IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł. (Słownie: Pięć tysięcy zł 00/100 gr).
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1.230.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wg następujących założeń: 1) Termin spłaty kapitału: 1 grudzień 2029 r., 2) Waluta kredytu: złoty polski (PLN), 3) Kwota kredytu: 1.230.000,00 zł, 4) Karencja w spłacie kapitału: do 1 grudnia 2023 r. 5) Zamawiający ustala termin płatności odsetek na dzień: a) 01.06.2019 r. b) 01.12.2019 r. b) pozostałe terminy płatności odsetek będą przypadać na dzień 1 czerwca i 1 grudnia kolejnego roku poczynając od 01.06.2019 r. 6) Spłata kapitału po upływie karencji w następujących okresach: 01.12.2023 r. – 50.000,00 zł 01.12.2024 r. – 50.000,00 zł 01.12.2025 r. – 50.000,00 zł 01.06.2026 r. – 100.000,00 zł 01.12.2026 r. – 150.000,00 zł 01.06.2027 r. – 150.000,00 zł 01.12.2027 r. – 200.000,00 zł 01.06.2028 r. – 150.000,00 zł 01.12.2028 r. – 200.000,00 zł 01.06.2029 r. – 30.000,00 zł 01.12.2029 r. – 100.000,00 zł Razem 1.230.000,00 zł 2. Stawka bazowa kredytu: WIBOR 3M, oprocentowanie kredytu wyniesie WIBOR 3M + m (stała przez cały okres kredytowania marża banku). 3. Oprocentowanie będzie naliczane od faktycznie wykorzystanych środków. Postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego przed dniem 05-12-2018 r nie stanowi podstawy do naliczania odsetek za ten okres. 4. Oprocentowanie kredytu określone na bazie stałej marży banku wskazanej w ofercie przetargowej i stawki WIBOR 3M, obowiązujące na dzień podpisania umowy. Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, w zależności od zmiany stawki WIBOR 3M. Prowizja w wysokości określonej w ofercie przetargowej. 5. Postawienie środków finansowych do dyspozycji Zamawiającego w dacie 05-12-2018 roku (dla celów przygotowania oferty zakłada się jednorazowe wykorzystanie kredytu 05.12.2018 r.), 6. Sposób wykorzystania środków finansowych – w jednej transzy. 7. Prowizja obejmuje wszystkie koszty ponoszone przez Wykonawcę, związane z udzieleniem i obsługą kredytu. Prowizja ta będzie zapłacona przelewem, w ciągu 7 dni od dnia postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega możliwość dokonywania zmian terminów spłaty kredytu w części lub całości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku spłaty kredytu lub jego części we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia faktycznej spłaty kredytu. 9. O zmianie terminu spłaty rat kapitałowych kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnego wniosku. Podstawą zmiany terminu spłaty rat kapitałowych będzie każdorazowo podpisanie przez obie strony aneksu do umowy. 10. Zabezpieczenie kredytu: weksel „in blanco” z deklaracją wekslową. 11. Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 12. Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypadnie na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie. 13. Zamawiający zobowiązuje się dokonać w okresie objętym umową tj. do dnia 01 grudnia 2029 r. spłaty kredytu (kapitał plus odsetki), zgodnie z załączonym harmonogramem spłat, który stanowi załącznik nr ........ do umowy (z zastrzeżeniem pkt. 7). 14. Termin spłaty kredytu i odsetek uważa się za zachowany z dniem wykonania polecenia przelewu, czyli obciążenia rachunku Gminy Burzenin. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczania kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów: 1) zwłoka w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1 % ceny ofertowej brutto określonej w formularzu ofertowym, za każdy dzień zwłoki, 2) za odstąpienie od umowy przez kredytobiorcę z przyczyn leżących po stronie banku w wysokości 10% ceny ofertowej brutto określonej w formularzu ofertowym, 3) za niewykonanie umowy – wysokości 10% ceny ofertowej brutto określonej w formularzu ofertowym. 16. Zamawiający nie wyraża zgody na przeniesienie wierzytelności i długów na osoby trzecie. 17. W sprawach nieuregulowanych umową będą miały zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeksu cywilnego, Prawa bankowego oraz Wekslowego i Czekowego. 18. Sprawy sporne wynikające z zawartej umowy, rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego. 19. Zmiany do umowy do swej ważności będą wymagały formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony, z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 20. Integralną częścią umowy jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz oferta Wykonawcy. Umowa nie może być sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych, istotnymi postanowieniami umowy zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Prawem bankowym. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy; 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy; 3) zmiana danych teleadresowych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-11-16, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: