Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.133.460 zł (słownie: cztery miliony sto trzydzieści trzy tysiące czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipnica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979520
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefa Słomińskiego 19
1.5.2.) Miejscowość: Lipnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-130
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 598217091
1.5.8.) Numer faksu: 598218317
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lipnica@lipnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lipnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.133.460 zł (słownie: cztery miliony sto trzydzieści trzy tysiące czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-794b30ef-818b-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00015711
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002980/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.133.460 zł (słownie: cztery miliony sto trzydzieści trzy tysiące czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.lipnica.pl/m,393,tryb-podstawowy-na-podstawie-art-275-pkt1.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://epuap.gov.pl/wps/portal, http://bip.lipnica.pl/m,393,tryb-podstawowy-na-podstawie-art-275-pkt1.html, poczta elektroniczna: lipnica@lipnica.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, , wymianainformacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, zuwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacjielektronicznej.Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznejzdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020r. poz. 344).Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środkidowodowe, pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy), zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżelidotyczy), oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeżeli dotyczy)sporządza się w postaci elektronicznej, Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w SWZ składa się,pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisemelektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcamiodbywa się przy użyciu: 1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,2) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz (za wyjątkiem składaniaofert) 3) poczty elektronicznej. Ze względu na ograniczona ilość znaków Informacje o środkachkomunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami,oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w rozdziale 11 swz natomiast opis sposobuprzygotowania ofert został określony w rozdziale 14 swz.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje w związku z RODO zostały określone wrozdziale 20 swz.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje w związku z RODO zostały określone wrozdziale 20 swz.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie przez podmiot działający na podstawie polskiego prawa bankowego kredytu długoterminowego złotowego w kwocie do 4.133.460 PLN słownie złotych: cztery miliony sto trzydzieści trzy tysiące czterysta sześćdziesiąt złotych 00/100 PLN Kredyt zostanie przeznaczony na finansowanie planowanego deficytu Gminy Lipnica oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje udzielenie kredytu w wysokości do 4.133.460 PLN zł wypłaconego w trzech transzach w następujących terminach:I transza w wysokości do 1.000.000 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 30.09.2021 r. II transza w wysokości do 1.000.000 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 31.10.2021 r.III transza w wysokości do 2.133.460 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 30.11.2021 r.1. Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia kwoty kredytu oraz możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, także w okresie karencji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Przy czym strony ustalają minimalną kwotę kredytu jaka Zamawiający zamierza wykorzystać do 2.000.000,00 zł. Natomiast minimalny okres kredytowania do 10 lat.2. Okres kredytowania od 30.09.2021 r. do 30.12.2040 r. (231 m-cy)3. Planowany okres karencji w spłacie kapitału od 30.09.2021 r. do 29.09.2022 r.4. Planowany okres karencji w spłacie odsetek od 03.09.2021 r. do 30.12.2021 r.5. Terminem udzielenia kredytu jest dzień podpisania umowy kredytowej.6. Data uruchomienia kredytu: do 30.09.2021 r.7. Prowizja od udzielonego kredytu będzie pobierana proporcjonalnie od uruchamianych transz kredytu, w dniu uruchomienia danej transzy.8. Wypłata kredytu będzie dokonywana na rachunek kredytowy kredytobiorcy, na podstawie wniosku kredytobiorcy o uruchomienie transzy kredytu.9. Spłata kredytu i odsetek następować będzie kwartalnie, z uwzględnieniem następujących warunków:a/ karencja w spłacie odsetek do 30.12.2021 roku (pierwsza wpłata odsetek nastąpi 31.12.2021 r.)b/ karencja w spłacie kapitału do 29.09.2022 roku (pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.09.2022 r.):Harmonogram spłat stanowi Dodatek nr 1 do swz.10. Rata kredytu i odsetki będą płatne kwartalnie, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca. Jeżeli ostatni dzień w miesiącu będzie dniem ustawowo wolnym od pracy, termin ten ulega przesunięciu na pierwszy dzień roboczy po tym dniu.11. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M i powiększona, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku (do dwóch miejsc po przecinku). Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M w wysokości 0,21%.12. Zmiana stawki WIBOR 3M będącej podstawą naliczania odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego kwartału, w kwartalnych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy.13. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. Okres obrachunkowy, dla którego każdorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu będzie obowiązywał przez okres kwartału, od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest stała.14. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej