IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego – oznacza to, że w terminie składania ofert wniesione wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego;2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3)gwarancjach bankowych;4)gwarancjach ubezpieczeniowych;5)poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Legionowie nr 92 8013 0006 2001 0000 2424 0008. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium także na cały okres związania ofertą, zostanie odrzucona. 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 510 na V piętrze – Wydziała Finansowo - Księgowy. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień publicznych.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
koszt |
60,00 |
termin uruchomienia transzy |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Postanowienia umowy zostały określone w istotnych warunkach umowy. 2.Istotne warunki umowy: 1)dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem kredytu na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. Przedstawione terminy i wysokość transz mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmiana wysokości i terminu transz wprowadzona może być aneksem do umowy bez dodatkowych prowizji i opłat;2)kredyt zostanie zaciągnięty nie wcześniej niż w grudniu 2018 r. z karencją spłaty rat kapitałowych do końca 2018 r. Karencji w spłacie odsetek nie zakłada się, ale jest to możliwe do negocjacji;3)do celów wyliczenia oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu – 1 grudnia 2018 r. oraz termin spłaty rat i odsetek do 25 – go dnia każdego miesiąca;4)ostateczny termin wypłaty kredytu do 31.12.2018 r.;5)ostateczny termin spłaty kredytu do 31.12.2025 r. Możliwe jest skrócenie ostatecznego terminu spłaty kredytu w związku z zaciągnięciem mniejszej kwoty kredytu;6)Zamawiający nie przewiduje zastosowania odsetek od zadłużenia przeterminowanego;7)Zamawiający nie przewiduje ponoszenia opłat za rozpatrzenie wniosku;8)Zamawiający nie przewiduje ponoszenia opłat i prowizji za usługi wydania zaświadczeń i opinii;9)wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a bankiem będą prowadzone w walucie polskiej;10) kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ;11) kredytobiorcy będzie przysługiwać prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji;12) w całym okresie kredytowania marża Kredytobiorcy pozostaje na niezmienionym poziomie;13) spłata kapitału kredytu następować będzie w równych ratach, z ostatnią ratą wyrównującą;14) spłata odsetek w okresach miesięcznych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu;15) dzień płatności odsetek/kapitału będzie ustalony z bankiem, wybranym w trybie przetargu;16) odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni;17) oprocentowanie kredytu ustalane będzie miesięcznie na podstawie stawki WIBOR 3M notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który odsetki są naliczane. Stawka ma obowiązywać od 1-go dnia kalendarzowego następnego miesiąca;18) zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji dwóch członków Zarządu z kontrasygnatą Skarbnika Kredytobiorcy;19) kredyt zostanie zaciągnięty na okres 7 lat, ze spłatą do 31.12.2025 r. z zastrzeżeniem ust. 5 i 11;20) spłata rat kapitałowych będzie następować w tych samych terminach, co spłata odsetek;21) spłata będzie realizowana na podstawie pisemnej dyspozycji wystawionej przez Bank, bez dodatkowych opłat i prowizji. Dyspozycja będzie zawierała co najmniej następujące dane: aktualną wartość zadłużenia, aktualną wysokość stopy procentowej, kwotę do zapłaty, termin spłaty;22) możliwość zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych opłat i prowizji;23) możliwość odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy wielkość deficytu, na pokrycie którego zostanie zaciągnięty w drodze niniejszego postępowania kredyt ulegnie zmniejszeniu w szczególności poprzez brak realizacji, wstrzymanie, odroczenie lub odstąpienie od realizacji zaplanowanych inwestycji nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Powiatu Legionowskiego w 2018 r. lub gdy będą one realizowane ze środków własnych, a także innych środków budżetowych lub pozabudżetowych, bez dodatkowych opłat i prowizji; 24) Zamawiający dopuszcza zapis w umowie w brzmieniu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu”;25) Zamawiający dopuszcza w czasie obowiązywania umowy kredytowej zobowiązanie do składania w Banku w terminie 30 dni od ich sporządzenia kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych RB-NDS, RB-N, RB-Z, RB27-S, RB28-S;26) Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI);27) w przypadku niedotrzymania terminu uruchomienia transzy kredytu, Zamawiający naliczy karę w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki;28) Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonującej pracę opiekuna kredytowego – wykonującą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawców (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie czynności będące przedmiotem umowy na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej. Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy; 29) w przypadku, gdy zajdzie przynajmniej jedna z następujących okoliczności:a) Zamawiający poweźmie informację od organów powołanych do nadzoru lub kontroli przestrzegania prawa pracy, że Wykonawca naruszył obowiązek o którym mowa w ust 28,b) Zamawiający poweźmie informację od osoby, która uprawdopodobni, że wykonywała pracę na rzecz Wykonawcy, że Wykonawca naruszył obowiązek o którym mowa w ust. 28, Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania od Wykonawcy w terminie wskazanym przez Zamawiającego, a Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie z pracownikami wykonującymi czynności, będące przedmiotem umowy. W tym celu, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;30) w ramach uprawnień o których, mowa w ust. 29, Zamawiający może zażądać przedłożenia przez Wykonawcę:a) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie przedmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy,b) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o prace osób wykonujących w trakcie zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umów/umowy o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) tj. w szczególności adresów, numerów PESEL pracowników. Informacje takie jak imię i nazwisko, data zawarcia umowy rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania),c) zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczonych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych,32) Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od przesłania wezwania, przedstawić dokumenty wymienione w ust. 30;33) na każdym etapie realizacji umowy Zamawiający ma prawo zwrócić się do organów powołanych do nadzoru lub kontroli przestrzegania prawa pracy o przeprowadzenie kontroli u Wykonawcy weryfikującej zatrudnienie przez niego osób (umów o pracę);34) Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną z tytułu:a) niedopełnienia wymogu zatrudnienia osoby, o której mowa w ust. 28 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy Kodeksu Pracy, w wysokości 500 zł, chyba że Wykonawca wykaże, że nie zostały spełnione przesłanki do zatrudnienia tej osoby na podstawie stosunku pracy wynikającego z ustawy Kodeksu Pracy,b) nieprzedłożenia w terminie dokumentów, o których mowa w ust. 30 w wysokości 500 zł za każdy dzień opóźnienia w okresie obowiązywania umowy.3. Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:1) niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych opłat i prowizji;2) odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy wielkość deficytu, na pokrycie, którego zostanie zaciągnięty w drodze niniejszego postępowania kredyt, ulegnie zmniejszeniu w szczególności poprzez wstrzymanie, odroczenie lub zaprzestanie realizacji wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Powiatu Legionowskiego w 2018 r. lub, gdy będą one realizowane ze środków własnych, a także innych środków budżetowych lub pozabudżetowych, bez dodatkowych opłat i prowizji;3) możliwości zmiany wysokości i terminu spłaty kredytu/raty kredytu, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu;4) możliwości zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat lub prowizji;4. Po wyborze oferty projekt umowy zawierającej istotne warunki określone w ust. 2 i 3 niezwłocznie przygotowuje wyłoniony Wykonawca i przedkłada do akceptacji Zamawiającemu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-11-06, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: