Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa ratownicza dla obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2022.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Osrodek Sportu i Rekreacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270227993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gen.Hallera 14 A
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-709
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 248 75 21
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dt@mosir.rsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.rsl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa ratownicza dla obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2022.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1a28da3-4911-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00275780
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00264407/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Obsługa ratownicza dla krytej pływalni oraz kąpieliska letniego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej na rok 2022.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.bip.mosir.rsl.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.bip.mosir.rsl.pl
dt@mosir.rsl.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjny, RODO zawarto w XXXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Obsługa ratownicza dla obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2022”. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi w zakresie obsługi ratowniczej świadczone na rzecz Zamawiającego w obiektach:
- basen kryty, ul. Pokoju 13, 41-709 Ruda Śląska – Nowy Bytom
- kąpielisko letnie, ul. Ratowników 2, 41-709 Ruda Śląska – Nowy Bytom
- basen kryty, ul. Chryzantem 10, 41-700 Ruda Śląska – Ruda (jako prawo opcji zgodnie z art. 441 ustawy Pzp, w przypadku zwolnienia pracownika, zwolnień L4 lub innych nagłych nieprzewidzianych zdarzeń).
Do zadań Wykonawcy będzie należeć w szczególności stała obserwacja lustra wody, w tym dbałość
o bezpieczeństwo osób przebywających w nieckach basenowych, tzn. pływających, kąpiących się czy przebywających w obiektach Zamawiającego oraz zapewnienie bezpieczeństwa osobom poruszających się wokół niecek basenowych, a także prowadzenie działań ratowniczych na terenie basenów, w tym udzielanie pomocy przedlekarskiej poszkodowanym osobom.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Prawo opcji dotyczy obiektu basen kryty, ul. Chryzantem 10, 41-700 Ruda Śląska – Ruda (jako prawo opcji zgodnie z art. 441 ustawy Pzp, w przypadku zwolnienia pracownika, zwolnień L4 lub innych nagłych nieprzewidzianych w zdarzeń) w ilości 200 godzin .Zamawiający przewiduje prawo opcji.
a) w związku z tym, że Zamawiający na podstawie art. 441 § 5 ustawy Pzp przewiduje w niniejszym postępowaniu prawo opcji, przedmiot zamówienia obejmuje: zamówienie podstawowe (gwarantowane) oraz zamówienie objęte prawem opcji (niegwarantowane, opcjonalne),
b) przedmiot zamówienia określa zakres podstawowy oraz zakres opcji określony ww pkt 1, której wykorzystanie zależne jest od potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego,
c) w formularzu ofertowym zostały wskazane „ilości podstawowe” oraz „ilość opcja”,
d) Zamawiający może wykonać w dowolnym dniu przed upływem „okresu podstawowego”. Zamawiający złoży Wykonawcy oświadczenie o zastosowaniu prawa opcji. Niezłożenie oświadczenia we wskazanym w zdaniu poprzednim terminie będzie oznaczało, że Zamawiający rezygnuje z zastosowania prawa opcji. W przypadku zastosowania przez Zamawiającego prawa opcji oświadczenie,
o skorzystaniu z prawa opcji będzie stanowiło integralną część Umowy,
e) prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach i w takiej samej cenie jak zamówienie podstawowe. Wszystkie wymagania zawarte w umowie i SWZ dotyczą także realizacji zamówienia
w ramach prawa opcji,
f) szczegółowe warunki dotyczące prawa opcji znajdują się w załączniku nr 6 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-02 do 2022-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ratownika wodnego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego w rozumieniu ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz.350 z późn. zm.) oraz uzyskał zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby czynności do wykonywania, których niezbędne jest posiadane uprawnień, wykonywał ten Wykonawca, który posiada uprawnienia.
3.Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie do prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 2 000 000,00 zł.
4.Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej dwie usługi z zakresu ratownictwa wodnego na terenie pływalni krytej lub odkrytej, w tym otwarte akweny wodne, o wartości minimalnej 300 000,00 zł brutto każda.
Uwaga:
Wykonawca może wykazywać się realizacją usług w zakresie już wykonywanym, w sytuacji jednak, gdy całe świadczenie nie zostało zrealizowane. Wartość usług potwierdzających ich należyte wykonanie powinny dotyczyć zakresu już zrealizowanego, a nie objętego umową, która jeszcze nie została wykonana.
Uwaga:
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
b)Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej siedmioma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia ratownika wodnego z ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań określonych w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 882 z późn. zm). Każda z tych osób winna posiadać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku ratownika wodnego w zakresie odpowiadającym przedmiotowi usług objętych niniejszym zamówieniem wraz z kwalifikacjami pierwszej pomocy (KPP), w tym wymaga się, aby Wykonawca dysponował na czas realizacji zamówienia jednym ratownikiem, który będzie pełnić funkcje koordynatora zespołu ratowników w okresie wykonywania zamówienia oraz posiada minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe na pracy stanowisku ratownika wodnego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art.108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) decyzja ministra właściwego do spraw wewnętrznych o zgodzie na wykonywanie przez Wykonawcę ratownictwa wodnego, o której mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, oraz dokumentu potwierdzającego wpis Wykonawcy do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy
z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
b) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej Zamawiający żąda przedstawienia dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
c)wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Załącznik nr 4 do SWZ.
Uwaga:
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
d)wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz uprawnień niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 5 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć :
1. Formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ
2. Pełnomocnictwo upoważniajcie do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik
2.1 Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3.Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowaniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców.
4.Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy paragraf 15 pkt 8 -Załącznik nr 7 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://rudaslaska.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia zawarcia umowy jednak nie wcześniej niż od dnia 2.01.2022 r. do dnia 30.12.2022 r. uwzględniając:
- basen kryty, ul. Pokoju 13 – od dnia 2.01.2022 r. do dnia 15.06.2022 r. oraz od 5.09.2022 r. do 30.12.2022 r.,
- basen letni, ul. Ratowników 2 – w dniach 4,5,11,12,16,18,19 czerwca 2022 r. oraz od dnia 25.06.2022 r. - do dnia 31.08.2022 r.