IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
Czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Część 1. 1. Udzielenie Gminie Drawsko kredytu długoterminowego w wysokości 2.492.096,00 zł przeznaczonego na refinansowanie części poniesionych wydatków inwestycji pn. „Przebudowa, rozbudowa oczyszczalni ścieków w Drawskim Młynie” współfinansowanej ze środków unijnych w ramach Osi Priorytetowej 4 „Środowisko, Działania 4.3. „Gospodarka wodno-ściekowa”, Poddziałania 4.3.1. „Gospodarka wodno – ściekowa” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 na następujących warunkach: 16) Kredyt w PLN 17) Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową 18) prognozowana data uruchomienia kredytu dla celów jednakowego wyliczenia oferty: 20.11.2018 19) kredyt będzie uruchomiony jedną transzą w całości 20) uruchomienie kredytu - przelewem na konto Kredytobiorcy 21) okres kredytowania: od dnia uruchomienia pierwszej transzy do 30.12.2033 r. 22) ostateczne wykorzystanie kredytu do 31.12.2018 r. 23) karencja w spłacie kredytu do 31.01.2019 r. 24) raty kapitału kredytu będą spłacane w wysokości 13.844,98 zł na miesiąc każda, przy czym ostatnia rata będzie wynosić 13.844,58. 25) spłata kredytu w ratach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 26) spłata odsetek na bieżąco od kwoty aktualnie wykorzystanego kredytu w okresach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca, pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 27) jeśli termin spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada w ostatnim dniu roboczym tego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank. 28) pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 31.01.2019 r. 29) oprocentowanie kredytu zmienne w oparciu o WIBOR 3M powiększone lub pomniejszone o marżę banku – kredytodawcy 30) dla celów jednakowego wyliczenia ceny oferty będzie stosowany kalendarz 365 dni w roku a miesiąc rzeczywistą liczbę dni 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: wcześniejszej spłaty kredytu, zmian harmonogramu płatności, przesunięcia terminu uruchomienia kredytu, prawo do niewykorzystania pełnej wartości kredytu, bez ponoszenia związanych z tym dodatkowych opłat, prowizji lub kar i bez dodatkowej zgody banku. 3. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 4. Prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu pobrana będzie w momencie uruchomienia całości kredytu. 5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 6. Marża banku określona w procentach w okresie kredytowania (obowiązywania umowy) nie może ulec podwyższeniu. 7. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat z tytułu wystawianych przez bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalania kwoty zobowiązań finansowych. 8. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. 9. Zamawiający rozliczy się z wykorzystanego kredytu w terminie 90 dni od jego uruchomienia. Część 2. 1. Udzielenie Gminie Drawsko kredytu długoterminowego w wysokości 787.186,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji pn. „Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z odwodnieniem i oświetleniem przy Szkole Podstawowej w Drawsku” na następujących warunkach: 16) Kredyt w PLN 17) Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową 18) prognozowana data uruchomienia kredytu dla celów jednakowego wyliczenia oferty: 20.11.2018 19) kredyt będzie uruchomiony jedną transzą w całości 20) uruchomienie kredytu - przelewem na konto Kredytobiorcy 21) okres kredytowania: od dnia uruchomienia pierwszej transzy do 30.12.2033 r. 22) ostateczne wykorzystanie kredytu do 31.12.2018 r. 23) karencja w spłacie kredytu do 31.01.2019 r. 24) raty kapitału kredytu będą spłacane w wysokości 4.373,26 zł na miesiąc każda, przy czym ostatnia rata będzie wynosić 4.372,46 25) spłata kredytu w ratach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 26) spłata odsetek na bieżąco od kwoty aktualnie wykorzystanego kredytu w okresach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca, pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 27) jeśli termin spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada w ostatnim dniu roboczym tego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank. 28) pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 31.01.2019 r. 29) oprocentowanie kredytu zmienne w oparciu o WIBOR 3M powiększone lub pomniejszone o marżę banku – kredytodawcy 30) dla celów jednakowego wyliczenia ceny oferty będzie stosowany kalendarz 365 dni w roku a miesiąc rzeczywistą liczbę dni 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: wcześniejszej spłaty kredytu, zmian harmonogramu płatności, przesunięcia terminu uruchomienia kredytu, prawo do niewykorzystania pełnej wartości kredytu, bez ponoszenia związanych z tym dodatkowych opłat, prowizji lub kar i bez dodatkowej zgody banku. 3. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 4. Prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu pobrana będzie w momencie uruchomienia całości kredytu. 5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 6. Marża banku określona w procentach w okresie kredytowania (obowiązywania umowy) nie może ulec podwyższeniu. 7. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat z tytułu wystawianych przez bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalania kwoty zobowiązań finansowych. 8. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. 9. Zamawiający rozliczy się z wykorzystanego kredytu w terminie 90 dni od jego uruchomienia. Część 3. 1. Udzielenie Gminie Drawsko kredytu długoterminowego w wysokości 248.000,00 zł przeznaczonego na refinansowanie poniesionych wydatków inwestycji pn. „Przebudowa drogi na ul. Polnej w Pęckowie” na następujących warunkach: 16) Kredyt w PLN 17) Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową 18) prognozowana data uruchomienia kredytu dla celów jednakowego wyliczenia oferty: 20.11.2018 19) kredyt będzie uruchomiony jedną transzą w całości 20) uruchomienie kredytu - przelewem na konto Kredytobiorcy 21) okres kredytowania: od dnia uruchomienia pierwszej transzy do 30.12.2033 r. 22) ostateczne wykorzystanie kredytu do 31.12.2018 r. 23) karencja w spłacie kredytu do 31.01.2019 r. 24) raty kapitału kredytu będą spłacane w wysokości 1.377,78 zł na miesiąc każda, przy czym ostatnia rata będzie wynosić 1.377,38 zł. 25) spłata kredytu w ratach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 26) spłata odsetek na bieżąco od kwoty aktualnie wykorzystanego kredytu w okresach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca, pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2033 r. 27) jeśli termin spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada w ostatnim dniu roboczym tego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank. 28) pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 31.01.2019 r. 29) oprocentowanie kredytu zmienne w oparciu o WIBOR 3M powiększone lub pomniejszone o marżę banku – kredytodawcy 30) dla celów jednakowego wyliczenia ceny oferty będzie stosowany kalendarz 365 dni w roku a miesiąc rzeczywistą liczbę dni 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: wcześniejszej spłaty kredytu, zmian harmonogramu płatności, przesunięcia terminu uruchomienia kredytu, prawo do niewykorzystania pełnej wartości kredytu, bez ponoszenia związanych z tym dodatkowych opłat, prowizji lub kar i bez dodatkowej zgody banku. 3. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 4. Prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu pobrana będzie w momencie uruchomienia całości kredytu. 5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 6. Marża banku określona w procentach w okresie kredytowania (obowiązywania umowy) nie może ulec podwyższeniu. 7. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat z tytułu wystawianych przez bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalania kwoty zobowiązań finansowych. 8. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. 9. Zamawiający rozliczy się z wykorzystanego kredytu w terminie 90 dni od jego uruchomienia. Część 4. 1. Udzielenie Gminie Drawsko kredytu długoterminowego w wysokości 150.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji pn. „Przebudowa drogi w Chełście” na następujących warunkach: 16) Kredyt w PLN 17) Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z deklaracją wekslową 18) prognozowana data uruchomienia kredytu dla celów jednakowego wyliczenia oferty: 20.11.2018 19) kredyt będzie uruchomiony jedną transzą w całości 20) uruchomienie kredytu - przelewem na konto Kredytobiorcy 21) okres kredytowania: od dnia uruchomienia pierwszej transzy do 30.12.2029 r. 22) ostateczne wykorzystanie kredytu do 31.12.2018 r. 23) karencja w spłacie kredytu do 31.01.2019 r. 24) raty kapitału kredytu będą spłacane w wysokości 1.136,36 zł na miesiąc każda, przy czym ostatnia rata będzie wynosić 1.136,84 zł. 25) spłata kredytu w ratach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2029 r. 26) spłata odsetek na bieżąco od kwoty aktualnie wykorzystanego kredytu w okresach miesięcznych w ostatnim dniu każdego miesiąca, pierwsza rata 31.01.2019 r., ostatnia rata 30.12.2029 r. 27) jeśli termin spłaty kredytu i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność przypada w ostatnim dniu roboczym tego miesiąca na podstawie zawiadomienia przekazanego przez bank. 28) pierwsza spłata odsetek nastąpi w dniu 31.01.2019 r. 29) oprocentowanie kredytu zmienne w oparciu o WIBOR 3M powiększone lub pomniejszone o marżę banku – kredytodawcy 30) dla celów jednakowego wyliczenia ceny oferty będzie stosowany kalendarz 365 dni w roku a miesiąc rzeczywistą liczbę dni 2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość: wcześniejszej spłaty kredytu, zmian harmonogramu płatności, przesunięcia terminu uruchomienia kredytu, prawo do niewykorzystania pełnej wartości kredytu, bez ponoszenia związanych z tym dodatkowych opłat, prowizji lub kar i bez dodatkowej zgody banku. 3. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 3M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji, gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 4. Prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu pobrana będzie w momencie uruchomienia całości kredytu. 5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 6. Marża banku określona w procentach w okresie kredytowania (obowiązywania umowy) nie może ulec podwyższeniu. 7. Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych opłat z tytułu wystawianych przez bank zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalania kwoty zobowiązań finansowych. 8. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu Zamawiającego. 9. Zamawiający rozliczy się z wykorzystanego kredytu w terminie 90 dni od jego uruchomienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-11-09, godzina:
09:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: