„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie:...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŚwieradów-Zdrój
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-11-08
  • ZamawiającyGmina Miejska Świeradów-Zdrój
  • Data publikacji ogłoszenia2021-10-26
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00245830
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35

1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6ef2d2c-363d-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00245830

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003468/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1422,uslugi-i-dostawy.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1422,uslugi-i-dostawy.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu,
dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
pod adresem:zp@swieradowzdroj.pl . Wykonawca zamierzający wziąć udział w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca
posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie
korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług
administracji publicznej (ePUAP).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GMiI.271.25/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów”. Zakres zadania: Okres kredytowania – 9 lat
3.2. Uruchomienie kredytu nastąpi na rachunek bieżący Zamawiającego nr: 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505 prowadzony w Santander Bank Polska SA jednorazowo – we wnioskowanej wysokości.
a) Spłata kredytu nastąpi w 7 ratach rocznych z karencją spłaty pierwszej raty do 25 marca 2024 roku w następujących terminach i kwotach:
I rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2024 r.
II rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2025 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2026 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2027 r.
V rata w wysokości 500.000 zł płatna 25.03.2028 r.
VI rata w wysokości 600.000 zł płatna 25.03.2029 r.
VII rata w wysokości 800.000 zł płatna 25.03.2030 r.
b) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych w dniach ustalonych z bankiem wybranym w wyniku przedmiotowego przetargu przed zawarciem umowy o udzielenie kredytu. Spłata ostatniej raty odsetek nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej 00tj. 25.03.2030 r.
3.3. Prowizja z tytułu udzielenia kredytu będzie płatna w dniu uruchomienia kredytu.
3.4. Cenę oferty stanowią:
a) oprocentowanie kredytu - zmienne, ustalone w oparciu o stawkę WIBOR 1M z dnia 11 października 2021 r. wynoszącą 0,50 % i marżę banku - stałą w całym okresie obowiązywania umowy;



W celu obliczenia ceny (oprocentowania kredytu) należy przyjąć następujące kryteria:

- uruchomienie kredytu : 15.11.2021 r. – kwota 2.500.000,00 zł
- spłaty rat kapitałowych:
I rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2024 r.
II rata w wysokości 200.000 zł płatna 25.03.2025 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2026 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 25.03.2027 r.
V rata w wysokości 500.000 zł płatna 25.03.2028 r.
VI rata w wysokości 600.000 zł płatna 25.03.2029 r.
VII rata w wysokości 800.000 zł płatna 25.03.2030 r.

Wyliczenia kwoty odsetek należy dokonać przyjmując 360 dni w roku oraz 30 dni w każdym miesiącu, wykorzystując wzór arkusza stanowiący załącznik Nr 1A do niniejszych wytycznych,
b) prowizja z tytułu udzielenia kredytu
Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej wykonawcami, prowizji przygotowawczej w wysokości nie przekraczającej 1% kwoty kredytu. Oferty wykonawców, którzy zaoferują prowizję przygotowawczą w wysokości wyższej niż 1% kwoty kredytu będą odrzucane.
3.5. Sposób obliczania ceny oferty.
Cena oferty = kwota odsetek od kredytu wyliczona za cały okres kredytowania
+ prowizja z tytułu udzielenia kredytu.
3.6. Opis kryterium oceny i wyboru ofert.
Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie posługiwać się następującymi kryteriami:
Oferowana stopa odsetek w procentach winna stanowić sumę wskaźnika WIBOR 1 M z dn. 11.10.2021 r. wynoszącego 0,50%, marży banku i prowizji od udzielonego kredytu.
Oprócz powyższych założeń do wyliczenia ceny kredytu przyjęto wykorzystanie przyznanego kredytu w pełnej wysokości w całym okresie kredytowania oraz jednorazową prowizję za przyznanie kredytu w wysokości 1,0% tj. 25.000,00 zł.
Wyliczenie wartości zamówienia na podstawie powyższych założeń:
Łączna kwota planowanych do spłaty odsetek od kredytu w kwocie 2.500.000 zł w całym okresie kredytowania: 214.000,00 zł + prowizja 1% tj. 25.000,00 zł = 239.000,00 zł
Planowaną do zaciągnięcia kwotę kredytu w wysokości 2.500.000,00 zł ujęto w Uchwale Nr XXXVI/164/2020 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2020 roku w sprawie budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój na rok 2021 oraz w Uchwale Nr XXXVI/163/2020 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2020 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój.
W dniu 30.09.2021r. Gmina wystąpiła z wnioskiem do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Jeleniej Górze o wydanie opinii o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem niniejszego postępowania, którą udostępni niezwłocznie po otrzymaniu.
3.7.Dokumenty finansowe Gminy są dostępne na stronie bip: http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,891,finanse-gminy.html w zakładce po lewej stronie „FINANSE GMINY”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-03-25

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Posiadanie kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, tj:
a) Posiadają zezwolenie na podjęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wraz z zezwoleniem na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896) lub innego dokumentu równoważnego uprawniającego do prowadzenia działalności bankowej w Polsce, lub;
b) Prowadzą działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku lub;
c) Prowadzą działalność związaną z przedmiotem zamówienia na podstawie ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 449 z późn. zm.);

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunek, o którym mowa w pkt 17.2 zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada dokument:
a) zezwolenia na podjęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wraz z zezwoleniem na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896) lub innego dokumentu równoważnego uprawniającego do prowadzenia działalności bankowej w Polsce, lub;
b) pozwalający prowadzić działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku lub;
c) pozwalający prowadzić działalność związaną z przedmiotem zamówienia na podstawie ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 449 z późn. zm.);

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami postanowień umowy stanowiącej załącznik nr B do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-08 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-08 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-07

NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję pożyczki w kwocie 5000 zł na rok-Ząbkowice Śl.
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania18-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję pożyczki w kwocie 5000 zł na rok. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI