratownika wodnego w zakresie odpowiadającym
przedmiotowi usług objętych niniejszym zamówieniem (przykładowo: ratownik na basenie,
kąpielisku itp., dotyczy również umów cywilnoprawnych) – załącznik nr 5 do zaproszenia. Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączy aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o
potwierdzeniu niepodlegania wykluczeniu zgodnie z Załącznikiem 6 zaproszenia do negocjacji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: : Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączy aktualne na dzień
składania ofert:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem 4
zaproszenia do negocjacji
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Decyzja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażająca zgodę na wykonywanie
ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku o bezpieczeństwie osób
przebywających na obszarach wodnych (Dz. U z 2020 r. poz. 350, ze zm);
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami; - załącznik nr 5
5) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę
300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
nie dotyczy6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-02 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-02 11:30
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 1
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
nie dotyczy8.8.) Krótki opis minimalnych wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, niepodlegających negocjacjom, które muszą spełnić wszystkie oferty:
Wymagania dotyczące wykonawcy:1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem 4
zaproszenia do negocjacji
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie
wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Decyzja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych wyrażająca zgodę na wykonywanie
ratownictwa wodnego na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 roku o bezpieczeństwie osób
przebywających na obszarach wodnych (Dz. U z 2020 r. poz. 350, ze zm);
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi
osobami; - załącznik nr 5
5) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia co najmniej na kwotę
300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).