Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 700 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetowego i spłatę zaciagniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bodzentyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009700
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Suchedniowska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bodzentyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-010
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413115511
1.5.8.) Numer faksu: 413115511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bodzentyn@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bodzentyn.bip.jur.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 700 000,00 zł na sfinansowanie deficytu budżetowego i spłatę zaciagniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc4505f8-ca97-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00080569
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bodzentyn.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://bodzentyn.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale II podrozdziale 4 (sposób przygotowania i składania ofert) oraz rozdziale III podrozdziale 1 (sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcą) niniejszej SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdz. II podrozdział 4.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.26.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia stanowi:
Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Bodzentyn w łącznej wysokości 2 700 000,00 zł (słownie: dwa miliony siedemset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetowego
i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek”.
Kredyt udzielony będzie w złotych (PLN).
Uruchomienie kredytu nastąpi w terminie nie później niż do dnia 15.07.2021 r.
Okres kredytowania od 31.03.2034 r. do dnia 31.12.2037 r.
Karencja w spłacie kredytu do dnia 28.02.2034 r.
Spłata kredytu (rat kapitałowych) następować będzie w okresach kwartalnych w 16 równych ratach, każda rata płatna będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca począw-szy od dnia 31.03.2034 r. do 31.12.2037 r.
Forma zabezpieczenia kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej.
2. Koszt obsługi kredytu:
- oprocentowanie kredytu w skali roku według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako stopa bazowa powiększona o stałą marżę banku tj. stopa bazowa - zmienna stawka WIBOR 1M i marża stała dla całego okresu kredytowania,
- odsetki naliczane będą w ostatnim dniu każdego miesiąca, płatne będą na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy,
- zobowiązanie z tytułu odsetek od kredytu liczone jako suma zmiennej stawki WIBOR 1M z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększone o stałą marżę Wykonawcy.
Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość WIBOR 1M z dnia 16.06.2021 r.
- kapitalizacja odsetek nie jest dopuszczalna,
- Zamawiający nie przewiduje płatności prowizji z tytułu udzielenia kredytu,
- za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni,
- spłata kredytu odbędzie się na podstawie szczegółowego harmonogramu spłaty, który będzie stanowił załącznik do umowy,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminów spłaty rat kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o planowanej przedterminowej spłacie części lub całości kredytu, w przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału, odsetki płatne będą od faktycznego zadłużenia. W przypadku zaistnienia zmian strony ustalą nowy harmonogram w sprawie spłaty kredytu, a dokonane ustalenia zostaną spisane w formie aneksu do umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2037-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
• kryterium najniższej ceny (C)
a) znaczenie kryterium – 60%
b) ofertom przyznane zostaną punkty obliczone wg wzoru:
, gdzie:
Cmin – najniższa cena spośród nieodrzuconych,
C – cena oferty badanej, nieodrzuconej,
100 – wskaźnik stały.
a. oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania określone w niniejszym kryterium otrzyma maksymalną ilość punktów. Pozostałym Wykonawcom spełniającym wymagania kryterialne zostanie przypisana proporcjonalnie mniejsza ilość punktów.
• kryterium gotowości (G)
a) Znaczenie kryterium – 40%
b) Kryterium gotowości rozpatrywane będzie na podstawie deklaracji o gotowości do podpisania umowy i wykonania zasadniczej części zamówienia w terminie do 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy, zgodnie z formułą:
W przypadku zadeklarowania opisanej wyżej gotowości – 40 pkt,
W przypadku niezadeklarowania opisanej wyżej gotowości – 0 pkt.
2. W celu ostatecznego wyboru najkorzystniejszej oferty w powiązaniu z wyżej wymie-nionymi kryteriami, Zamawiający posłuży się następującym wzorem:
, gdzie:
suma punktów oferty,
C – liczba punktów oferty uzyskana w kryterium „najniższej ceny”,
G – liczba punktów oferty uzyskana w kryterium gotowości.
Oferta, która otrzyma maksymalną łączną ilość punktów, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium gotowości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Informacja o warunkach udziału w postępowaniu o udzielenie zamówieniaNa podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczący/-e:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów.
Wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenia na podstawie którego Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada dokumenty uprawniające go do występowania w obrocie gospodarczym (załącznik nr 2 do SWZ).
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów.
Wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenia na podstawie którego Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (załącznik nr 2 do SWZ).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów.
Wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenia na podstawie którego Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada dokumenty uprawniające go do występowania w obrocie gospodarczym (załącznik nr 2 do SWZ).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów.
Wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenia na podstawie którego Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada dokumenty uprawniające go do występowania w obrocie gospodarczym (załącznik nr 2 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: • Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
• Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył ofertę w postepowaniu albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ).
• Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 ustawy oraz art. 108 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z rozdziałem II podrozdziałem 2 SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
• W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Wymagana forma:
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy zostało ono sporządzone jako dokument w postaci papierowej
i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie rozumieć należy dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca,
w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowyw niżej wymienionych przypadkach:
a) wcześniejszej spłaty kredytu, wcześniejszej spłaty części kredytu, raty lub rat kredytu,
b) wydłużenia spłaty kredytu, wydłużenia spłaty części kredytu, raty lub rat kredytu,
c) zmiany terminów spłat rat kredytu - jeżeli Zamawiający będzie przewidywał trudności w dotrzymaniu określonych w umowie terminów spłat,
2. Zmiany określone w pkt 1 lit a-c będą wymagały zmiany harmonogramu spłaty kredytu i zawarcia aneksu do umowy.
3. Każda zmiana niniejszej umowy wymaga formy pisemnego aneksu pod rygorem nie-ważności.