Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Wybór banku udzielającego kredytu długoterminowego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Piekary Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255418
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bytomska 84
1.5.2.) Miejscowość: Piekary Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-940
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@piekary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://piekary.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wybór banku udzielającego kredytu długoterminowego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11aefd00-b87f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00058756
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001004/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Wybór banku udzielającego kredytu długoterminowego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/tender/12428/summary3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/tender/12428/summary
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jestzapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresemhttps://josephine.proebiz.com/pl/ oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej.2.Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust.1 niniejszego rozdziału SWZ.3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformyprzetargowej – wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - podadresem:https://josephine.proebiz.com/pl/4. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformyprzetargowej udziela jej dostawca, tj. PROEBIZ s.r.o., Masarykovo náměstí 52/33, CZ - 702 00Ostrava - Moravská Ostrava, C.9176, nr tel. +48 222 139 900, e-mail: houston@proebiz.com odponiedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 – 16.00.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informujemy, że zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnegorozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO):1.Administratorem Pani/Pana danych jest Prezydent Miasta w Piekarach Śląskich z siedzibą przy ul.Bytomskiej 84, 41-940 Piekary Śląskie, tel.32/3939411 (centrala), bip.piekary.pl , adres e-mail:um@piekary.pl.2. Wyznaczony został Inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować wsprawie ochrony swoich danych pod adresem – e-mail: dane.osobowe@piekary.pl. lub pisemnie naadres siedziby Administratora wskazany powyżej. Jakakolwiek zmiana osoby wyznaczonej naInspektora ochrony danych nie będzie wpływała na wskazane sposoby kontaktu.3. Pani/Pana danebędą przetwarzane w celu prowadzenia procedury przetargowej, w wyniku której zostanie wybranywykonawca, z którym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 6ust. 1 lit. c RODO, w związku z postanowieniami ustawy PZP z dnia 29 stycznia 2004.4. Zposzanowaniem poufnego charakteru Pani/Pana danych, w tym stosując mechanizmy minimalizująceliczbę przekazywanych danych oraz ograniczając możliwość przekazywania danych o charakterzewrażliwym Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane podmiotom i osobom upoważnionym napodstawie przepisów prawa: - LTC spółka z o.o. z siedzibą przy ul. Pabianickiej 159/161, 93-490 Łódź,której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego systemu obiegu dokumentów wUrzędzie Miasta Piekary Śląskie. - uczestnikom i wszystkim zainteresowanym prowadzonymipostępowaniami przetargowymi, - operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencjipapierowej) - ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemuzainteresowanemu taką informacją.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie wokresie niezbędnym do realizacji celu o którym mowa w ust. 3. Po zrealizowaniu tego celu daneosobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres 5 lat- dokumentacja zamówieńpublicznych, 10 lat - umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z postanowieniamiRozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwówzakładowych. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na inne przepisy prawa.6.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do żądania ichsprostowania w takim zakresie, w jakim wskazane dane są niezgodne ze stanem faktycznym,usunięcia, jeżeli dane nie są niezbędne do wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawalub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz do ograniczenia przetwarzania. Ponadto maPani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. W celu skorzystania z ww. należyskontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych.7. Podanie danych jestwymogiem ustawowym. Niepodanie uniemożliwia wzięcie udziału w procedurze wyboru wykonawcy.8.Administrator danych osobowych, na mocy art.17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięciaPani/Pana danych osobowych.9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organunadzorczego właściwego ds. ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, jeśli uzna Pani/Pan, iż przepisy RODO zostały naruszone; 10. Pani/Pana dane osobowenie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którymmowa w art. 22.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271-11/FB/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego. 1) Kwota kredytu: 3 000 000 zł.2) Okres kredytowania: 2021 – 2024.3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kwoty kredytu w całości.4) Spłata rat kapitałowych następować będzie kwartalnie od roku 2022 według poniższego harmonogramu: - 31.03.2022 r. – 250.000 zł;- 30.06.2022 r. – 250.000 zł;- 30.09.2022 r. – 250.000 zł;- 20.12.2022 r. – 250.000 zł;- 31.03.2023 r. – 250.000 zł;- 30.06.2023 r. – 250.000 zł;- 30.09.2023 r. – 250.000 zł;- 20.12.2023 r. – 250.000 zł;- 31.03.2024 r. – 250.000 zł;- 30.06.2024 r. – 250.000 zł;- 30.09.2024 r. – 250.000 zł;- 20.12.2024 r. – 250.000 zł.5) Odsetki liczone będą od faktycznie wykorzystanego kredytu i płacone od aktualnego zadłużenia na koniec każdego miesiąca kalendarzowego po uruchomieniu transzy kredytu.6) Oprocentowanie kredytu w okresie trwania umowy będzie zmienne i wyliczane jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1 M z pięciu ostatnich notowań miesiąca kalendarzowego, poprzedzających dany okres odsetkowy powiększony o marżę.7) Wszystkie koszty związane z przyznaniem, postawieniem do dyspozycji, obsługą oraz spłatą (w tym wcześniejszą) kredytu winny być ujęte w zaproponowanej marży.8) Zamawiający nie dopuszcza prowizji i innych opłat niż określone w pkt 7.9) Kredyt będzie uruchamiany na podstawie pisemnych dyspozycji, w których określony zostanie termin oraz wysokość transz.10) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.11) Całkowita spłata kredytu nastąpi w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.12.2024 r. 2. Na podstawie art. 95 ust.1 ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - pracownik banku obsługujący realizację kredytu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie poniższych kryteriów oceny ofert.Przy wyborze i ocenianiu ofert uznanych za ważne Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: Cena - waga 100%Wygrywa oferta z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:2.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.2.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający uzna ww warunek za spełniony jeżeli wykonawca posiada koncesję lub pozwolenie na wykonywanie czynności bankowych; 2.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.2.4. Zdolność techniczna lub zawodowa: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt 3.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - odpowiednie zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:3.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale 15 SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.3.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załączniki nr 1 do SWZ. 3.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).3.5. Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.3.6. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, niewymagane.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 3.3. rozdz. 12 SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.Uwaga nr 1: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 3.1. rozdziału 12 SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy