Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie bankowego kredytu długoterminowego w kwocie 2 878 395,97 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Karsin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675155
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 222
1.5.2.) Miejscowość: Karsin
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-440
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@karsin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.karsin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie bankowego kredytu długoterminowego w kwocie 2 878 395,97 zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c43e7ed3-b172-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00049844
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.karsin.pl/wiadomosci/3/lista/przetargi3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: ROZDZIAŁ X. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ – W TYM KOMUNIKACJI MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ ORAZ SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Udzielenie kredytu długoterminowego w następującej wysokości 2 878 395,97 zł, który zgodnie z Uchwałą Nr XXII/N/189/21 Rady Gminy w Karsinie z dnia z dnia 15 kwietnia 2021 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.2. Wykonawca przedstawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w następującym terminie: 600 000,00 zł do 29.06.2021 r. 400 000,00 zł do 30.08.2021 r. 1 400 000,00 zł do 29.09.2021 r. 478 395,97 zł do 28.10.2021 r.Zamawiający przewiduje możliwość wypłaty poszczególnych transz kredytu w późniejszych terminach niż wskazane powyżej.Zamawiający będzie składał pisemne wnioski o uruchomienie transzy kredytu na dwa dni przed datą uruchomienia.a) Zamawiający oczekuje, iż jedyną przewidzianą formą zabezpieczenia będzie weksel własny in blanco Wykonawca. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art. 777 §1 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz.U z 2020 poz. 1575 z późniejszymi zmianami).b) Kwoty poszczególnych transz kredytu zostaną wpłacone na wskazany rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy.3. Warunki spłaty kredytu:a) Zobowiązanie Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą miesięcznie jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotówkowych depozytów 1 – miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki powiększonej o (ewentualną) stała marżę banku.b) O wysokości stawki bazowej WIBOR 1M w kolejnych miesiącach Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego powiadamiania Zamawiającego.c) Do wyliczenia odsetek przy sporządzaniu oferty cenowej należy przyjąć, że rok ma 365 dni.d) Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie zaciągniętego kredytu do dnia 29 marca 2022 r. Karencja w spłacie kredytu dotyczyć będzie tylko kapitału.e) W okresie obsługi kredytu, spłata należnych odsetek będzie następować na ostatni dzień roboczy miesiąca.f) Terminy spłaty kredytu: spłata nastąpi w terminie do 30 grudnia 2038 r. Poszczególne raty winny przedstawiać się następująco: 1 000 zł w terminie do 30 marca 2022 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2023 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2024 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2025 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2026 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2027 r. 1 000 zł w terminie do 30 marca 2028 r. 75 000 zł w terminie do 30 czerwca 2029 r. 75 000 zł w terminie do 30 września 2029 r. 90 000 zł w terminie do 30 czerwca 2030 r. 90 000 zł w terminie do 30 września 2030 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2031 r. 75 000 zł w terminie do 30 czerwca 2031 r. 75 000 zł w terminie do 30 września 2031 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2031 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2032 r. 75 000 zł w terminie do 30 czerwca 2032 r. 75 000 zł w terminie do 30 września 2032 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2032 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2033 r. 75 000 zł w terminie do 30 czerwca 2033 r. 75 000 zł w terminie do 30 września 2033 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2033 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2034 r. 75 000 zł w terminie do 30 czerwca 2034 r. 75 000 zł w terminie do 30 września 2034 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2034 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2035 r. 90 000 zł w terminie do 30 czerwca 2035 r. 95 000 zł w terminie do 30 września 2035 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2036 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2036 r. 90 000 zł w terminie do 30 czerwca 2036 r. 95 000 zł w terminie do 30 września 2036 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2036 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2037 r. 90 000 zł w terminie do 30 czerwca 2037 r. 95 000 zł w terminie do 30 września 2037 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2037 r. 75 000 zł w terminie do 30 marca 2038 r. 90 000 zł w terminie do 30 czerwca 2038 r. 96 395,97 zł w terminie do 30 września 2038 r. 75 000 zł w terminie do 30 grudnia 2038 r.g) Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty.h) Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 30 czerwca 2021 r.i) Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia obejmuje zakres określony kodami: 66.11.30.00 – 5.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami rozdziału V (SWZ)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4