„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3.900.000,00zł na pokrycie planowanego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3.900.000,00zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŻyrardów
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-09-01
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyStarostwo Powiatowe
  • Data publikacji ogłoszenia2020-08-13
  • Numer ogłoszenia574602-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 574602-N-2020 z dnia 2020-08-13 r.

Starostwo Powiatowe: „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3.900.000,00zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe, krajowy numer identyfikacyjny 75015125000000, ul. ul. Limanowskiego  45 , 96-300  Żyrardów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 046 8553717, 8553599, 8554569, e-mail starostwo@powiat-zyrardowski.pl, faks 468 552 021.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.powiat-zyrardowski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.powiat-zyrardowski.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.powiat-zyrardowski.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie
Adres:
Starostwo Powiatowe w Żyrardowie, ul. Limanowskiego 45, 96-300 Żyrardów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3.900.000,00zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3.900.000,00zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczekOpis przedmiotu zamówienia:1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, złotówkowego w wysokości 3.900.000,00 zł (słownie: trzy miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100) na pokrycie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1.737.092,00 zł, oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 2.162.908,00zł.2. Wspólny Słownik Zamówień: CPV 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu.3. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2035 r.4. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika Powiatu.5. Uruchomienie kredytu następować będzie na wniosek Zamawiającego w formie przelewu z rachunku kredytowego w transzach. 6. Ostateczny termin wykorzystania środków z zaciąganego kredytu ustala się na dzień 30.12.2020 r.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.8. Kredyt oprocentowany będzie w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy, powiększoną o marżę w wysokości wynikającej ze złożonej oferty. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 1M dla ostatniego dnia miesiąca do wyliczenia stosuje się odpowiednie notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie.9. Spłata kapitału następować będzie według poniższego harmonogramu (do ostatniego dnia każdego miesiąca): L.p. Termin spłaty Kwota 1. 28.02.2021 50 000,002. 31.05.2021 50 000,003. 31.08.2021 50 000,004. 31.12.2021 50 000,00 Razem 2021 200 000,005. 31.03.2022 30 000,00 Razem 2022 30 000,006. 31.03.2023 30 000,00 Razem 2023 30 000,007. 31.03.2024 25 000,008. 30.06.2024 25 000,009. 30.09.2024 25 000,0010. 31.12.2024 50 000,00 Razem 2024 125 000,0011. 31.03.2025 40 000,00 Razem 2025 40 000,0012. 31.01.2027 20 000,0013. 28.02.2027 20 000,0014. 31.03.2027 20 000,0015. 30.06.2027 20 000,0016. 31.08.2027 20 000,0017. 30.09.2027 20 000,0018. 31.10.2027 20 000,0019. 30.11.2027 20 000,0020. 31.12.2027 20 000,00 Razem 2027 180 000,0021. 31.01.2028 20 000,0022. 29.02.2028 20 000,0023. 31.03.2028 20 000,0024. 30.06.2028 20 000,0025. 31.08.2028 20 000,0026. 30.09.2028 20 000,0027. 31.10.2028 20 000,0028. 30.11.2028 20 000,0029. 31.12.2028 20 000,00 Razem 2028 180 000,0030. 31.01.2029 20 000,0031. 28.02.2029 20 000,0032. 31.03.2029 20 000,0033. 30.04.2029 20 000,0034. 30.06.2029 20 000,0035. 30.09.2029 20 000,0036. 31.10.2029 20 000,0037. 30.11.2029 20 000,0038. 31.12.2029 20 000,00 Razem 2029 180 000,0039. 31.01.2030 20 000,0040. 28.02.2030 20 000,0041. 31.03.2030 20 000,0042. 30.06.2030 20 000,0043. 30.09.2030 20 000,0044. 31.12.2030 30 000,00 Razem 2030 130 000,0045. 31.01.2031 20 000,0046. 28.02.2031 20 000,0047. 31.03.2031 20 000,0048. 30.04.2031 20 000,0049. 31.05.2031 20 000,0050. 30.06.2031 20 000,0051. 30.09.2031 20 000,0052. 31.12.2031 30 000,00 Razem 2031 170 000,0053. 31.01.2032 20 000,0054. 29.02.2032 20 000,0055. 31.03.2032 20 000,0056. 30.06.2032 20 000,0057. 30.09.2032 20 000,0058. 31.10.2032 20 000,0059. 30.11.2032 20 000,0060. 31.12.2032 20 000,00 Razem 2032 160 000,0061. 31.01.2033 30 000,0062. 28.02.2033 30 000,0063. 31.03.2033 30 000,0064. 30.04.2033 30 000,0065. 31.05.2033 30 000,0066. 30.06.2033 30 000,0067. 31.07.2033 30 000,0068. 31.08.2033 30 000,0069. 30.09.2033 30 000,0070. 31.10.2033 30 000,0071. 30.11.2033 30 000,0072. 31.12.2033 30 000,00 Razem 2033 360 000,0073. 31.03.2034 50 000,0074. 30.06.2034 50 000,0075. 30.09.2034 50 000,0076. 31.10.2034 50 000,0077. 30.11.2034 50 000,0078. 31.12.2034 50 000,00 Razem 2034 300 000,0079. 31.01.2035 150 000,0080. 28.02.2035 150 000,0081. 31.03.2035 150 000,0082. 30.04.2035 150 000,0083. 31.05.2035 150 000,0084. 30.06.2035 150 000,0085. 31.07.2035 150 000,0086. 31.08.2035 150 000,0087. 30.09.2035 150 000,0088. 31.10.2035 150 000,0089. 30.11.2035 150 000,0090. 31.12.2035 165 000,00 Razem 2035 1 815 000,0010. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych (do ostatniego dnia każdego miesiąca), począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie pierwszej transzy kredytu. Spłata odsetek odbywać się będzie tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu na podstawie pisemnego zawiadomienia z banku o wysokości naliczonych odsetek w terminie 7 dni przed datą płatności. 11. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366).12. Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada w sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty.13. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, prowizji bądź innych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy, w szczególności zmiany okresu kredytowania, zmiany wysokości rat oraz okresu karencji.15. Bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ, np. za wydanie zaświadczenia, sporządzenie aneksu do umowy.16. Do wyliczenia ceny przyjmuje się teoretycznie, że kredyt będzie uruchomiony w jednej transzy, tj. w dniu 31.10.2020r. w wysokości 3.900.000,00 zł.

II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-12-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2019 poz. 2357 z późn. zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy – Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy – Prawo bankowe.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje) co najmniej 1 usługę udzielenia kredytu o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 PLN brutto.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne, lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 5 lit. a-c.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w rozdziale 8 ust. 5 lit. a-c niniejszej specyfikacji składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że:- nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.6) Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 1282 ) składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej własnoręcznym podpisem.7) Dokumenty lub oświadczenia o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 1282 z późn. zm.) sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.8) Wszelkie druki, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ są wzorami mającymi ułatwić Wykonawcy złożenie oferty. Dopuszcza się zastosowanie innych druków oświadczeń i wykazów pod warunkiem, że będą one zawierały wszystkie wymagane informacje.9) Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe (Dz.U. z 2019 poz. 2357 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejście w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, - wg. wzoru załącznik nr 5 oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy;W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.Nie dopuszcza się możliwości złożenia ofert wariantowych. 4. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych – rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą tylko w walucie polskiej (PLN). 5. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 7. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia zgodnie z art. 36a ust. 2 Pzp. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców (o ile są znane).8. Dokumenty dostępne na stronie internetowej Zamawiającego: www.powiat-zyrardowski.pl w zakładce BIP:1) Uchwała budżetowa Powiatu Żyrardowskiego na 2020 rok z dnia 30 grudnia 2019 r., 2) Uchwała Rady Powiatu z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej, 3) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,4) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej na 2020 rok,5) Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu,6) sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu za lata 2017, 2018, 2019.7) Uchwały Rady Powiatu w sprawie wyboru Starosty, Wicestarosty, Członków Zarządu – zakładka Uchwały Rady 2018, 8) Uchwała Nr XV/66/03 Rady Powiatu Żyrardowskiego w sprawie powołania Skarbnika Powiatu – zakładka Uchwały 2003.9) Informacja o stanie mienia Powiatu – zakładka Prawo lokalne/Uchwały Zarządu VI kadencja 2018-2023/2020r. Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 131/LII/20 z 25 marca 2020r.9. Załączniki do SIWZ:1) Załącznik Nr 1 – Uchwała Zarządu Powiatu Nr 152/LXII/20 z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.2) Załącznik Nr 2 – Zadłużenie z tytułu kredytów i pożyczek – stan na dzień 30.06.2020r.3) Załącznik Nr 3 – Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przedłożonych przez Zarząd Powiatu Żyrardowskiego sprawozdaniach z wykonania budżetu za lata 2017, 2018, 2019;4) Załącznik Nr 4 – Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS za 2017 r.5) Załącznik Nr 5 – Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS za 2018 r.6) Załącznik Nr 6 – Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS za 2019 r.7) Załącznik Nr 7 – Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS za II kwartał 2020 r.8) Załącznik Nr 8 – Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek,9) Załącznik Nr 9 – Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu podatków10) Załącznik Nr 10 – Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty zaciąganego kredytu.10. Dodatkowe informacje:1) Zamawiający nie jest objęty programem postepowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.2) W ciągu ostatnich 3 lat nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. 3) Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.4) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.5) Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.6) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, leasingu.7) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.8) W ciągu ostatnich 3 lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.9) W okresie ostatnich 3 lat nie zawieszone zostały organy samorządu i nie ustanowiono zarządu komisarycznego, nie został rozwiązany organ stanowiący.10) Zamawiający nie będzie wypełniał druków - formularzy dostarczanych przez Wykonawców.11) Zamawiający nie przewiduje spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania.12) Zamawiający posiada udziały w spółce prawa handlowego Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego Sp. z o.o. w Żyrardowie REGON 143149671 -100%13) Zamawiający nie posiada akcji spółek prawa handlowego. 14) Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.15) Zamawiający nie może dopuścić do powstania zadłużenia przeterminowanego, ponieważ skutkowałoby to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Wyrażamy zgodę, aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalane było w wysokości i wg zasad obowiązujących u wykonawcy.11. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
Termin wypłaty poszczególnych transz kredytu 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.2. Zmiana postanowień umowy w przypadkach określonych w ust. 3 poniżej może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany, a konieczność wprowadzenia zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.3. Zamawiający dopuszcza zmianę, o której mowa wyżej, w odniesieniu do:1) możliwości zmiany osób reprezentujących Strony umowy,2) w przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M, bez kosztów obciążających Zamawiającego,3) możliwości wystąpienia zmiany umowy lub terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:a) wystąpienia zmian obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, b) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, c) wystąpienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony, d) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy.4. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy: 1) zabezpieczenie kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, opatrzony kontrasygnatą Skarbnika Powiatu,2) dopuszcza się możliwość wykorzystania przez kredytobiorcę mniejszej niż określona w zamówieniu kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji,3) spłata kapitału następować będzie według poniższego harmonogramu:L.p. Termin spłaty Kwota 1. 28.02.2021 50 000,002. 31.05.2021 50 000,003. 31.08.2021 50 000,004. 31.12.2021 50 000,00 Razem 2021 200 000,005. 31.03.2022 30 000,00 Razem 2022 30 000,006. 31.03.2023 30 000,00 Razem 2023 30 000,007. 31.03.2024 25 000,008. 30.06.2024 25 000,009. 30.09.2024 25 000,0010. 31.12.2024 50 000,00 Razem 2024 125 000,0011. 31.03.2025 40 000,00 Razem 2025 40 000,0012. 31.01.2027 20 000,0013. 28.02.2027 20 000,0014. 31.03.2027 20 000,0015. 30.06.2027 20 000,0016. 31.08.2027 20 000,0017. 30.09.2027 20 000,0018. 31.10.2027 20 000,0019. 30.11.2027 20 000,0020. 31.12.2027 20 000,00 Razem 2027 180 000,0021. 31.01.2028 20 000,0022. 29.02.2028 20 000,0023. 31.03.2028 20 000,0024. 30.06.2028 20 000,0025. 31.08.2028 20 000,0026. 30.09.2028 20 000,0027. 31.10.2028 20 000,0028. 30.11.2028 20 000,0029. 31.12.2028 20 000,00 Razem 2028 180 000,0030. 31.01.2029 20 000,0031. 28.02.2029 20 000,0032. 31.03.2029 20 000,0033. 30.04.2029 20 000,0034. 30.06.2029 20 000,0035. 30.09.2029 20 000,0036. 31.10.2029 20 000,0037. 30.11.2029 20 000,0038. 31.12.2029 20 000,00 Razem 2029 180 000,0039. 31.01.2030 20 000,0040. 28.02.2030 20 000,0041. 31.03.2030 20 000,0042. 30.06.2030 20 000,0043. 30.09.2030 20 000,0044. 31.12.2030 30 000,00 Razem 2030 130 000,0045. 31.01.2031 20 000,0046. 28.02.2031 20 000,0047. 31.03.2031 20 000,0048. 30.04.2031 20 000,0049. 31.05.2031 20 000,0050. 30.06.2031 20 000,0051. 30.09.2031 20 000,0052. 31.12.2031 30 000,00 Razem 2031 170 000,0053. 31.01.2032 20 000,0054. 29.02.2032 20 000,0055. 31.03.2032 20 000,0056. 30.06.2032 20 000,0057. 30.09.2032 20 000,0058. 31.10.2032 20 000,0059. 30.11.2032 20 000,0060. 31.12.2032 20 000,00 Razem 2032 160 000,0061. 31.01.2033 30 000,0062. 28.02.2033 30 000,0063. 31.03.2033 30 000,0064. 30.04.2033 30 000,0065. 31.05.2033 30 000,0066. 30.06.2033 30 000,0067. 31.07.2033 30 000,0068. 31.08.2033 30 000,0069. 30.09.2033 30 000,0070. 31.10.2033 30 000,0071. 30.11.2033 30 000,0072. 31.12.2033 30 000,00 Razem 2033 360 000,0073. 31.03.2034 50 000,0074. 30.06.2034 50 000,0075. 30.09.2034 50 000,0076. 31.10.2034 50 000,0077. 30.11.2034 50 000,0078. 31.12.2034 50 000,00 Razem 2034 300 000,0079. 31.01.2035 150 000,0080. 28.02.2035 150 000,0081. 31.03.2035 150 000,0082. 30.04.2035 150 000,0083. 31.05.2035 150 000,0084. 30.06.2035 150 000,0085. 31.07.2035 150 000,0086. 31.08.2035 150 000,0087. 30.09.2035 150 000,0088. 31.10.2035 150 000,0089. 30.11.2035 150 000,0090. 31.12.2035 165 000,00 Razem 2035 1 815 000,004) spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych (do ostatniego dnia każdego miesiąca), począwszy od miesiąca począwszy od miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiło uruchomienie pierwszej transzy kredytu. Spłata odsetek odbywać się będzie tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu na podstawie pisemnego zawiadomienia z banku o wysokości naliczonych odsetek w terminie 7 dni przed datą płatności,5) w okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366),6) jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada w sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty,7) termin spłaty kredytu i odsetek uważa się za zachowany z dniem wpływu na rachunek Wykonawcy. Dzień wpływu na rachunek Wykonawcy jest dniem spłaty kredytu i w tym dniu musi być zaksięgowany,8) kredytobiorca zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, prowizji bądź innych kosztów, w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.9) bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych prowizji i opłat z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ, tj. np. za wydanie zaświadczenia, sporządzenie aneksu do umowy,10) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania. Zmiany umowy mogą nastąpić w przypadku niekorzystnej sytuacji finansowej Zamawiającego. Zmiany mogą obejmować wydłużenie okresu kredytowania lub zmianę wysokości rat kapitałowych.11) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki w wysokości 0,5% za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji za każdy dzień opóźnienia,12) integralną częścią umowy jest oferta banku.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-09-01, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług doradztwa prawnego - Płock, Gostynin, Sierpc
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania20-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług doradztwa prawnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.