Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.400.000,00 zł na finasowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Wysoka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791276
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Wielkopolskich 20/21
1.5.2.) Miejscowość: Wysoka
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-320
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski
1.5.7.) Numer telefonu: 67 2871004
1.5.8.) Numer faksu: 67 2871080
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@gminawysoka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawysoka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.400.000,00 zł na finasowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5872bf59-0407-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00157387
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00018451/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 000000,00 zł na realizację zadań inwestycyjnych znajdujących się w budżecie Miasta i Gminy Wysoka w 202 1 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): informacje są zawarte na stronie postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): informacje są zawarte na stronie postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.400.000,00 zł na finasowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek. Kredyt będzie uruchamiany na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego składanej przed uruchomieniem kredytu. Jednocześnie Zamawiający informuje, że ostateczne uruchomienie kredytu nastąpi do 30 września 2021 roku.
Jedynie do wyliczeń ceny oferty należy przyjąć uruchomienie kredytu zgodnie z poniższym harmonogramem.
Zakłada się zaciągnięcie kredytu jednej transzy:
- jedna transza w kwocie 2.400.000,00 zł – dnia 30 września 2021 r.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i wysokości uruchomienia transzy oraz prawo wcześniejszej, częściowej lub całkowitej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Informacje szczegółowe:
1) Okres kredytowania: III kw. 2022 r. – II kw.2031 r.;
2) Przewidywana kwota kredytu: 2.400.000,00 zł
(zapłata kapitału i odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych, ostatniego dnia danego kwartału kalendarzowego, a jeżeli ostatnim dniem kwartału będzie dzień wolny od pracy, zapłata następować będzie w ostatnim dniu roboczym, po uprzednim uzyskaniu pisemnej informacji od Banku o wysokości odsetek);
3) Pierwsza płatność odsetek na ostatni dzień kwartału, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu;
4) Odsetki liczone będą od kwoty pozostałego do spłaty kredytu;
5) Do wyliczeń ceny oferty jak i do umowy kredytowej należy zastosować kalendarz rzeczywisty tj. kalendarzową ilość dni w miesiącu/365 dni z uwzględnieniem lat przestępnych;
6) Oprocentowanie kredytu oparte o stawkę bazową WIBOR 3M według formuły stosowanej w banku wybranym w procedurze przetargowej;
7) Spłata kapitału będzie realizowana przez Kredytobiorcę, po rocznym okresie karencji, wg poniższego harmonogramu:
2022 rok - 40.000,00 zł : 2 kw. x 20.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2023 rok - 200.000,00 zł : 4 kw. x 50.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2024 rok - 200.000,00 zł : 4 kw. x 50.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2025 rok - 200.000,00 zł : 4 kw. x 50.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2026 rok - 200.000,00 zł : 4 kw. x 50.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2027 rok - 200.000,00 zł : 4 kw. x 50.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2028 rok - 280.000,00 zł : 4 kw. x 70.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2029 rok - 360.000,00 zł : 4 kw. x 90.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2030 rok - 360.000,00 zł : 4 kw. x 90.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału,
2031 rok - 360.000,00 zł : 2 kw. x 180.000,00 zł płatne na ostatni dzień kwartału
________________
razem: 2.400.000,00 zł ;
8) Inne opłaty (w tym prowizja banku) nie wystąpią;
9) Rodzaj zabezpieczenia: weksel „in blanko” wraz z deklaracją wekslową.
Spłata kredytu następować będzie z dochodów własnych Gminy, poczynając od III kwartału 2022 r. do II kwartału 2031 r.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wykorzystania części kredytu postawionego do jego dyspozycji.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczone będą za okres faktycznego wykorzystania tylko od aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty.
Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich (PLN).
Zamawiający ponosić będzie tylko te koszty udzielenia i wykorzystania kredytu, które są określone w niniejszej SWZ i złożonej ofercie. Wykonawca nie będzie pobierał innych opłat, prowizji i kosztów w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy, w tym: za przyznanie kredytu, za niewykorzystanie przez Zamawiającego części kredytu, za wcześniejszą spłatę kredytu, za zawieszenie spłaty kredytu lub odroczenie albo zmianę terminu spłaty czy inne zmiany umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2031-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 99
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji
4.3.6.) Waga: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielenia kredytów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1896 ze zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Szczegółowe informacje określa SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej , o którym mowa w pkt 1a) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona, ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach wszczęcia tej procedury,
2) jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 1a) , lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków , o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 , art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. A i b oraz pkt 3 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji , lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenie określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zamawiający żąda:
a) odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenie określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Szczegółowe informacje określa SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy o treści zgodnej z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udział w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia o treści zgodnej z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3) Pełnomocnictwo (jeśli wymagane)
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeśli występuje) o treści zgodnej z Załącznikiem nr 4 do SWZ.
5) Wadium (jeżeli jest składane w formie niepieniężnej)
6) Oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy PZP w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie wymagań określonych w Rozdziale VII o treści zgodnej z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
7. Projekt umowy pomiędzy bankiem a zamawiającym zawierający wszelkie wymogi określone w SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5.000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Wysokiej nr rachunku: 70 8940 0007 0000 0169 2000 0441, z dopiskiem „Wadium – ZP.271.4.2021”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP;
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Miasto i Gmina Wysoka
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w sytuacjach, określonych w art. 454-455 ustawy PZP i wymaga zapisania tych zmian w projekcie umowy, który na wezwanie dostarczy Wykonawca. Są to następujące sytuacje:
1) w przypadku zagrożenia płynności finansowej Zamawiającego spowodowanej zwiększonymi wydatkami na usunięcie skutków klęsk żywiołowych oraz innych podobnych okoliczności albo też w przypadku załamania płynności dochodów budżetowych spowodowanych niekorzystną sytuacją gospodarczą dopuszcza się możliwość:
a) zmiany harmonogramu spłat kredytu,
b) przedłużenia terminu spłaty kredytu o czas oznaczony ( oprocentowanie kredytu będzie naliczane na zasadach określonych w ofercie),
c) zawieszenia spłat kredytu (okres zawieszenia będzie wolny od odsetek karnych);
2) zmiana terminu płatności kredytu w przypadku zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
3) zmniejszenie kwoty kredytu w przypadku nieprzewidzianego wzrostu dochodów budżetowych gmin, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego;
4) zmiana harmonogramu spłat rat kapitałowych w przypadku wcześniejszej częściowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawysoka
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-07 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-06