Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 3 450 000,00 PLN (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt złotych)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DOBROMIERZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718343
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 24
1.5.2.) Miejscowość: Dobromierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-170
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@dobromierz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobromierz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 3 450 000,00 PLN (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt złotych)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ffc20009-7fbb-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00488242
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00048046/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w kwocie 3.450.000,00 zł (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt złotych).”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/dobromierz
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/dobromierz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/dobromierz zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): informacje zawarte w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): informacje zawarte w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi: kredyt bankowy długoterminowy złotówkowy w wysokości 3.450.000,00 zł, udzielony w okresie od dnia podpisania umowy do 20.11.2030 r., którego oprocentowanie oparte jest o WIBOR 3M, przeznaczony na pokrycie deficytu budżetowego w kwocie 1.750.000,00zł. i wykupu obligacji zaplanowanego na lata 2024 i 2025 w kwocie 1.700.000,00zł.
2) Przewidywane terminy uruchomienia i spłaty kredytu: po podpisaniu umowy, w ciągu 3 Dni Roboczych od dnia spełnienia wszystkich warunków, ostateczny termin uruchomienia kredytu w terminie do jednego miesiąca od podpisania umowy.
Karencja w spłacie kapitału kredytu: Do 19.03.2026r.
Okres kredytowania do 20.11.2030r.
Sposób udostępniania kredytu: jednorazowo w pełnej kwocie
Termin wymagalności kapitału:
Spłata kredytu w latach od 2026-2030, z tego:
a) w 2026 roku – 300.000,00 PLN,
b) w 2027 roku – 870.000,00 PLN,
c) w 2028 roku – 650.000,00 PLN,
d) w 2029 roku – 930.000,00 PLN,
e) w 2030 roku – 700.000,00 PLN ,
w rozbiciu każdej rocznej kwoty na równe 4 raty spłacane każdego roku w dniach 20-go marca, 20-go maja, 20-go sierpnia, 20- go listopada.
Pierwsza rata kapitałowa kredytu płatna: po dniu, w którym upłynął okres karencji.
Termin płatności odsetek: odsetki płatne po uruchomieniu kredytu w każdym roku w dniu 20-go każdego miesiąca.
3) W ramach realizacji zamówienia Zamawiający nie przewiduje ponoszenia prowizji i opłat bankowych w zakresie:
a) prowizja przygotowawcza – zerowa.
b) prowizja od niewykorzystanej kwoty kredytu – zerowa,
c) prowizja za gotowość – zerowa,
d) inne opłaty czy prowizje nie będą miały miejsca.
4) spłata kapitału następować będzie po upływie okresu karencji w okresach kwartalnych, w ratach i okresach spłaty określonych powyżej, z zastrzeżeniem iż Zamawiający ma prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat i ich wysokości, bez naliczania z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji; zmiany w zakresie terminów harmonogramu spłat nie powodują wydłużenia okresu kredytowania; ewentualne zmiany dokonane zostaną w formie aneksu za zgodą banku.
5) Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M - Wskaźnik WIBOR jest publikowany na stronie www.gpwbenchmark.pl w terminach podanych przez administratora.
7) Informacje udostępniane przez Zamawiającego zawierające niezbędne dane do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego znajdują się na stronie zamawiającego:
https://www.bip.dobromierz.pl/
https://www.bip.dobromierz.pl/budzet-gminy-na-rok-2023/282
8) Zamawiający nie przewiduje udzielania informacji dotyczących sytuacji Zamawiającego innych niż wymienione w pkt. 7.
9) Zamawiający informuje, że przewiduje złożenie kontrasygnaty na wekslu i na deklaracji wekslowej przez Skarbnika Gminy, natomiast nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc w formie aktu notarialnego.
10) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą za realizację przedmiotu zamówienia będą dokonywane wyłącznie w walucie polskiej.
11) Oprocentowanie kredytu będzie ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 3M oraz stałą marżę Banku.
12) Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie automatycznie, na skutek zmiany stawki bazowej WIBOR 3M, o czym Wykonawca każdorazowo będzie informował Zamawiającego. Dopuszcza się doręczenie zawiadomienia o zmianie oprocentowania za pośrednictwem elektronicznych kanałów dostępu/Systemu Bankowości Internetowej lub na adres e-mail.
13) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc liczy rzeczywistą ilość dni, a rok 365.
14) W przypadku, gdy dzień spłaty będzie dniem wolnym od pracy spłata odsetek następuje w pierwszym po nim dniu roboczym.
15) Zabezpieczenie kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową
16) Wykorzystanie kredytu będzie następowało w formie bezgotówkowej
17) Wykonawca przeleje kwotę kredytu na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od dnia założenia dyspozycji przez Zamawiającego. Dopuszcza się złożenie dyspozycji na formularzu banku.
18) Umowa kredytu zostanie podpisana na wzorze banku.
19) Zamawiający dopuszcza Informację o terminach wysokości rat kredytowych dostępnych w systemie bankowości elektronicznej oraz oddziale banku.
20) Zamawiający wystąpił z wnioskiem do RIO o wydanie opinii w sprawie zaciągnięcia kredytu. Pozytywna opinia jest warunkiem uruchomienia kredytu.
21) Wykonawca musi posiadać minimum 5 letnie doświadczenie w obsłudze JST.
22) Łączny współczynnik kapitałowy TCR wykonawcy musi się kształtować na poziomie nie niższym niż 16%.
23) Współczynnik kapitału podstawowego Tier1 wykonawcy musi się kształtować na poziomie nie niższym niż 12%.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
za spełnienie warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, tj. posiadanie statusu banku lub posiadanie statusu instytucji kredytowej, działającej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.).
W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców występujących wspólnie, dla wykazania spełnienia tego warunku wystarczy, że jeden z członków konsorcjum będzie dysponował wymaganymi uprawnieniami. Konsorcjum musi zagwarantować, że właśnie ten konsorcjant, który posiada uprawnienia, będzie faktycznie realizował zamówienie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga wykazania 5 lat doświadczenia w obsłudze bankowej jednostek samorządu terytorialnego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej jak w Załączniku nr 5 do SWZ;
b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 oraz 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp jak w Załączniku nr 4 do SWZ.
c) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pt. c)
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. c, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: d) zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe. W przypadku banku państwowego (art. 14 i następne ustawy Prawo bankowe) wystarczy podać rocznik, numer Dziennika Ustaw oraz numer pozycji pod którą został opublikowany akt prawny o utworzeniu banku. W przypadku banku, który swoją działalność rozpoczął przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193, tj. ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. – Prawo bankowe, mają zastosowanie przepisy art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe.
e) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane jak w Załączniku nr 3 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający ma prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat i ich wysokości, bez naliczania z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji; zmiany w zakresie terminów harmonogramu spłat nie powodują wydłużenia okresu kredytowania; ewentualne zmiany dokonane zostaną w formie aneksu za zgodą banku.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/dobromierz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-20 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-19