Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU
BANKOWEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO
DEFICYTU BUDŻETU 2023 ROKU
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarnocin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647888
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Główna 142
1.5.2.) Miejscowość: Czarnocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-318
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 446165169
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@czarnocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: czarnocin.bip.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UDZIELENIE I OBSŁUGA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU
BANKOWEGO NA SFINANSOWANIE PLANOWANEGO
DEFICYTU BUDŻETU 2023 ROKU
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f52c6a1c-7315-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00463047
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00052979/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu 2023 roku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f52c6a1c-7315-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej: przetargi@czarnocin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania podano w szczególności na stronie tytułowej SWZ.
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia podano w szczególności na stronie tytułowej SWZ.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
9. Dokumenty elektroniczne typu:
− oferta,
− oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia),
− oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy pzp (jeżeli dotyczy),
− oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy (jeżeli dotyczy),
− przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy),
− pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
− podmiotowe środki dowodowe (jeżeli dotyczy),
o których mowa w §2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIP.271.9.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2023 roku..
2. Sposób uruchomienia kredytu: kredyt uruchamiany na wniosek Zamawiającego, w terminie od dnia podpisania umowy do 31.12.2023 roku.
Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie dyspozycji Zamawiającego, złożonej w banku, w dniu robo-czym. Wykonawca uruchomi środki z kredytu w dniu złożenia dyspozycji pod warunkiem, że dyspozycja zostanie złożona przez Zamawiającego najpóźniej do godz. 1000 tego dnia, lub w terminie wskazanym w dniu dyspozycji. Dyspozycja będzie składana w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Wykonawcę w umowie.
Kredyt będzie uruchamiany w jednej transzy: grudzień 2023 rok.
3. Okres spłaty kredytu:
1) 2024r.: 31.03.– 12.500,00 zł, 30.06. – 12.500,00 zł, 30.09. – 12.500,00 zł, 31.12. – 12.500,00 zł
2) 2025r.: 31.03.– 12.500,00 zł, 30.06. – 12.500,00 zł, 30.09. – 12.500,00 zł, 31.12. – 12.500,00 zł
3) 2026r.: 31.03.– 12.500,00 zł, 30.06. – 12.500,00 zł, 30.09. – 12.500,00 zł, 31.12. – 12.500,00 zł
4) 2027r.: 31.03.– 12.500,00 zł, 30.06. – 12.500,00 zł, 30.09. – 12.500,00 zł, 31.12. – 12.500,00 zł
5) 2028r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
6) 2029r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
7) 2030r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
8) 2031r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
9) 2032r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
10) 2033r.: 31.03.– 50.000,00 zł, 30.06. – 50.000,00 zł, 30.09. – 50.000,00 zł, 31.12. – 50.000,00 zł
11) 2034r.: 31.03.– 25.000,00 zł, 30.06. – 25.000,00 zł, 30.09. – 25.000,00 zł, 31.12. – 25.000,00 zł
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy opis sposobu oceny ofert znajduje się w SWZ CZĘŚĆ XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego dotyczące:
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - nie dotyczy,
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
sytuacji ekonomicznej i finansowej - nie dotyczy,
zdolności technicznej lub zawodowej - nie dotyczy.
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków:
1. Warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodo-wej, o ile wynika to z odrębnych przepisów określa się w następujący sposób:
Posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności bankowej, tzn. zezwolenie Komisji Nadzoru Fi-nansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 2324 z późn. zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek zostanie spełniony jeżeli jeden ze wspólników posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, i ten wykonawca będzie realizował usługę w zakresie w jakim te uprawnienia są wymagane (art. 117 ust. 2 Pzp).
Ocena spełnienia na zasadach wynikających w szczególności z części V i części VI SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Na ofertę składają się w szczególności:
1) formularz oferty (zał. 1 do SWZ),
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu - (zał. 2 do SWZ),
3) oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składa każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu - (zał. 2 SWZ),
4) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (jeżeli dotyczy) lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert (według załącznika nr 2 SIWZ) należy złożyć wraz z ofertą (brak oświadczenia załączonego do oferty obliguje zamawiającego do zastosowania art. 128 pzp, tj. wezwanie do uzupełnienia).
Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, a w przypadku podstaw wykluczenia pozostają aktualne na dalszym etapie postepowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia oświadczenie (zał. nr 2 SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki niepodlegania wykluczeniu z postępowania, natomiast warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności (tzn. uprawnień do prowadzenia działalności bankowej) musi być spełniony łącznie, co oznacza, że wystarczające jest posiadania uprawnień przez jednego ze wspólników, który będzie realizował część zamówienia z którym wiąże się posiadanie uprawnień.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamawiający będzie żądał złożenia tylko na wystosowane wezwanie:
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. :
Zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe (Dz.U. z 2022r., poz. 2324 z późn. zmiana-mi), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu i speł-nienia warunków udziału w postepowaniu, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów i oświadczeń:
Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, ak-tualne na dzień składania ofert (według załącznika nr 2 SIWZ) należy złożyć wraz z ofertą (brak oświadczenia załączonego do oferty obliguje zamawiającego do zastosowania art. 128 pzp, tj. wezwanie do uzupełnienia).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Dokumenty potwierdzające równoważność na zasadach określonych w SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert (według załącznika nr 2 SWZ) należy złożyć wraz z ofertą (brak oświadczenia załączonego do oferty obliguje zamawiającego do zastosowania art. 128 pzp, tj. wezwanie do uzupełnienia).
Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, a w przypadku podstaw wykluczenia pozostają aktualne na dalszym etapie postępowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia oświadczenie (zał. nr 2 SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki niepodlegania wykluczeniu z postępowania, natomiast warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności (tzn. uprawnień do prowadzenia działalności bankowej) musi być spełniony łącznie, co oznacza, że wystarczające jest posiadania uprawnień przez jednego ze wspólników, który będzie realizował część zamówienia z którym wiąże się posiadanie uprawnień.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, zamawiający będzie żądał złożenia tylko na wystosowane wezwanie:
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj. :
Zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe (Dz.U. z 2022r., poz. 2324 z późn. zmiana-mi), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe innego dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu i speł-nienia warunków udziału w postepowaniu, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów i oświadczeń:
Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert (według załącznika nr 2 SWZ) należy złożyć wraz z ofertą (brak oświadczenia załączonego do oferty obliguje zamawiającego do zastosowania art. 128 pzp, tj. wezwanie do uzupełnienia).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz oferty (zał. 1 do SWZ),
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu - (zał. 2 do SWZ),
3) oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składa każdy z wykonawców - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu - (zał. 2 SWZ),
4) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (jeżeli dotyczy) lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia oświadczenie (zał. nr 2 SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki niepodlegania wykluczeniu z postępowania, natomiast warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności (tzn. uprawnień do prowadzenia działalności bankowej) musi być spełniony łącznie, co oznacza, że wystarczające jest posiadania uprawnień przez jednego ze wspólników, który będzie realizował część zamówienia z którym wiąże się posiadanie uprawnień.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zmiany postanowień umowy:
- zmiana harmonogramu spłaty kredytu (terminu i wysokości rat), w przypadku gdy będzie to korzystne dla Zamawiającego
- zmniejszenie wysokości marży kredytu, w przypadku zmiany uwarunkowań rynkowych na korzystniejsze dla Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-03 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy wzorów „Formularza oferty” i załączników udostępnionych przez zamawiającego na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Sposób złożenia oferty opisany został w szczególności w części VI, VII i X oraz na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-03 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni