Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kaliskiego oraz jednostek organizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KALISKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854636
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Świętego Józefa 5
1.5.2.) Miejscowość: Kalisz
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 5014214
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jacek.jankowski@powiat.kalisz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kaliskiego oraz jednostek organizacyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78889ead-9642-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00068999
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039639/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Wykonanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kaliskiego oraz jednostek organizacyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78889ead-9642-11ec-94c8-de8df8ed9da1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ oraz załączników do zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
9. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
w zakładce „Zgłoś problem”.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: jacek.jankowski@powiat.kalisz.pl (nie dotyczy składania ofert
w postępowaniu).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego będzie Powiat Kaliski - Starosta Kaliski z siedzibą w Starostwie
Powiatowym w Kaliszu Plac Świętego Józefa 5, 62-800 Kalisz, nr tel. (62) 501-43-01, email:
starosta@powiat.kalisz.pl.
2) Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych: tel. (62)5014233,
email: iod@powiat.kalisz.pl, adres do korespondencji - Starostwo Powiatowe w Kaliszu Plac Świętego
Józefa 5, 62-800 Kalisz.
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w
postępowaniu oraz następujące przepisy prawa:
- ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych,
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 r. poz.
164).
4) Dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane przez czas trwania umowy, a następnie przez okres przechowywania dokumentacji
postępowania lub umowy zgodnie z właściwą kategorią archiwalną, a w przypadku zamówień
współfinansowanych ze środków UE przez okres w jakim Zamawiający zobowiązany jest do
przechowywania dokumentacji w związku z uzyskaniem dofinansowania ze środków Unii Europejskiej.
5) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o:
- przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129
ze zm.),
- przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępnie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz.
2176 ze zm.),
- przepisy właściwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiającego.
6) Dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7) Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 ustawy Pzp.
8) Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie jest obowiązkowe ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia Zmawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Pzp oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych. Konsekwencje niepodania określonych w tych przepisach danych wynikają z ustawy Pzp np. brak możliwości udziału w postępowaniu.
9) W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dane osobowe mogą być przekazywane do państw z poza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
10) W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują osobie, której dane dotyczą następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, z tym że skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub jego załączników,
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
11) W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
12) Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
13) Prawo dostępu do danych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i uzupełnienia podlegają ograniczeniu po przekazaniu akt zawierających dane osobowe
do archiwum zakładowego, na mocy art. 22b ust. 4 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kaliskiego oraz jednostek organizacyjnych, obejmującej:
1) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunków bieżących i pomocniczych przez okres 12 miesięcy od podpisania umowy, dla:
a) Powiatu Kaliskiego z siedzibą w Kaliszu, Plac Świętego Józefa 5, 62-800 Kalisz (rachunkiem bieżącym jest rachunek budżetu Powiatu-organu),
b) Zespołu Szkół Nr 1, ul. Twórców Liskowa 1, 62-850 Lisków,
c) Zespołu Szkół im. Stanisława Mikołajczyka w Opatówku, ul. Parkowa 1, 62 - 860 Opatówek,
d) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kaliszu, Plac Św. Józefa 5, 62 - 800 Kalisz,
e) Placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego w Opatówku, ul. Św. Jana 22D, 62-860 Opatówek,
f) Placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego w Brzezinach, ul. Wł. Jagiełły 14, 62-874 Brzeziny,
g) Domu Dziecka, ul. Ks. W. Blizińskiego 96, 62-850 Lisków,
h) Domu Pomocy Społecznej, ul. Ks. W. Blizińskiego 96, 62-850 Lisków,
i) Środowiskowego Domu Samopomocy im. Jana Pawła II, ul. Twórców Liskowa 3, 62-850 Lisków,
j) Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Plac Św. Józefa 5, 62 - 800 Kalisz,
k) Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opatówku,
ul. Parkowa 1, 62 - 860 Opatówek,
l) nowo utworzonych lub przejętych przez Powiat Kaliski w trakcie trwania umowy jednostek organizacyjnych,
2) prowadzenie rozliczeń i płatności w obrocie krajowym za pomocą systemu ELIXIR i innych dostępnych połączeń międzyoddziałowych i międzybankowych oraz realizowanie poleceń przelewów zagranicznych,
3) uznanie i obciążenie rachunków w dniu operacji,
4) przyjmowanie własnych (Powiatu i jednostek organizacyjnych) wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat gotówki,
5) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunków walutowych,
6) otwarcie, prowadzenie i zamykanie powiązanych rachunków VAT dla rachunków bankowych bieżących i pomocniczych,
7) lokowanie wolnych środków na lokatach krótkoterminowych, w tym lokatach terminowych do dwóch tygodni,
8) zapewnienie wyciągów bankowych z prowadzonych rachunków,
9) dokonywanie przelewów na rachunkach wewnątrz banku,
10) dokonywanie przelewów na rachunkach między bankami,
11) dokonywanie przelewów na rachunki zagraniczne, bez obciążania Zamawiającego i jednostek organizacyjnych kosztami banku zagranicznego,
12) wydawanie blankietów czekowych,
13) oprocentowanie środków na wszystkich prowadzonych rachunkach bieżących, pomocniczych, powiązanych rachunkach VAT i rachunkach walutowych,
14) kapitalizację odsetek w okresach miesięcznych,
15) świadczenie usługi bankowości elektronicznej przez cały okres trwania umowy na stanowiskach pracy wskazanych przez Zamawiającego, umożliwiającej dokonywanie przelewów oraz uzyskiwanie informacji o stanie rachunków bankowych, dla Zamawiającego i jednostek organizacyjnych,
16) zainstalowanie oprogramowania do bankowości elektronicznej na stanowiskach wskazanych przez Zamawiającego,
17) przeszkolenie w zakresie użytkowania systemu bankowości elektronicznej wyznaczonych pracowników i udzielanie im wsparcia telefonicznego oraz poprzez pocztę elektroniczną co najmniej w godzinach pracy jednostek,
18) zapewnienie bezpiecznej komunikacji w systemie bankowości elektronicznej oraz serwisowanie zainstalowanego oprogramowania,
19) umożliwienie korzystania z mechanizmu podzielonej płatności (tzw. „Split Payment”),
20) wystawianie zaświadczeń, opinii i innych dokumentów dotyczących współpracy oraz obsługi rachunków bieżących, pomocniczych, powiązanych rachunków VAT i rachunków walutowych,
21) niezwłoczne informowanie Zamawiającego telefonicznie oraz mailowo
o wpływających do Wykonawcy zajęciach praw majątkowych stanowiących wierzytelność z rachunków bankowych Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, przed realizacją zajęcia,
22) świadczenie innych usług bankowych określonych w statucie Banku,
23) uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu w ramach upoważnienia wynikającego z uchwały budżetowej Rady Powiatu Kaliskiego obowiązującej na dany rok budżetowy,
24) nieodpłatne wystawianie zaświadczeń, opinii i innych dokumentów dotyczących kredytu w rachunku bieżącym.
2. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy
o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę:
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności w zakresie obsługi rachunków bankowych oraz kredytu w rachunku bieżącym w trakcie realizacji zamówienia.
2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy
o pracę osób, o których mowa w pkt 2 ppkt 1. Zamawiający uprawniony jest
w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się
o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1:
a) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli lub Państwową Inspekcję Pracy braku spełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek,
b) za niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 3 lit. a i b Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek.
3. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 1896 z późn. zm.) oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
4. Wykonawca musi dysponować na terenie miasta Kalisza co najmniej jednym oddziałem, placówką bankową lub punktem przygotowanym do obsługi Zamawiającego i świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia.
5. Wykonawca zobowiązuje się do zagwarantowania Zamawiającemu oraz jednostkom organizacyjnym wymienionym w ust. IV pkt 1 ppkt 1 SWZ takich samych warunków i takiego samego zakresu obsługi, za wyjątkiem postanowień dotyczących kredytu w rachunku bieżącym budżetu Powiatu.
6. Kod opisujący przedmiot zamówienia wg CPV:
66110000-4 Usługi bankowe,
66112000-8 Usługi depozytowe,
66113000-5 Usługi udzielania kredytu.
7. W celu umożliwienia Wykonawcy oceny sytuacji finansowej Zamawiającego na stronie internetowej Zamawiającego, w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Majątek publiczny” dostępne są sprawozdania budżetowe za 2020 rok i 2021 rok, sprawozdania finansowe za 2020 rok, informacja o stanie mienia komunalnego Powiatu na dzień 31 grudnia 2020 roku oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Uchwały budżetowe dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego,
w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl w zakładce „Rejestry publiczne” – „Rejestr Uchwał Rady Powiatu Kaliskiego – VI kadencja”.
8. Jednocześnie Zamawiający informuje, że niżej wymienione dokumenty zostaną udostępnione Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy:
1) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Starosty Kaliskiego,
2) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Wicestarosty Kaliskiego,
3) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Kaliskiego,
4) zaświadczenie o potwierdzeniu nadaniu numeru NIP Powiatowi Kaliskiemu,
5) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Powiatu Kaliskiego.
9. Szacunkowe dane zestawione na podstawie analizy operacji bankowych zrealizowanych przez jednostki wymienione w ust. IV pkt 1 ppkt 1 SWZ (liczba oraz wartość wykonanych w okresie 01.04.2021r. – 31.12.2021r. operacji bankowych wyszczególnionych w ust IV SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66112000-8 - Usługi depozytowe
66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-04-01 do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami, którymi są cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
1) cena – waga 60 % (przez cenę rozumie się kwotę opłaty ryczałtowej brutto za cały okres obsługi bankowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych wymienionych w ust. IV pkt 1 ppkt 1 SWZ)
Ilość punktów w tym kryterium wyliczona będzie według następującego wzoru:
Ocn/Ocb x waga (znaczenie kryterium) x 100
gdzie:
Ocn - opłata ryczałtowa brutto za cały okres obsługi bankowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych najniższa ze wszystkich złożonych ofert,
Ocb - opłata ryczałtowa brutto za cały okres obsługi bankowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych w ofercie badanej.
Wysokość opłaty ryczałtowej brutto za cały okres obsługi bankowej dla wszystkich jednostek organizacyjnych należy podać w PLN.
2) oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bieżących, pomocniczych i powiązanych rachunkach VAT w stosunku rocznym – waga 27 %
Ilość punktów w tym kryterium wyliczona będzie według następującego wzoru:
Pob/Pon x waga (znaczenie kryterium) x 100
gdzie:
Pob - oferowane odsetki od środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych bieżących, pomocniczych i powiązanych rachunkach VAT w badanej ofercie,
Pon - oferowane odsetki od środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych bieżących, pomocniczych i powiązanych rachunkach VAT najwyższe ze wszystkich złożonych ofert.
Wysokość oprocentowania należy podać w % (procentowo).
3) oprocentowanie środków pieniężnych umieszczanych na lokatach terminowych do 2 tygodni – waga 3 %
Ilość punktów w tym kryterium wyliczona będzie według następującego wzoru:
Otlb/Otl x waga (znaczenie kryterium) x 100
gdzie:
Otlb - oferowane oprocentowanie środków pieniężnych na lokatach terminowych do 2 tygodni w badanej ofercie,
Otl - oferowane oprocentowanie środków pieniężnych na lokatach terminowych do 2 tygodni najwyższe ze wszystkich ofert.
Wysokość oprocentowania należy podać w % (procentowo).
4) marża bankowa dotycząca kredytu w rachunku bieżącym – waga 10 %
Ilość punktów w tym kryterium wyliczona będzie według następującego wzoru:
(WIBOR 1M+Mn)/(WIBOR 1M+Mb) x waga (znaczenie kryterium) x 100
gdzie:
Mn - oferowana marża banku najniższa ze wszystkich złożonych ofert,
Mb - oferowana marża banku w ofercie badanej.
Wysokość marży należy podać w % (procentowo).
Dla potrzeb porównania ofert Zamawiający przyjmie stawkę referencyjną obowiązującą w dniu 24 lutego 2022 roku (WIBOR 1M w wysokości 3,04 %).
2. Łączna ilość punktów oferty stanowi sumę ilości punktów przyznanych za kryteria wymienione powyżej.
3. Oferta, która otrzyma największą łączną ilość punktów przyznanych w ramach ustalonych kryteriów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z uzyskaną łączną ilością punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: oprocentowanie środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bieżących, pomocniczych i powiązanych rachunkach VAT w stosunku rocznym
4.3.6.) Waga: 27
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: oprocentowanie środków pieniężnych umieszczanych na lokatach terminowych do 2 tygodni
4.3.6.) Waga: 3
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: marża bankowa dotycząca kredytu w rachunku bieżącym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej obejmującej przedmiot zamówienia lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa na terenie Polski (dot. w szczególności przypadku,
o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany będzie
do złożenia podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień składania, tj. do dostarczenia na wezwanie aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej obejmującej przedmiot zamówienia lub inny dokument, na podstawie którego prowadzona jest działalność bankowa na terenie Polski (dot. w szczególności przypadku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca sporządza ofertę na Formularzu oferty (sporządzonym wg formularza określonego w załączniku nr 1 do SWZ). Ponadto wraz z Formularzem ofertowym Wykonawca składa oświadczenia, o których mowa w ust. XIII pkt 1 SWZ oraz wymienione poniżej dokumenty i oświadczenia:
1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy),
2) pełnomocnictwo, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. XVII pkt 7 SWZ,
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (jeśli dotyczy) - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeśli dotyczy) - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ,
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jaką część zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w ust XIII pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które elementy zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
5. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną:
1) warunek określony w ust. IX pkt 2 ppkt 2 SWZ musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, który będzie miał obowiązek uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia,
2) w stosunku do żadnego z nich nie mogą istnieć podstawy do wykluczenia, określone w ust. X SWZ.
6. Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej z Wykonawcą umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
1) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających
z umowy, a zmiana ta polega na dostosowaniu jej postanowień do zmienionych przepisów i realizacji celu umowy,
2) wystąpienia siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego i braku możliwości realizacji umowy w dotychczasowym kształcie, gdy zmiana ta polega na dostosowaniu postanowień umowy do zaistniałych okoliczności wynikających
z wystąpienia siły wyższej,
3) powstania nowych produktów bankowych, rozwiązań informatycznych związanych z postępem technicznym służących realizacji i świadczeniu usług objętych przedmiotem zamówienia w inny sposób niż to zostało określone
w specyfikacji warunków zamówienia, przy czym miesięczna opłata ryczałtowa brutto nie może ulec zmianie,
4) modyfikacji lub wymiany systemów informatycznych Zamawiającego, w tym systemu finansowo-księgowego, gdy zmiana ta polega na dostosowaniu postanowień umowy do wprowadzonych zmian.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-07 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-05