Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego ma spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowanie deficytu budżetu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ciechocin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118572
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ciechocin 172
1.5.2.) Miejscowość: Ciechocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-408
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 566837781
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ciechocin@ciechocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ciechocin.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego ma spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowanie deficytu budżetu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9979a2d0-8ebe-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00522587
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025390/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego ma spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowanie deficytu budżetu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ciechocin.bip.net.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej
pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin 2. Składanie dokumentów wpostępowaniu z
wyjątkiem oferty, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza ,,WYŚLIJ
WIADOMOŚĆ”dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania.3. Za datę złożenia
dokumentów o których
mowa w ust. 2, przyjmuje się kliknięcie przycisku ”WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” po którym pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 4. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych za pośrednictwem platformy zakupowej o której mowa w
ust. 1, opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl oraz Instrukcji dla Wykonawców
platformazakupowa.pl, dostępnych na stronie dotyczącej danego postępowania oraz stronie głównej
Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl5. Występuje limit objętości plikówlub
spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy
maksymalnej wielkości 150 MB. 6. Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 poz. 2452)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dot. ochrony danych osobowych są szczegółowo
opisane w punkcie 23 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Jak wskazano w pkt 3.15.) RODO (obowiązek
informacyjny)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KIR.271.1.12.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest:
3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowanie deficytu budżetu.
3.1.2. Udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego w walucie polskiej w wysokości 4 000 000,00 zł ( słownie: cztery miliony złotych 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowania deficytu budżetu.
3.1.3. Kredyt postawiony będzie do dyspozycji zamawiającego w jednej transzy w okresie od podpisania umowy do 20.12.2023 r. Bank nie będzie pobierał prowizji od uruchomienia kredytu.
3.1.4. Przekazanie kredytu do dyspozycji zamawiającego nastąpi w formie przelewu środków na wskazany rachunek bankowy na podstawie pisemnej dyspozycji.
3.1.5. Dla wyliczenia kosztów kredytu/odsetek do oferty proszę przyjąć oprocentowanie z dnia ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych (29.11.2023 r.)
3.1.6. Oprocentowanie: według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M powiększonej o stałą marżę wykonawcy w okresie obowiązywania umowy.
3.1.7. Odsetki naliczane będą od aktualnego zadłużenia w okresach miesięcznych i płatne na koniec miesiąca kalendarzowego (lub ostatni dzień roboczy miesiąca), z tym że pierwsza spłata odsetek nastąpi na koniec miesiąca, w którym wypłacona została pierwsza transza.
3.1.8. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki zostaną naliczone do dnia faktycznej spłaty.
3.1.9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty całości lub części kredytu. Bank nie będzie pobierał prowizji z tego tytułu.
3.1.10. Okres karencji w spłacie rat: 01.01.2025 r.
3.1.11. Spłata kapitału: kwartalnie, zawsze na koniec miesiąca, począwszy od 31.03.2025
w następujących ratach:
2025 – 4 raty po 50 000 zł
2026 – 4 raty po 50 000 zł
2027 – 4 raty po 50 000 zł
2028 – 4 raty po 50 000 zł
2029 – 4 raty po 75 000 zł,
2030 – 4 raty po 75 000 zł,
2031 - 4 raty po 75 000 zł,
2032 - 4 raty po 75 000 zł,
2033 – 4 raty po 100 000 zł,
2034 – 4 raty po 100 000 zł,
2035 – 4 raty po 100 000 zł,
2036 – 4 raty po 100 000 zł
2037 – 4 raty po 100 000 zł
3.1.12. Całkowita splata kredytu nastąpi nie później jak w dniu 31.12.2037 r.
3.1.13. W przypadku nie wypłacenia przez bank kredytu w umownym terminie Bank zapłaci zamawiającemu odsetki w wysokości 5% za każdy dzień zwłoki, liczone od niewypłaconej kwoty kredytu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2037-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Kryterium ceny zostało
zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż przedmiot zamówienia ma ustalone standardy
jakościowe, które zostały opisane w SWZ. 2. Cena oferty, tj. koszt udzielonego kredytu, winna być
sumą wszelkich składników, będących całkowitym wynagrodzeniem wykonawcy tj. marży, odsetek. 3.
Cena musi być podana w PLN cyfrowo i słownie. 4. Cena winna być zaokrąglona do dwóch miejsc po
przecinku. 5. Cena może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen. 6. Cena nie ulega
zmianie przez okres ważności oferty (związania). 7. Do wyliczenia ceny należy przyjąć: całkowite
wykorzystanie kredytu w jednej transzy, oprocentowanie kredytu przyjmując stawkę WIBOR 1M z dnia
19.05.2021 r., plus stała marża Banku w punktach procentowych, spłatę wykorzystanego kredytu oraz
płatność na warunkach określonych przez Zamawiającego (z uwzględnieniem okresu karencji w
spłacie kapitału), 8. Tak rozumianą cenę oferty wykonawca poda w formularzu ofertowym. 9. Winna
ona być też uwidoczniona w symulacyjnym harmonogramie spłaty kredytu, który ma być dołączony do
„Oferty cenowej”. 10. Ranking ofert przy uwzględnieniu w/w kryterium ustalony będzie wg wzoru, w
skali do 100 punktów: najniższa cena oferty bruttoC= --------------------------------------------------- x 100pkt.
cena brutto oferty badanej 11. Ocena punktowa będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i
nie podlegających odrzuceniu.12. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska
największą liczbę punktów obliczoną wg powyższego wzoru.13. Zamawiający poprawi w ofercie:a)
oczywiste omyłki pisarskie,b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek,c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami
zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym
Wykonawcę, którego oferta została poprawiona
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. 2021, poz. 2439 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
7.1.2. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
7.1.3. Sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
7.1.4. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający żąda 1) Aktualnego zezwolenia
wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego uprawniającego do prowadzenia działalności
bankowej na terenie Polski oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z
dn. 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 t.j.) (w formie elektronicznej lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP. Wykonawca nie jest
zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli
wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
W zakresie nieuregulowanym ustawą ustawy lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów
składanych przez Wykonawcę w postępowaniu, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z
2020 r. poz. 2415; zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie środków dowodowych") oraz przepisy
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.
z 2020 r. poz. 2452 zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie dokumentów elektronicznych"). odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP. Wykonawca nie jest
zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli
wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
W zakresie nieuregulowanym ustawą ustawy lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów
składanych przez Wykonawcę w postępowaniu, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z
2020 r. poz. 2415; zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie środków dowodowych") oraz przepisy
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.
z 2020 r. poz. 2452 zwanym dalej "rozporządzeniem w sprawie dokumentów elektronicznych").
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i
powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:1) postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, którego dotyczy;2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia;3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.3.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
wskazują w formularzu oferty, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wszystkie dokumenty opisane
szczegółowo w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych
poniżej warunkach:- zmiany wysokości kwoty i terminów spłaty rat kapitałowych i odsetek,-
rezygnacji z części kredytu,- wcześniejszej spłaty kredytu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ciechocin
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-07 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-28