Udzielenie i obsługa przez bank kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Udzielenie i obsługa przez bank kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWąpielsk
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-20
  • ZamawiającyGmina Wąpielsk
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-07
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00448923
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa przez bank kredytu długoterminowego
w wysokości 1 000 000,00 zł.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wąpielsk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118939

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wąpielsk

1.5.2.) Miejscowość: Wąpielsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-337

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.5.7.) Numer telefonu: 564938321

1.5.8.) Numer faksu: 564938322

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@wapielsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wapielsk.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa przez bank kredytu długoterminowego
w wysokości 1 000 000,00 zł.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-700b05ae-25c4-4f43-ba23-d35703ce1b43

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00448923

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001068/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa przez bank kredytu długoterminowego w wysokości 1 000 000,00 zł.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-700b05ae-25c4-4f43-ba23-d35703ce1b43

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następującą osobę do kontaktu z Wykonawcami: Lidia Szmycińska – Skarbnik Gminy, tel. 56 493 83 21 email: skarbnik@wapielsk.pl oraz Marcin Rempuszewski, tel. 56 493 83 21 email: zamowienia@wapielsk.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami SWZ rozdział XII i XIII.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RBF.271.9.2024.LS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1 000 000,00 złotych (słownie: jeden milion złotych), jaki Gmina Wąpielsk zamierza zaciągnąć w 2024 roku. Kredyt przeznaczony będzie na pokrycie planowanego deficytu w roku 2024.
2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień: kod CPV – 66113000-5 Usługi udzielania kredytu.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Możliwość uruchomienia kredytu bez konieczności dokumentowania sposobu jego wykorzystania, w formie przelewu na rachunek bankowy Gminy, który będzie podany w umowie w sprawie zamówienia.
2) Przewidywany termin uruchomienia: 16.09.2024 r. – 1 000 000,00 zł.
3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu i wysokości uruchamianego kredytu.
4) Karencja w spłacie rat kapitałowych do dnia 31.12.2025 r.
5) Okres kredytowania od dnia zawarcia umowy do 30.04.2030 r.
6) Spłata kredytu następować będzie w ratach, w wartościach i terminach wskazanych w załączniku nr 3 do SWZ,
7) Do obliczania kosztu kredytu będzie przyjmowana zmienna stopa procentowa oparta o stawkę referencyjną WIBOR 1M. Oprocentowanie kredytu w danym miesiącu kalendarzowym będzie oparte na średniej stopie WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego okres jego obowiązywania, powiększone o marżę bankową.
8) Marża banku będzie doliczana do stopy WIBOR 1M, jest niezmienna przez cały okres kredytowania – obowiązywania umowy.
9) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania prowizji od uruchomienia kredytu.
10) Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kapitału bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu.
11) W przypadku gdy termin spłaty odsetek przypada na dzień wolny od pracy lub w sobotę, Zamawiający ureguluje wymagalne odsetki w dzień roboczy po wyznaczonej dacie spłaty.
12) Wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny kredytu rzeczywistą liczbę dni w roku obrachunkowym, tj. 365 lub 366 w roku przestępnym.
13) Koszt kredytu stanowić będzie: odsetki liczone wg zmiennej stopy procentowej wg stawki referencyjnej WIBOR 1M, powiększonej o stałą marżę banku, w wartości wyrażonej w ofercie Wykonawcy.
14) Jedyną formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslowa i kontrasygnata Skarbnika Gminy. Wykonawca nie będzie żądał innego zabezpieczenia.
15) Dniem roboczym nie jest dzień uznany ustawowo za wolny od pracy oraz sobota.
4. Zamawiający informuje, że:
1) na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne;
2) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach;
3) w Gminie nie był prowadzony program postepowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych;
4) w Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków.
5) informacje udostępniane przez Zamawiającego zawierające niezbędne dane do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego wg wykazu stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ:
a) Uchwała Nr LXVII.412.2023 Rady Gminy Wąpielsk z dnia 28 grudnia 2023 r.
w sprawie uchwalenia budżetu na 2024 rok,
b) Uchwała Nr LXVII.411.2023 Rady Gminy Wąpielsk z dnia 28 grudnia 2023 r.
w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy Finansowej Gminy Wąpielsk
na lata 2024 – 2034,
c) Uchwała Nr 7/D/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Bydgoszczy z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Wąpielsk na 2024 r.,
d) Uchwała Nr 7/Kd/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Bydgoszczy z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gniny Wąpielsk,
e) Uchwała Nr 37/K/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Bydgoszczy z dnia 18 lipca 2024 r. w sprawie wydania opinii o możliwości spłaty kredytu zaciąganego przez Gminę Wąpielsk,
f) Bilans z wykonania budżetu Gminy Wąpielsk za 2023 r.,
g) Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego za 2023 r.,
h) Rachunek zysków i strat jednostki za 2023 r.,
i) Zestawienia zmian w funduszu jednostki za 2023 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 2488 ze zm.).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o barku podstaw wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (sporządzone wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SWZ).
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego uprawniające do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski w zakresie objętym niniejszym zamówieniem zgodnie z wymogami ustawy Prawo bankowe lub inny/e dokument/y, z którego/ych wynika takie zezwolenie.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oświadczenie Wykonawcy (sporządzone z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 4 do SWZ), w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie,
w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
6. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie i na warunkach wynikających z art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2 ustawy Pzp oraz określonych
w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-20 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-20 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 90 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Osiek nad Notecią
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI