Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSicienko
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-10-28
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Sicienko
  • Data publikacji ogłoszenia2020-10-15
  • Numer ogłoszenia597853-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 597853-N-2020 z dnia 2020-10-15 r.

Gmina Sicienko: Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sicienko, krajowy numer identyfikacyjny 54702300000000, ul. Mrotecka  9 , 86-014  Sicienko, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 052 55 41 223, 0-52 58 70 755, , e-mail zamowienia.publiczne@sicienko.pl , , faks 525 870 407.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.sicienko.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.bip.sicienko.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.sicienko.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Urząd Gminy Sicienko ul. Mrotecka 9 ; 86-014 Sicienko
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji
Numer referencyjny: 271.101.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.964.328,00 zł ( słownie: jeden milion dziewięćset sześćdziesiąt cztery tysiące trzysta dwadzieścia osiem złotych).1) Uruchomienie kredytu w terminie:a) Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej - kwota 1.596.332,00 zł. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 10.11.2020 roku).b) Pozostała kwota w łącznej wysokości 367.996,00 zł na wniosek kredytobiorcy w terminach:- do 25 listopada 2020 roku – w wysokości 117.722,00 zł,- do 21 grudnia 2020 roku - w wysokości 250.274,00 zł.2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.1.b .3) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.1 do oferty4) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni). Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.5) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2021 roku.6) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu. 7) Kredyt przeznaczony będzie na:a) Refundację spłaconych w okresie od stycznia do października 2020 roku rat kredytów i pożyczek ze środków własnych niemających pokrycia w przychodach w wysokości 1.596.332,00 zł ( słownie: jeden milion pięćset dziewięćdziesiąt sześć tysięcy trzysta trzydzieści dwa złote).b) Spłatę w miesiącu listopadzie i grudniu 2020 roku zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 367.996,00 zł.( słownie: trzysta sześćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt sześć złotych).Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzania wydatkowania środków.8) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.9) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1 do oferty.10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.11) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:a) prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,b) odsetki od kwoty wykorzystanego (zgodnie z § 3 ust.1 SIWZ) kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 30.09.2020 roku tj. 0,20 %.2. Udzielenie kredytu długoterminowego w łącznej wysokości 3.680.000,00 zł ( słownie: trzy miliony sześćset osiemdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na realizację inwestycji:a) „Rozwój Infrastruktury Wodno- Kanalizacyjnej w Gminie Sicienko”, wysokość kredytu: 2.000.000,00 zł ( słownie: Dwa miliony złotych zero groszy), b) „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wojnowie”, wysokość kredytu: 1.680.000,00 zł (słownie: Jeden milion sześćset osiemdziesiąt tysięcy złotych zero groszy).1) Uruchomienie kredytu w terminie:a) Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej kwota 2.000.000,00 zł. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 10.11.2020 roku).b) Pozostała kwota w łącznej wysokości 1.680.000,00 zł na wniosek kredytobiorcy, w terminie 3 dni od złożenia wniosku. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 21.12.2020 roku).2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.1.b .3) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2025 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.2 do oferty4) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2025 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni). Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.5) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2021 roku.6) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu. 7) Kredyt przeznaczony będzie na:Pokrycie wydatków poniesionych w 2020 roku na realizację inwestycji będących przedmiotem kredytowania. Część środków z kredytu może stanowić refundację wydatków pokrytych ze środków własnych przed uruchomieniem kredytu. 8) Na potwierdzenie poniesionych wydatków Zamawiający przedłoży kserokopie faktur, na łączną kwotę nie niższą niż wysokość udzielonego kredytu.9) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.10) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.2 do oferty.11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.12) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:a) prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,b) odsetki od kwoty wykorzystanego (zgodnie z § 3 ust.2 SIWZ) kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 30.09.2020 roku tj. 0,20 %.Wspólny Słownik Zamówień Kody CPV:66113000-5 - usługi udzielania kredytu3. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacjiprzez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe- które stanowią załącznik nr 9 do SIWZ :1) sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2017, 2018, 2019 oraz I półrocze 2020 roku2) sprawozdanie Rb-27S- z wykonania dochodów budżetowych (zbiorczo) 2017, 2018, 2019 oraz I półrocze 2020 roku,3) sprawozdanie Rb-28S- z wykonania wydatków budżetowych (zbiorczo) za rok 2017, 2018, 2019 oraz I półrocze 2020 roku,4) sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2017, 2018, 2019 oraz I półrocze 2020 roku,5) sprawozdanie Rb-UZ za 2017, 2018 i 2019 rok6) sprawozdanie Rb –N o należnościach za rok 2017, 2018, 2019 oraz I półrocze 2020 roku,7) sprawozdania RbPDP za rok 2017, 2018 i 2019,8) sprawozdanie Rb-ST za 2017, 2018 i 2019 rok,9) sprawozdania finansowe za 2017, 2018 i 2019 rok,10) opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Sicienko - za rok 2017, 2018, 2019 oraz informacja z przebiegu realizacji budżetu za I półrocze 2020 ,11) opinia RIO o przedłożonym projekcie budżetu Gminy Sicienko na rok 2020, 12) opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Sicienko na lata 2020-2025,13) opinia RIO o przedłożonym projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sicienko na lata 2020-2020514) opinia RIO o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przedstawionego w projekcie uchwały budżetowej na 2020 rok,15) opinia RIO o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek16) opinia RIO o możliwości spłaty planowanego kredytu na realizacje inwestycji,17) oświadczenie o nie zaleganiu w podatkach i o nie zaleganiu w płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne18) .informacja dotycząca zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wg stanu na dzień 30.09.2020r.4. W celu przygotowania oferty Zamawiający udostępnia materiały na stronie bip.sicienko.pl1) Zarządzenia Wójta Gminy Sicienko w sprawie przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu ( zakładka - Zarządzenia oraz Budżet)2) Zarządzenia Wójta Gminy Sicienko w sprawie przedłożenia informacji o stanie mienia Gminy Sicienko ( zakładka – Zarządzenia)3) Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2020 rok oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet ( zakładka – Uchwały , Zarządzenia oraz Budżet)4) Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy finansowej na lata 2020-2025 oraz uchwały zmieniające WPF ( zakładka – Uchwały)5) Zarządzenie w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ( zakładka –Zarządzenia)

II.5) Główny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2024-12-31
2025-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: dla uznania, że wykonawca spełnia warunek kompetencji lub uprawnień Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków - zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ oraz wymaga załączenia uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r.- Prawo bankowe (Dz.U. z 2019 r poz. 2357 z późn.zm)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków - zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków - zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ;
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;Uwaga: Obowiązek przedłożenia informacji o niekaralności na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, dotyczy osób zasiadających w organach zarządzających a także w organach nadzorczych.2) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt.1 ustawy,3) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ,
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
zezwolenie na prowadzenie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r.- Prawo bankowe (Dz.U. z 2019 r poz. 2357 z późn.zm)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) wzór umowy – dokument wymagany dla kompletności dokumentów,2) oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, oświadczenie wymagane jest dla kompletności dokumentów - druk oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
zmiana harmonogramu 10,00
prowizja od kredytu 30,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszcza się dokonanie zmiany umowy w formie aneksu w następujących sytuacjach:1) Zamawiający skorzysta z prawa niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości, w związku z tym możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu skrócenia terminu spłaty kredytu lub zmniejszenia wysokości rat. 2) na wniosek Zamawiającego, w przypadku, spowodowanym nagłą zmianą sytuacji finansowej Zamawiającego, możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu skrócenia terminu spłaty kredytu. określonych w załączonym projekcie umowy oraz:3) W przypadku wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-28, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: 2020-11-26 okres w dniach: (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: 1. Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.964.328,00 zł ( słownie: jeden milion dziewięćset sześćdziesiąt cztery tysiące trzysta dwadzieścia osiem złotych).1) Uruchomienie kredytu w terminie:a) Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej - kwota 1.596.332,00 zł. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 10.11.2020 roku).b) Pozostała kwota w łącznej wysokości 367.996,00 zł na wniosek kredytobiorcy w terminach:- do 25 listopada 2020 roku – w wysokości 117.722,00 zł,- do 21 grudnia 2020 roku - w wysokości 250.274,00 zł.2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.1.b .3) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.1 do oferty4) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2024 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni). Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.5) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2021 roku.6) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu. 7) Kredyt przeznaczony będzie na:a) Refundację spłaconych w okresie od stycznia do października 2020 roku rat kredytów i pożyczek ze środków własnych niemających pokrycia w przychodach w wysokości 1.596.332,00 zł ( słownie: jeden milion pięćset dziewięćdziesiąt sześć tysięcy trzysta trzydzieści dwa złote).b) Spłatę w miesiącu listopadzie i grudniu 2020 roku zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 367.996,00 zł.( słownie: trzysta sześćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt sześć złotych).Biorąc powyższe pod uwagę Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzania wydatkowania środków.8) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.9) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.1 do oferty.10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.11) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:a) prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,b) odsetki od kwoty wykorzystanego (zgodnie z § 3 ust.1 SIWZ) kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 30.09.2020 roku tj. 0,20 %.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66113000-5,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2024-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
zmiana harmonogramu spłaty 10,00
Prowizja od kredytu 30,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:2. Udzielenie kredytu długoterminowego w łącznej wysokości 3.680.000,00 zł ( słownie: trzy miliony sześćset osiemdziesiąt tysięcy złotych) z przeznaczeniem na realizację inwestycji:a) „Rozwój Infrastruktury Wodno- Kanalizacyjnej w Gminie Sicienko”, wysokość kredytu: 2.000.000,00 zł ( słownie: Dwa miliony złotych zero groszy), b) „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wojnowie”, wysokość kredytu: 1.680.000,00 zł (słownie: Jeden milion sześćset osiemdziesiąt tysięcy złotych zero groszy).1) Uruchomienie kredytu w terminie:a) Następnego dnia po podpisaniu umowy kredytowej kwota 2.000.000,00 zł. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 10.11.2020 roku).b) Pozostała kwota w łącznej wysokości 1.680.000,00 zł na wniosek kredytobiorcy, w terminie 3 dni od złożenia wniosku. ( dla obliczenia ceny należy przyjąć uruchomienie do dnia 21.12.2020 roku).2) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od wykorzystania kwoty kredytu lub jej części określonej w pkt.1.b .3) Spłata kredytu w ratach miesięcznych do końca każdego miesiąca począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2025 roku. Raty płatne w ostatnim dniu miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy spłata kredytu nastąpi w pierwszy dzień roboczy następnego miesiąca. Szczegółowy harmonogram spłaty rat kapitałowych stanowi załącznik nr 1.2 do oferty4) Odsetki płatne miesięcznie wraz z ratą kredytu począwszy od 31 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2025 roku. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku ( 365/366 dni). Miesięczne odsetki naliczane będą jako suma stawki WIBOR 1M oraz stałej marży banku. Marża Wykonawcy nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Stawka WIBOR 1M przyjęta do naliczenia odsetek zostanie przyjęta na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty.5) Karencja w spłacie odsetek od uruchomienia kredytu do 30 stycznia 2021 roku.6) Prawne zabezpieczenia spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wystawiony przez Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Deklaracja wekslowa będzie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika Gminy Sicienko. Weksel in blanco zostanie zwrócony Zamawiającemu niezwłocznie, nie późnej niż 14 dni po całkowitej spłacie kredytu. 7) Kredyt przeznaczony będzie na:Pokrycie wydatków poniesionych w 2020 roku na realizację inwestycji będących przedmiotem kredytowania. Część środków z kredytu może stanowić refundację wydatków pokrytych ze środków własnych przed uruchomieniem kredytu. 8) Na potwierdzenie poniesionych wydatków Zamawiający przedłoży kserokopie faktur, na łączną kwotę nie niższą niż wysokość udzielonego kredytu.9) Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.10) Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek według wzoru stanowiącego załącznik nr 1.2 do oferty.11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wcześniejszą spłatą. W przypadku wcześniejszej spłaty odsetki liczone będą do dnia spłaty, a nie obowiązywania umowy.12) Cenę oferty ( koszt kredytu) na dzień składania ofert stanowić będzie:a) prowizja przygotowawcza wyrażona w złotych, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy,b) odsetki od kwoty wykorzystanego (zgodnie z § 3 ust.2 SIWZ) kredytu, naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i stopy procentowej opartej o WIBOR 1M. Dla obliczenia ceny należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą w dniu 30.09.2020 roku tj. 0,20 %.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 66113000-5,

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2025-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
zmiana harmonogramu spłaty 10,00
prowizja od kredytu 30,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam kredytu gotówkowego - Aleksandrów Kujawski
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania18-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Pilnie potrzebuje kredytu gotówkowego - 20000 zł. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI