Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Oława
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934845
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl.Zamkowy 15
1.5.2.) Miejscowość: Oława
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@um.olawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.olawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee14771f-071c-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00162380
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003002/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.um.olawa.pl, www.miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, sekretariat@um.olawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych , elektronicznych kopi dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ( ePUAP).2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.3. Za datę przekazania oferty, wniosków , zawiadomień , dokumentów elektronicznych , oświadczeń lub elektronicznych kopi dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 4. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postepowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowania można również wyszukać na Liście wszystkich postepowań w miniPortalu klikając wcześniej opcje „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INW.271/24/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
a) CPV- 66.11.30.00-5
b) kwota i waluta kredytu –7 394 720 PLN
c) czas trwania umowy – wrzesień 2021 – sierpień 2029 ( 96 miesięcy)
d) spłata rat kapitałowych – od września 2024 do sierpnia 2029
e) oprocentowanie kredytu - zmienna stopa procentowa oparta o WIBOR 1M + marża banku
f) spłata rat kapitałowych po upływie karencji nastąpi wg poniższego harmonogramu:
2024r. – Łącznie – 794 720 zł
wrzesień – 394 720 zł
listopad – 400 000 zł
2025r. – Łącznie – 1 200 000 zł
luty – 400 000 zł
maj- 400 000 zł
sierpień – 400 000 zł
2026r. – Łącznie – 1 200 000zł
luty – 400 000 zł
maj – 400 000 zł
sierpień – 400 000 zł
2027r. – Łącznie 1 400 000 zł
luty – 350 000 zł
maj – 350 000 zł
sierpień – 350 000 zł
listopad – 350 000 zł
2028r.- Łącznie – 1 400 000zł
luty -350 000 zł
maj- 350 000 zl
sierpień – 350 000 zł
grudzień – 350 000 zł
2029r. – Łącznie – 1 400 000 zł
styczeń – 350 000 zł
marzec – 350 000 zł
czerwiec – 350 000 zł
sierpień- 350 000 zł
g) sposób ustalenia wysokości stopy procentowej : stopa procentowa będzie ustalona oparciu o WIBOR 1M obowiązujący na 7 dni roboczych przed dniem odpowiedniego okresu odsetkowego ( z dokładnością do 2 miejsc po przecinku), powiększony o marżę banku.
Okres odsetkowy = miesiąc kalendarzowy
Dniem roboczym jest dzień roboczy rynku międzybankowego w Warszawie.
Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej
h) sposób zabezpieczenia kredytu weksel in blanco z deklaracją wekslową
i) kwota i termin postawienia kredytu do dyspozycji kredytobiorcy :
7 394 720 zł - 20.09.2020r.
j) wykonawca ma prawo naliczyć jedynie jednorazową prowizję bankową płatną na początku mowy w kwocie nie wyższej niż 10 000 zł , w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy.
k) spłata rat kredytu będzie następować w ostatnim dniu roboczym miesiąca zgodnie z harmonogramem spłat , spłata odsetek od wykorzystanego kredytu ( kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna) następować będzie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca( za cały miesiąc kalendarzowy) - pierwsza wrzesień 2021 r., ostatnia sierpień 2029r.
l) koszt kredytu składać się będzie wyłącznie z odsetek od kapitału i jednorazowej prowizji w kwocie nie wyższej niż 10 000 zł
m) zamawiający zastrzega , że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom
Zamawiający w następujący sposób definiuje okres odsetkowy
rok kalendarzowy – 365/366 dni
miesiąc – liczba rzeczywista dni w miesiącu
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 96 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia , zgodnie z przepisami ustawy Prawo bankowe
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-06 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. 3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty, opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-06 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-30