Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grodziczno
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Grodziczno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grodziczno 17a
1.5.2.) Miejscowość: Grodziczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-324
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 564729722
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: benia@grodziczno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grodziczno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b169aa4-a1f9-4390-a97b-675131520974
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00426716
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001191/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_grodziczno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_grodziczno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
2. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
3. Oferta powinna być:
a) sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim,
b) złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,
c) podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione
2) Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
4. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
5. Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy Pzp, nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Na platformie w formularzu składania oferty znajduje się miejsce wyznaczone do dołączenia części oferty stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa.
6. Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Sposób dokonywania wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
7. Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe podlegać będą odrzuceniu.
8. Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
9. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim, chyba że w SWZ dopuszczono inaczej. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski.
10. Zgodnie z definicją dokumentu elektronicznego z art.3 ustęp 2 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest jednoznaczne z podpisaniem oryginału dokumentu, z wyjątkiem kopii poświadczonych odpowiednio przez innego wykonawcę ubiegającego się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia, przez podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, albo przez podwykonawcę.
.........pozostałe zapisy znajdują się w rozdziale I dziale XII SWZ............
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej: RODO, Zamawiający informuje, że:
a) administratorem Pani(a) danych osobowych jest podmiot wskazany w pkt. I ppkt. 1 i 2 niniejszego
Rozdziału SWZ,
b) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych u Zamawiającego można uzyskać pod adresem email: iod@grodziczno.pl,
c) Pani(a) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
d) odbiorcami Pani(a) danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy,
e) Pani(a) dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekroczy 4 lata – okres przechowywania obejmie cały czas
trwania umowy (art. 78 ust. 4 ustawy),
f) obowiązek podania przez Panią(a) danych osobowych bezpośrednio Pani(a) dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym
w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy,
g) w odniesieniu do Pani(a) danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
2. Posiada Pan(i):
a) na podstawie art. 15 RODO – prawo dostępu do danych osobowych Pani(a) dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO – prawo do sprostowania Pani(a) danych osobowych, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników,
c) na podstawie art. 18 RODO – prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w
celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na
ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego,
d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan(i), że przetwarzanie danych osobowych Pani(a) dotyczących
narusza przepisy RODO – organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.
3. Nie przysługuje Pani(u):
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO – prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO – prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
przekazanych danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 8 a ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że:
1) W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego
wysiłku, Zamawiający może żądać od osobowy, której dane dotyczą, wskazania do takowych informacji, mających na celu
sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielnie zamówienia publicznego lub konkursu
(art. 8a ust. 2 ustawy Pzp);
2) Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego lub konkursu (art. 8a ust. 4 ustawy Pzp)
3) W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego
wysiłku, zamawiający może żądać od osoby. Której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na
celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia (art. 97 ust. 1a ustawy Pzp).
Obowiązek informacyjny Wykonawcy
1) W przypadku, gdy Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego pozyskał bezpośrednio lub pośrednio dane
osobowe osób fizycznych, których te dane dotyczą i które przekazuje Zamawiającemu, jest zobowiązany do wypełnienia obowiązku
informacyjnego względem tych osób, wynikającego z art. 13 i art. 14 RODO.
2) W przypadku, o którym mowa w pkt 1 Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o następującej treści:
„Oświadczam(y), że w wypełniłem(liśmy) obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych,
od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem(liśmy)w celu ubiegania się o udzielnie zamówienia publicznego w
niniejszym postępowaniu”.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IP.271.1.14.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.500.000,00 zł
2. Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.500.000,00 zł, z terminem spłaty do
31.12.2037 r. Kredyt przeznaczony będzie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu roku 2024 oraz spłatę
wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
3. Uruchomienie kredytu w II transzach. I transza w wysokości 1.000.000,00 do 29.08.2024 r. II transza w wysokości
1.500.000,00 zł do 31.10.2024 r. Uruchomienie kredytu oznacza dzień wpływu środków na rachunek zamawiającego.
4. Okres kredytowania ustala się na 13 lat, z karencją w spłacie kredytu od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia
30.03.2028 r.
5. Spłata kredytu następować będzie w każdym kolejnym roku w równych ratach, w okresach kwartalnych w ostatnim dniu miesiąca, za wyjątkiem miesiąca grudnia, począwszy od 31.03.2028 r. do 29.12.2037 r. Spłata raty za m-c grudzień
następować będzie do 29 grudnia.
W poszczególnych latach spłacane będą kwoty:
rok 2028 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2029 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2030 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2031 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2032 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2033 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2034 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2035 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2036 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
rok 2037 250.000 zł (4 raty po 62 500 zł),
W przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, spłata następować będzie w
pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Należy jednak uwzględnić, iż jest to termin maksymalny i istnieje możliwość
wcześniejszej spłaty raty kredytu np. w ostatnim dniu roboczym miesiąca, bez konieczności wcześniejszego powiadamiania
banku.
6. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do 30 dnia. Odsetki za miesiąc grudzień każdego roku
płatne będą do końca grudnia. Bank zobowiązany będzie do wyliczania odsetek i przesyłania obciążenia dla Zamawiającego
najpóźniej na 5 dni przed terminem płatności odsetek.
7. Oprocentowanie kredytu obliczane będzie w oparciu o zmienną stawkę Wibor 3M, obliczoną jako średnia arytmetyczna z
ostatnich 5 dni notowań stawek Wibor miesiąca poprzedzającego, na każdy następny miesiąc - okres obrachunkowy.
Obliczona stawka oprocentowania zaokrąglana będzie do dwóch miejsc po przecinku.
8. Do wyliczenia i spłaty odsetek przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych.
9. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez bank i zaakceptowanej przez zamawiającego.
10. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel „in blanco”.
11. Nie dopuszcza się możliwości zastosowania kapitalizacji odsetek.
12. Zastrzega się ujęcie w umowie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, rezygnacji z całości lub części kredytu oraz
przesunięcia terminu spłaty poszczególnych rat kapitałowych w całym okresie objętym umową bez ponoszenia dodatkowych
kosztów wynikających z tych tytułów.
13. W przypadku wcześniejszej spłaty poszczególnych rat bądź całości kredytu, odsetki naliczane będą tylko za okres do
terminu spłaty.
14. Jedynym kosztem kredytu będzie oprocentowanie, nie przewiduje się prowizji ani żadnych innych kosztów.
15. Ocenie podlegać będzie marża banku.
Informujemy, iż na stronie internetowej Gminy Grodziczno (https://grodziczno.biuletyn.net/) znajdują się następujące
materiały pomocnicze do przygotowania oferty:
1. Uchwała Rady Gminy w sprawie budżetu – Uchwała Nr LVII/370/2023 z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia
budżetu Gminy Grodziczno na rok 2024 https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=2&cid=1196&id=11235
2. Ostatnia Uchwała Nr IV/25/2024 Rady Gminy Grodziczno z dnia 20 czerwca 2024 r. w sprawie zmian budżetu gminy na
rok 2024
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=2&cid=1196&id=11538
3. Wieloletnia Prognoza Finansowa – ostatnia Uchwała Nr IV/24/2024 Rady Gminy Grodziczno z dnia 20 czerwca 2024 r. w
sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Grodziczno na lata 2024-2037
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=2&cid=1196&id=11537
4. Zarządzenie Nr 62/2024 Wójta Gminy Grodziczno z dnia 4 kwietnia 2024 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu
długoterminowego
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=2&cid=1192&id=11402
w zakładce Finanse / Sprawozdania budżetowe oraz sprawozdania w zakresie operacji finansowych:
sprawozdania Rb-NDS, Rb-27s, Rb-28S,Rb-Z i Rb-N za lata 2021, 2022 i 2023
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=1&cid=1216&bsc=N
w zakładce Finanse:
• opinia RIO o wykonaniu budżetu Gminy Grodziczno za 2021, 2022 i 2023
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=1&cid=1384&bsc=N
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=1&cid=1401&bsc=N
• https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=1&cid=1401&bsc=N
• opinia RIO o prawidłowości i planowanej kwoty długu Gminy Grodziczno, na podstawie przyjętej przez jednostkę
samorządu terytorialnego Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2024-2037 oraz uchwały budżetowej na rok 2024
https://grodziczno.biuletyn.net/?bip=1&cid=1416&bsc=N
• opinia RIO o możliwości spłaty przez Gminę Grodziczno kredytu na finansowanie planowanego deficytu w 2024 roku oraz
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
https://grodziczno.biuletyn.net/fls/bip_pliki/2024_04/BIPF6174AEA2914DDZ/202.pdf
Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w opłacaniu składek, podatków,
przekażemy Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy na udzielenie
przedmiotowego kredytu o ile będzie taka potrzeba.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2037-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Komisja przetargowa oceni oferty sumując punkty uzyskane z poszczególnych kryteriów.
2) Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia
taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę, która otrzymała
najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
3) Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę z naj-niższą ceną lub
najniższym kosztem.
4) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym
terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
5) Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
6) Komisja przetargowa zaproponuje wybór oferty, która uzyskała najwięcej punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki określone na podstawie art. 112 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych oraz nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności określonych w art. 108 ust.1 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych oraz nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zwaną dalej „UOBN”.
1.1.Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawcę, w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o której mowa w:
a) art. 108 ust.1 Pzp;
b) art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, (Dz. U. 2022 poz. 835), zwana dalej „UOBN”.
1.2.Zgodnie z art.7 ust. 1 UOBN z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wyklucza Wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN.
1.3. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 2 następować będzie na okres trwania w/w okoliczności. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 UOBN, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
1.4. Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa w ust. 9 na podstawie:
1) Wykazów określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
2) Listy Ministra właściwego do spraw wewnętrznych obejmującej osoby i podmioty, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 UOBN.
2. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą:
a) posiadać zdolność do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:
- być zarejestrowanymi we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;
Bank państwowy utworzony na podstawie ustawy Prawo bankowe – rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa w sprawie nadania statutu – odpis statutu Banku, aktualny skład zarządu wraz z dokumentami powołującymi poszczególnych członków.
Bank powołany na podstawie Kodeksu spółek handlowych i ustawy Prawo bankowe – odpis aktualny z Krajowego Rejestru Sądowego.
Bank Spółdzielczy powołany na podstawie Ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających i ustawy Prawo bankowe – odpis aktualny z Krajowego Rejestru Sądowego.
b) posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.:
- Zamawiający stawia wymaganie posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe tj. inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
c) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
- Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
d) posiadać zdolność techniczną lub zawodową, tj.:
- Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. Ocena spełnienia warunków określonych w ppkt. 2 zostanie przez Zamawiającego dokonana poprzez analizę dokumentów, określonych w pkt. X SWZ, złożonych przez Wykonawców na wezwanie Zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wypełniony i podpisany
formularz oferty
Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej
Dokument potwierdzający zarejestrowanie we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;