Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz usług pierwszej pomocy przedmedycznej na obiekcie krytej pływalni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ul. Bogucicka 3b, 40-226 Katowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001548
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Maja 50
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-287
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@ue.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ue.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz usług pierwszej pomocy przedmedycznej na obiekcie krytej pływalni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ul. Bogucicka 3b, 40-226 Katowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d31adcf-d6be-4961-a91a-502b1a7fab34
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00469131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00558120/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz usług pierwszej pomocy przedmedycznej na obiekcie krytej pływalni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://uekat.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie § z 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) określa informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
1.2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel Pentium IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
1.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 Uwaga - korzystanie z operacyjnych przeglądarek lub z systemów operacyjnych oraz przeglądarek niewspieranych przez producenta może skutkować pojawieniem się nieprawidłowości i błędów w funkcjonowaniu Platformy;
1.4. Włączona obsługa JavaScript;
1.5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie.pdf.
1.7. Dokumenty w formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;
1.8. Dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem. BDG-WZP.251.1.2022
2. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 70 MB w formatach: .pdf, .xls, .xlsx, doc, .docx, .odt, .ods, .odp, .ppt, .pptx, .jpg, .jpeg, .tif, .tiff, .png, .svg, .zip, .7z, PAdES, XAdES.
3. Szczegółowe zapisy znajdują się w Rozdziale VI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny RODO znajduje się w Rozdziale XXIV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp znajduje się w Rozdziale XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP025/02020/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz usług pierwszej pomocy przedmedycznej na obiekcie krytej pływalni Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach położonego przy ul. Bogucickiej 3b (budynek c), 40-226 Katowice.
2. Świadczenie usług ratownictwa wodnego oraz usług pierwszej pomocy przedmedycznej realizowane będzie na basenie pływackim o długości 25 m oraz głębokość od 1,15 m do 1,75 m, posiadającym 5 torów pływackich.
3. Opis przedmiotu zamówienia i opis sposobu wykonania zamówienia oraz obowiązki wykonawcy określają:
3.1. Projektowane postanowienia umowy zwane dalej ,,PPU’’ stanowiące Formularz nr 5 do SWZ.
3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zwany dalej: ,,OPZ’’ stanowiący Formularz nr 6 do SWZ
4. Klauzula zatrudnieniowa:
4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 z póżń.zm.), osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia przez cały okres trwania umowy o udzielenie zamówienia publicznego. Wymóg ten dotyczy wszystkich osób, które wykonywać będą czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usługi, będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, tj. ratowników wodnych. Roboczogodziny wypracowane w trakcie świadczenia usługi nie mogą być świadczone przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o dzieło, umowy zlecenia lub jakiegokolwiek stosunku nie będącego stosunkiem pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
4.2. Postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje z tytułu niewywiązywania się z tych warunków zostały opisane w Formularzu nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71317200-5 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa
92620000-3 - Usługi w zakresie sportu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp , polegających na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu podstawowym, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, o wartości całkowitej nie większej niż 12,29 % wartości zamówienia podstawowego. Niniejsze zamówienia zostaną udzielone
w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba oraz zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Podstawą ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawcą negocjacje i zawarta umowa z wykonawcą na świadczenie podobnych usług.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Cena brutto - 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust 2 pkt 2 i 4 ustawy Pzp, dotyczące:
1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposób dokonywania oceny spełniania powyższego warunku.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:
a) zgodę Ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714) oraz
b) wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1541).
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. uprawnienia muszą posiadać wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, którzy w ramach realizacji zamówienia wykonywać będą czynności wymagające posiadania ww. uprawnień.
Zamawiający oceni spełnianie powyższego warunku w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale XVII SWZ.
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposób dokonywania oceny spełniania powyższego warunku.
1.4. Zdolności technicznej:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne zapewniające wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje,
w okresie ostatnich 3 lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę.
Za jedną usługę zamawiający uzna realizację, nieprzerwanie przez okres co najmniej 9 miesięcy, usługi ratownictwa wodnego na pływalni (krytej lub odkrytej). Jeżeli usługa, o której mowa w ww. warunku jest w trakcie wykonywania to na dzień złożenia oferty musi być realizowana nieprzerwanie przez okres co najmniej 9 miesięcy.
Uwaga 1: W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
Uwaga 2: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę (zakres), w której wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Zamawiający oceni spełnianie powyższego warunku w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale XVII SWZ.
1.5. Zdolności zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej 5 ratownikami wodnymi, z których każdy spełnia wymagania określone w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714) tj.:
a. posiada wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa wodnego i technik pływackich;
b. posiada co najmniej jedną z innych kwalifikacji przydatnych w ratownictwie wodnym, o którym mowa w art. 2 pkt 4, do prowadzenia działań ratowniczych wymienionych w art. 13 niniejszej ustawy;
c. jest zatrudniony lub pełni służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub jest członkiem tego podmiotu;
d. spełnia wymagania określone ustawie z dnia 8 września 2006 r.
o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 652)
dla lekarza systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne i pielęgniarki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne realizujących doskonalenie zawodowe lub ratownika;
e. spełnia wymagania określone w ustawie z dnia 1 grudnia 2022 r.
o zawodzie ratownika medycznego oraz samorządzie ratowników medycznych (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2187) dla ratownika medycznego realizującego doskonalenie zawodowe.
Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunku udziału w postępowaniu: Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia ratowników wodnych, którzy będą posługiwać się językiem polskim w mowie i w piśmie w stopniu niezbędnym do prawidłowej realizacji powierzonych czynności. W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego wymagana będzie komunikatywna znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie B2, potwierdzona certyfikatem wydanym przez Państwową Komisję Poświadczającą Znajomość Języka Polskiego jako obcego lub równoważnym dokumentem potwierdzającym znajomość języka polskiego (np. dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim, świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty.
Zamawiający oceni spełnianie powyższego warunku w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale XVII SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - określonych przez zamawiającego w Rozdziale XVI SWZ, zostanie wezwany w terminie nie krótszym niż 5 dni na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1.1. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postepowaniu określonego w ramach uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
a) zgodę Ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną na podstawie ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714),
b) wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 652).
1.2. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postepowaniu określonego w ramach wymaganej zdolności technicznej:
Wypełnionego Formularza nr 4 do SWZ - stanowiącego wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
- referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane należycie, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
- w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Uwaga: Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa w pkt 1.2. liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
1.3. W celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w ramach wymaganej zdolności zawodowej:
Wypełnionego Formularza nr 3 do SWZ – stanowiącego wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
2. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o których mowa powyżej, aktualne na dzień ich złożenia.
3. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
4. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. (Dz.U.2023 r., poz.57) o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta i dokumenty składane wraz z ofertą przez wykonawcę:
1.1. Dokumenty stanowiące ofertę:
a. Druk oferty - Formularz nr 1 do SWZ;
2. Dokumenty składane wraz z ofertą:
a. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Formularz nr 2 do SWZ;
Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe wskazane w Rozdziale XVII SWZ;
b. W przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, wykonawca przedstawia wraz
z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2.a., także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - Formularz nr 2a do SWZ – o ile dotyczy;
c. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – Formularz nr 2b do SWZ – o ile dotyczy.
d. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy „(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”) - odnosi się do wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia – zgodnie z Formularzem nr 2c do SWZ – jeżeli dotyczy;
e. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej. 2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 16.2.e) Rozdz. IX SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej. Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (Formularz nr 2 do SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
4.1.Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia (Formularz nr 2 do SWZ) musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału (Formularz nr 2 do SWZ) składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
5. Warunek udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o którym mowa w pkt 1.2. Rozdziału XVI SWZ jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
6. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. Na potwierdzenie okoliczności, o których mowa powyżej w pkt 6 i pkt 7, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy (,,(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni Wykonawcy’’) – Formularz nr 2c do SWZ.
8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
10. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu.
11. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy zgodnie z warunkami zawartymi w Formularzu nr 5 do SWZ.
2. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do jej treści, zawarto w Formularzu nr 5 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-02 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://uekat.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-02 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Uzupełnienie do Sekcji IV pkt 4.2.10.) Ogłoszenia:
1. Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od daty podpisania umowy przez okres 9 miesięcy jednak nie wcześniej niż od dnia 01.10.2024 r.
2. Planowany okres realizacji zamówienia od dnia 01.10.2024 r. do dnia 30.06.2025 r.
3. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00 – 18.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy – zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Pozostałe postanowienia, dotyczące terminu wykonania zamówienia zostały opisane w Formularzu nr 5 i w Formularzu nr 6 do SWZ.
Uwaga:
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 1.000.000 zł. (słownie: milion złotych), którą polisą objęte będą wszystkie osoby wykonujące przedmiot niniejszej umowy. Szczegółowy opis wymagań dotyczących ubezpieczenia został określony w § 9 Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Formularz nr 5 do SWZ