IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 28 000 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 3. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą ma obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany poniżej rachunek bankowy Zamawiającego , najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 6. Miejsce i sposób wniesienia wadium: a) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: PKO S.A. I Oddział Tarnobrzeg 71 1240 2744 1111 0000 3990 9563 . Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu; b) wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miasta Tarnobrzega / kasa przy ul. Mickiewicza 7 / przed terminem składania ofert. Kopię należy dołączyć do oferty . 7. Zwrot wadium: a) zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt IX.8 a) specyfikacji b) wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 a), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne Postanowienia Umowy, które zostaną wprowadzone do zawieranej Umowy 1. Zamawiający ustala istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do uwzględnienia istotnych postanowień w projekcie umowy o udzielenie gwarancji bankowej, który zostanie przedłożony do akceptacji Zamawiającemu przed podpisaniem umowy ostatecznej. Treść umowy może ulec zmianie, z zachowaniem sensu i warunków zawartych w SIWZ. 2.Gwarancja zapłaty powinna zawierać warunek, iż Gwarant (Wykonawca) dokona płatności na rzecz Beneficjenta gwarancji zapłaty (Wykonawcy robót) wyłącznie kwoty umówionego wynagrodzenia wynikającego z umowy nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1), na zadanie „Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega”, zgodnie z warunkami zapłaty wynikającymi z tej umowy. 3. Gwarancja zapłaty zostanie udzielona na kwotę nie wyższą niż 55.189.036,34 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt pięć milionów sto osiemdziesiąt dziewięć trzydzieści sześć złotych 34/100). 4. Wydanie dokumentu gwarancji zapłaty Zamawiającemu nastąpi maksymalnie w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy. Termin ważności gwarancji zapłaty obejmuje okres co najmniej od dnia wydania dokumentu gwarancji zapłaty Zamawiającemu do dnia 14.11.2020 r. 5. Wykonawca zawiadomi niezwłocznie Zamawiającego, jednocześnie - w formie pisemnej za pośrednictwem poczty tradycyjnej i na adres mailowy: um@um.tarnobrzeg.pl o otrzymanym od Wykonawcy robót wezwaniu do zapłaty sumy gwarancyjnej. Wezwanie do zapłaty sumy gwarancyjnej może dotyczyć wyłącznie kwoty umówionego wynagrodzenia wynikającej z faktury dla której upłynął termin płatności zgodny z umową nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1), z zastrzeżeniem, że kwota ta zostanie pomniejszona o: a) dokonane przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy robót, b) kary umowne przysługujące Zamawiającemu od Wykonawcy robót, c) ewentualną zapłatę dokonaną na rzecz podwykonawcy robót. Gwarancja zapłaty powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa, płatna na pierwsze pisemne żądanie Wykonawcy robót, w terminie wskazanym w żądaniu zapłaty każdej kwoty do łącznej maksymalnej wysokości 55.189.036,34 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt pięć milionów sto osiemdziesiąt dziewięć trzydzieści sześć złotych 34/100) po przedstawieniu przez Wykonawcę robót wymaganych umową nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1) dokumentów stanowiących podstawę do dokonania zapłaty przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy robót. 6. Zobowiązanie Wykonawcy z tytułu gwarancji będzie ulegało zmniejszeniu proporcjonalnie do kwot zapłaconych przez Zamawiającego na rzecz wykonawcy robót budowlanych. 7. Zmiany umowy mogą być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności, przy czym dopuszcza się możliwość zmiany następujących postanowień umowy, określając warunki takiej zmiany: 1) skrócenia okresu, na który umowa została zawarta w razie zwrócenia Gwarantowi przez Wykonawcę robót oryginału gwarancji lub rozwiązania umowy nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1), w szczególności w razie odstąpienia przez Zamawiającego lub Wykonawcę robót od tej umowy, 2) zmiany wynagrodzenia za udzielenie gwarancji zapłaty odpowiednio do zmiany okresu obowiązywania umowy. 3) kwota gwarancji zapłaty może ulec zmianie, ale nie będzie wyższa niż 55.189.036,34 zł brutto. 4) wydłużenia okresu, na który umowa została zawarta w przypadku zmiany okresu obowiązywania umowy nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1) 8. Zamawiającemu przysługiwać będzie możliwość odstąpienia od zawartej umowy o udzielenie Gwarancji zapłaty w trybie art. 6491 KC w następujących przypadkach: a) jeśli Wykonawca robót budowlanych wycofa żądanie gwarancji zapłaty, b) jeśli ustanie byt prawny umowy nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1) na zadanie „Budowa obwodnicy miasta Tarnobrzega”, c) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach wymienionych w lit a) ÷ c) (art. 145 uPzp) z zastrzeżeniem dokonania zwrotu oryginału gwarancji Gwarantowi. Odstąpienie od umowy w powyższych przypadkach nie będzie traktowane jako odstąpienie „z winy Zamawiającego” i nie mogą go obciążać z tego tytułu jakiekolwiek kary umowne lub inne negatywne konsekwencje. 9. Zamawiający przewiduje wypłatę należnego wynagrodzenia Wykonawcy za czynności związane z udzieleniem i obsługą Gwarancji. Jednocześnie, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu trwania Gwarancji w przypadku zmiany okresu obowiązywania umowy nr BZP-I.272.27.2018 z dnia 11.04.2018 roku (wraz z Aneksem Nr 1) za zgodą Wykonawcy. W przypadku wydłużenia okresu ważności gwarancji, Zamawiający przewiduje zapłatę należnego wynagrodzenia Wykonawcy za każdy kolejny rozpoczęty trzymiesięczny okres podjętego zobowiązania z tytułu udzielonej Gwarancji zgodnej ze złożoną ofertą. Płatność prowizji należnych Wykonawcy nastąpi: 1) W przypadku prowizji za przygotowanie gwarancji po przekazaniu Zamawiającemu gwarancji zapłaty, 2) W przypadku prowizji za udzielenie gwarancji po rozpoczęciu każdego trzymiesięcznego okresu podjętego zobowiązania z tytułu udzielonej gwarancji w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury Wykonawcy lub innego dokumentu o równoważnej wartości dowodowej. 10. W przypadku braku środków pieniężnych na spłatę wymagalnych należności z tytułu Gwarancji zadłużenie wymagalne i przeterminowane jest oprocentowane według odsetek ustawowych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-06-17, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: