Zaciągnięcie kredytu złotowego przez Powiat Legionowski

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zaciągnięcie kredytu złotowego przez Powiat Legionowski
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLegionowo
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-11-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPowiat Legionowski
  • Data publikacji ogłoszenia2018-10-24
  • Numer ogłoszenia640137-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 640137-N-2018 z dnia 2018-10-24 r.

Powiat Legionowski: Zaciągnięcie kredytu złotowego przez Powiat Legionowski
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Legionowski, krajowy numer identyfikacyjny 1326985800000, ul. ul. gen. Władysława Sikorskiego  11 , 05119   Legionowo, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 227 840 872, e-mail przetargi@powiat-legionowski.pl, faks 227 742 551.
Adres strony internetowej (URL): bip.powiat-legionowski.pl zakładka Zamówienia publiczne
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.powiat-legionowski.pl zakładka Zamówienia publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.powiat-legionowski.pl zakładka Zamówienia publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. 2017, poz. 1481), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Biuro Podawcze na parterze stanowisko nr 1 Starostwa Powiatowego, ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu złotowego przez Powiat Legionowski
Numer referencyjny: ZPU.272.70.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiot zamówienia:1)przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy zaciągany przez Powiat Legionowski w 2018 roku do wysokości 4.000.000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu Powiatu Legionowskiego w 2018 roku w związku z zaplanowanymi do realizacji zadaniami inwestycyjnymi; 2)okres kredytowania 7 lat. Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia okresu kredytowania w momencie podpisania umowy w związku z zaciągnięciem mniejszej kwoty kredytu; 3)postawienie środków finansowych w kwocie i terminach na żądanie Zamawiającego, uwarunkowane harmonogramem realizacji zadań inwestycyjnych i rozstrzygnięciem zaplanowanych w budżecie zadań inwestycyjnych m.in. „Opracowanie dokumentacji projektowej oraz przebudowa drogi powiatowej nr 1807W w Gminie Serock od drogi krajowej nr 61 do drogi krajowej nr 62”; 4)maksymalny termin uruchomiania transzy kredytu od dnia złożenia pisemnej dyspozycji Zamawiającego wynosi 5 dni roboczych. Zaproponowanie w ofercie terminu krótszego niż 5 dni będzie dodatkowo punktowane. Zaproponowanie w ofercie wykonania zamówienia w czasie dłuższym niż 5 dni będzie podstawą do odrzucenia oferty Wykonawcy. Jeżeli w ofercie nie będzie wskazania proponowanego terminu wykonania, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminie maksymalnym, bez przyznawania dodatkowych punktów;5)forma złożenia dyspozycji: fax lub e-mail z załączonym skanem pisemnej dyspozycji; 6)spłata kapitału wraz z odsetkami w okresach miesięcznych. Kredyt zostanie zaciągnięty z karencją spłaty rat kapitałowych do końca 2018 r. Pierwsza spłata odsetek będzie płatna do 31.12.2018 r.;7)na koszt kredytu, na który składają się oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększone o proponowaną marżę Wykonawcy oraz prowizja za udzielenie kredytu;8)wszystkie zmiany, w tym harmonogramu spłaty kredytu wymagają zgody obustronnej;9)umowa kredytowa zostanie zawarta na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w SIWZ. 2.Informacje niezbędne do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:1)kredyt nie będzie przeznaczony na sfinansowanie inwestycji współfinansowanych z budżetu UE;2)na rachunkach bankowych Powiatu nie ciążą zajęcia egzekucyjne;3)Powiat nie posiada zaległych zobowiązań w bankach;4)w Powiecie nie prowadzono programu naprawczego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;5)wobec Powiatu nie są prowadzone działania windykacyjne zadłużenia w bankach za pośrednictwem komornika sądowego;6)Rada Powiatu w Legionowie nigdy nie podjęła uchwały o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu;7)Powiat nie posiada zadłużenia z tytułu leasingu, faktoringu, forfaitingu;8)Powiat nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno-prywatnym, mających wpływ na poziom długu publicznego;9)Powiat nie wyemitował papierów wierzycielskich;10)w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych nie miała miejsca sytuacja, żeby Powiat musiał zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z postanowień umowy dofinansowania; 11) Powiat posiada pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie możliwości spłaty przez Powiat Legionowski kredytu w kwocie 4.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu. 3.Dokumenty stanowiące załącznik do SIWZ niezbędne do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:1)zaświadczenie o nadaniu Zamawiającemu nr Regon i nr NIP (załącznik nr 6);2)zaświadczenie z ZUS i US (załącznik nr 7);3)Dokumenty za rok 2016 (załącznik nr 8):a)sprawozdania budżetowe na dzień 31.12.2016 r.•Rb-NDS;•Rb-N;•Rb-Z;•Rb-27S(zbiorczo);•Rb-28S(zbiorczo);b)opinia RIO dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za 2016 r.;c)sprawozdanie z wykonania budżetu za 2016 r. i informacja o stanie mienia;d)bilans z wykonania budżetu za 2016 r.;e)sprawozdanie finansowe jednostki powiązanej kapitałowo - Niepublicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej „Legionowo” Sp. z o.o. za 2016 r.;f)sprawozdanie finansowe jednostki powiązanej kapitałowo - Powiatowej Instytucji Kultury w Legionowie za 2016 r.;4)Dokumenty za rok 2017 (załącznik nr 9):a)sprawozdania budżetowe na dzień 31.12.2017 r.: •Rb-NDS;•Rb-N;•Rb-Z;•Rb-27S(zbiorczo);•Rb-28S(zbiorczo);b)sprawozdanie z wykonania budżetu za 2017 r. i informacja o stanie mienia;c)bilans z wykonania budżetu za 2017 r.;d)opinia RIO dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za 2017 r.;e)sprawozdanie finansowe jednostki powiązanej kapitałowo – N ZOZ „Legionowo” Sp. z o.o. za 2017 r.;f)sprawozdanie finansowe jednostki powiązanej kapitałowo – PIK w Legionowie za 2017 r.;5)Dokumenty za rok 2018 (załącznik nr 10):a)sprawozdania budżetowe na dzień 30.06.2018 r.:•Rb-NDS;•Rb-N;•Rb-Z;•Rb-27S(zbiorczo);•Rb-28S(zbiorczo);b)opinia RIO dotycząca możliwości spłaty kredytu długoterminowego;c)informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Legionowskiego za I półrocze 2018 r.;d)opinia RIO za I półrocze 2018 r.;e)opinia banku, który prowadzi obsługę bankowa na rzecz Zamawiającego; 6)Zadłużenie Powiatu Legionowskiego wobec innych banków i instytucji finansowych (kredyty, gwarancje i poręczenia udzielone za JST) wg stanu na dzień 30.06.2018 r. (załącznik nr 11)7)Udziały Powiatu w innych podmiotach (załącznik nr 12),8)Zestawienie dochodów Powiatu na 30.06.2018 r. (załącznik nr 13),9)Uchwała budżetowa Powiatu Legionowskiego na 2018 r. (załącznik nr 14),10)Opinia RIO w sprawie projektu uchwały budżetowej na rok 2018 oraz możliwości sfinansowania deficytu budżetowego na 2018 r. (załącznik nr 15),11)Uchwała w sprawie przyjęcia WPF na lata 2018-2035 (załącznik nr 16),12)Opinia RIO w sprawie projektu uchwały o Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2035 (załącznik nr 17),13)Uchwała Rady Powiatu w Legionowie w sprawie wyboru Starosty, Wicestarosty, członków Zarządu Powiatu i powołania Skarbnika (załącznik nr 18). 4. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonującej pracę opiekuna kredytowego – wykonującą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawców (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie czynności będące przedmiotem umowy na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej. Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy;

II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  84   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe: 1.Termin realizacji zamówienia – okres kredytowania wynosi 7 lat (31.12.2018 r. – 31.12.2025 r.).2.Termin uruchomienia transzy kredytu liczony od dnia złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego i wynosi maksymalnie 5 dni roboczych. Zaproponowanie w ofercie terminu krótszego niż 5 dni będzie dodatkowo punktowane zgodnie z zapisami rozdziału XVIII SIWZ pt:. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. Zaproponowanie w ofercie terminu uruchomiania transzy kredytu od dnia złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego w czasie dłuższym niż 5 dni będzie podstawą do odrzucenia oferty Wykonawcy. Jeżeli w ofercie nie będzie wskazania proponowanego terminu wykonania, Zamawiający uzna, że Wykonawca uruchomi transzę kredytu w terminie maksymalnym, bez przyznawania dodatkowych punktów.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj. posiadają uprawnienia do wykonywania czynności bankowych określonych w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo Bankowe (DZ. U. z 2017 r poz. 1876 z późn. zm.) lub art. 6 ust. 1 ustawy z dn. 7.12.2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (Dz. U. z 2018 r. poz. 613) a w przypadku określonym w art. 178 ust 1 Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie Prawa bankowego. Ocena spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana (tylko wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza) w oparciu o zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności wynikającej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie Prawa bankowego.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, udzielił minimum jednego kredytu złotowego jednostkom sektora finansów publicznych w wysokości, co najmniej 3.000.000,00 zł. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana (tylko wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza) przez Zamawiającego, w oparciu o informacje zawarte: - w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, - w wykazie wykonanych usług, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności wynikającej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.) lub innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie Prawa bankowego.b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, c) Wykaz wykonanych usług, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenia Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dla spełnienia warunku udziału w postępowaniu wystarczy wykazać, że Wykonawca udzielił jednego kredytu złotowego jednostkom sektora finansów publicznych w wysokości co najmniej 3.000.000,00 zł.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
a)pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust 2 ustawy, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy),b)pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy). Dokument zobowiązania w swej treści musi zawierać, co najmniej następujące informacje: - dane podmiotu udostępniającego zasób, - dane podmiotu przyjmującego zasób, - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego – oznacza to, że w terminie składania ofert wniesione wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego;2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3)gwarancjach bankowych;4)gwarancjach ubezpieczeniowych;5)poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Legionowie nr 92 8013 0006 2001 0000 2424 0008. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium także na cały okres związania ofertą, zostanie odrzucona. 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 510 na V piętrze – Wydziała Finansowo - Księgowy. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień publicznych.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
koszt 60,00
termin uruchomienia transzy 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Postanowienia umowy zostały określone w istotnych warunkach umowy. 2.Istotne warunki umowy: 1)dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem kredytu na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. Przedstawione terminy i wysokość transz mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego. Zmiana wysokości i terminu transz wprowadzona może być aneksem do umowy bez dodatkowych prowizji i opłat;2)kredyt zostanie zaciągnięty nie wcześniej niż w grudniu 2018 r. z karencją spłaty rat kapitałowych do końca 2018 r. Karencji w spłacie odsetek nie zakłada się, ale jest to możliwe do negocjacji;3)do celów wyliczenia oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu – 1 grudnia 2018 r. oraz termin spłaty rat i odsetek do 25 – go dnia każdego miesiąca;4)ostateczny termin wypłaty kredytu do 31.12.2018 r.;5)ostateczny termin spłaty kredytu do 31.12.2025 r. Możliwe jest skrócenie ostatecznego terminu spłaty kredytu w związku z zaciągnięciem mniejszej kwoty kredytu;6)Zamawiający nie przewiduje zastosowania odsetek od zadłużenia przeterminowanego;7)Zamawiający nie przewiduje ponoszenia opłat za rozpatrzenie wniosku;8)Zamawiający nie przewiduje ponoszenia opłat i prowizji za usługi wydania zaświadczeń i opinii;9)wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a bankiem będą prowadzone w walucie polskiej;10) kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ;11) kredytobiorcy będzie przysługiwać prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji;12) w całym okresie kredytowania marża Kredytobiorcy pozostaje na niezmienionym poziomie;13) spłata kapitału kredytu następować będzie w równych ratach, z ostatnią ratą wyrównującą;14) spłata odsetek w okresach miesięcznych, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu;15) dzień płatności odsetek/kapitału będzie ustalony z bankiem, wybranym w trybie przetargu;16) odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni;17) oprocentowanie kredytu ustalane będzie miesięcznie na podstawie stawki WIBOR 3M notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za który odsetki są naliczane. Stawka ma obowiązywać od 1-go dnia kalendarzowego następnego miesiąca;18) zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową i oświadczeniem o poddaniu się egzekucji dwóch członków Zarządu z kontrasygnatą Skarbnika Kredytobiorcy;19) kredyt zostanie zaciągnięty na okres 7 lat, ze spłatą do 31.12.2025 r. z zastrzeżeniem ust. 5 i 11;20) spłata rat kapitałowych będzie następować w tych samych terminach, co spłata odsetek;21) spłata będzie realizowana na podstawie pisemnej dyspozycji wystawionej przez Bank, bez dodatkowych opłat i prowizji. Dyspozycja będzie zawierała co najmniej następujące dane: aktualną wartość zadłużenia, aktualną wysokość stopy procentowej, kwotę do zapłaty, termin spłaty;22) możliwość zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych opłat i prowizji;23) możliwość odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy wielkość deficytu, na pokrycie którego zostanie zaciągnięty w drodze niniejszego postępowania kredyt ulegnie zmniejszeniu w szczególności poprzez brak realizacji, wstrzymanie, odroczenie lub odstąpienie od realizacji zaplanowanych inwestycji nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Powiatu Legionowskiego w 2018 r. lub gdy będą one realizowane ze środków własnych, a także innych środków budżetowych lub pozabudżetowych, bez dodatkowych opłat i prowizji; 24) Zamawiający dopuszcza zapis w umowie w brzmieniu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu”;25) Zamawiający dopuszcza w czasie obowiązywania umowy kredytowej zobowiązanie do składania w Banku w terminie 30 dni od ich sporządzenia kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych RB-NDS, RB-N, RB-Z, RB27-S, RB28-S;26) Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI);27) w przypadku niedotrzymania terminu uruchomienia transzy kredytu, Zamawiający naliczy karę w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki;28) Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę przez cały okres realizacji zamówienia osoby wykonującej pracę opiekuna kredytowego – wykonującą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 108). Wymóg powyższy nie dotyczy samego Wykonawcy lub Podwykonawców (w tym wspólników spółek osobowych), który osobiście realizować będzie czynności będące przedmiotem umowy na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej. Ustalenie wymiaru zatrudnienia Zamawiający zostawia w gestii Wykonawcy; 29) w przypadku, gdy zajdzie przynajmniej jedna z następujących okoliczności:a) Zamawiający poweźmie informację od organów powołanych do nadzoru lub kontroli przestrzegania prawa pracy, że Wykonawca naruszył obowiązek o którym mowa w ust 28,b) Zamawiający poweźmie informację od osoby, która uprawdopodobni, że wykonywała pracę na rzecz Wykonawcy, że Wykonawca naruszył obowiązek o którym mowa w ust. 28, Zamawiającemu przysługuje prawo do żądania od Wykonawcy w terminie wskazanym przez Zamawiającego, a Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie z pracownikami wykonującymi czynności, będące przedmiotem umowy. W tym celu, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;30) w ramach uprawnień o których, mowa w ust. 29, Zamawiający może zażądać przedłożenia przez Wykonawcę:a) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie przedmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy,b) poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii umowy/umów o prace osób wykonujących w trakcie zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umów/umowy o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) tj. w szczególności adresów, numerów PESEL pracowników. Informacje takie jak imię i nazwisko, data zawarcia umowy rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania),c) zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczonych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych,32) Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od przesłania wezwania, przedstawić dokumenty wymienione w ust. 30;33) na każdym etapie realizacji umowy Zamawiający ma prawo zwrócić się do organów powołanych do nadzoru lub kontroli przestrzegania prawa pracy o przeprowadzenie kontroli u Wykonawcy weryfikującej zatrudnienie przez niego osób (umów o pracę);34) Zamawiający naliczy Wykonawcy karę umowną z tytułu:a) niedopełnienia wymogu zatrudnienia osoby, o której mowa w ust. 28 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy Kodeksu Pracy, w wysokości 500 zł, chyba że Wykonawca wykaże, że nie zostały spełnione przesłanki do zatrudnienia tej osoby na podstawie stosunku pracy wynikającego z ustawy Kodeksu Pracy,b) nieprzedłożenia w terminie dokumentów, o których mowa w ust. 30 w wysokości 500 zł za każdy dzień opóźnienia w okresie obowiązywania umowy.3. Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:1) niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych opłat i prowizji;2) odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy wielkość deficytu, na pokrycie, którego zostanie zaciągnięty w drodze niniejszego postępowania kredyt, ulegnie zmniejszeniu w szczególności poprzez wstrzymanie, odroczenie lub zaprzestanie realizacji wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Powiatu Legionowskiego w 2018 r. lub, gdy będą one realizowane ze środków własnych, a także innych środków budżetowych lub pozabudżetowych, bez dodatkowych opłat i prowizji;3) możliwości zmiany wysokości i terminu spłaty kredytu/raty kredytu, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu;4) możliwości zmiany umowy kredytowej w części dotyczącej zmiany harmonogramu spłat kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat lub prowizji;4. Po wyborze oferty projekt umowy zawierającej istotne warunki określone w ust. 2 i 3 niezwłocznie przygotowuje wyłoniony Wykonawca i przedkłada do akceptacji Zamawiającemu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-11-06, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję kredytu - Borowie
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję kredytu. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.