Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie bankowego kredytu długoterminowego w kwocie 2 290 000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Karsin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675155
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 222
1.5.2.) Miejscowość: Karsin
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-440
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@karsin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.karsin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie bankowego kredytu długoterminowego w kwocie 2 290 000,00 zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-abe8ac44-8e67-4654-9dd6-1b1b12600beb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00433652
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-abe8ac44-8e67-4654-9dd6-1b1b12600beb
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział
VII Opis sposobu przygotowania oferty, ROZDZIAŁ X. INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI
ELEKTRONICZNEJ – W TYM KOMUNIKACJI MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ ORAZ
SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): ROZDZIAŁ XII. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z ART. 13 RODO SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 271.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Udzielenie kredytu długoterminowego w następującej wysokości 2 290 000,00 zł, który zgodnie z Uchwałą Nr II/15/24 Rady Gminy w Karsinie z dnia 15 maja 2024 r. z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań i Uchwałą Nr III/N/20/24 Rady Gminy w Karsinie z dnia 17 czerwca 2024 r. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
2. Wykonawca przedstawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w następującym terminie:
765 000,00 zł do 30.08.2024 r.
765 000,00 zł do 26.09.2024 r.
760 000,00 zł do 29.11.2024 r.
Zamawiający przewiduje możliwość wypłaty poszczególnych transz kredytu w późniejszych terminach niż wskazane powyżej.
Zamawiający będzie składał pisemne wnioski o uruchomienie transzy kredytu na dwa dni przed datą uruchomienia.
a) Zamawiający oczekuje, iż jedyną przewidzianą formą zabezpieczenia będzie weksel własny in blanco. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art. 777 §1 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz.U z 2020 poz. 1575 z późniejszymi zmianami).
b) Kwoty poszczególnych transz kredytu zostaną wpłacone na wskazany rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy.
3. Warunki spłaty kredytu:
a) Zobowiązanie Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą miesięcznie jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotówkowych depozytów 1 – miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki powiększonej o (ewentualną) stała marżę banku.
b) O wysokości stawki bazowej WIBOR 1M w kolejnych miesiącach Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego powiadamiania Zamawiającego.
c) Do wyliczenia odsetek przy sporządzaniu oferty cenowej należy przyjąć, że rok ma 365 dni.
d) Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie zaciągniętego kredytu do dnia 29 marca 2025 r. Karencja w spłacie kredytu dotyczyć będzie tylko kapitału.
e) W okresie obsługi kredytu, spłata należnych odsetek jeżeli przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
f) Terminy spłaty kredytu: spłata nastąpi w terminie do 30 grudnia 2042 r. Poszczególne raty winny przedstawiać się następująco:
2 000 zł w terminie do 30 marca 2025 r.
10 000 zł w terminie do 30 marca 2026 r.
15 000 zł w terminie do 30 marca 2027 r.
30 000 zł w terminie do 30 marca 2028 r.
25 000 zł w terminie do 30 marca 2029 r.
25 000 zł w terminie do 30 czerwca 2029 r.
25 000 zł w terminie do 30 marca 2030 r.
25 000 zł w terminie do 30 czerwca 2030 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2031 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2031 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2031 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2031 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2032 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2032 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2032 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2032 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2033 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2033 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2033 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2033 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2034 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2034 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2034 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2034 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2035 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2035 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2035 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2035 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2036 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2036 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2036 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2036 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2037 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2037 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2037 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2037 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2038 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2038 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2038 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2038 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2039 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2039 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2039 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2039 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2040 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2040 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2040 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2040 r.
44 375 zł w terminie do 30 marca 2041 r.
44 375 zł w terminie do 30 czerwca 2041 r.
44 375 zł w terminie do 30 września 2041 r.
44 375 zł w terminie do 30 grudnia 2041 r.
45 125 zł w terminie do 30 marca 2042 r.
45 125 zł w terminie do 30 czerwca 2042 r.
45 125 zł w terminie do 30 września 2042 r.
45 125 zł w terminie do 30 grudnia 2042 r.
g) Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty.
h) Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć jako dzień spłaty: 30 dzień m-ca nawet jeżeli jest to dzień wolny od pracy.
h) Wymagany termin realizacji zamówienia: do dnia 30 sierpnia 2024 r.
i) Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia obejmuje zakres określony kodami: 661130000-5 – Usługi udzielania kredytu.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-08-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:
a) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 830 z późn. zm.).
b) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
c) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna.
Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
d) Zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie
z zapisami SWZ
Rozdziału IV. Wymagania zamawiającego zawartych w
ust. 4. Oświadczenia i
dokumenty, jakie zobowiązaniu są dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia (podmiotowe środki dowodowe).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie
z zapisami SWZ
Rozdziału IV. Wymagania zamawiającego zawartych w
ust. 4. Oświadczenia i
dokumenty, jakie zobowiązaniu są dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia (podmiotowe środki dowodowe).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Zamawiający żąda ponadto przed udzieleniem zamówienia od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia przed podpisaniem umowy, po uprzednim wezwaniu w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni:
a) projektu umowy kredytowej odpowiadającemu wszystkim warunkom wymienionym przez Zamawiającego w niniejszej SWZ;
b) oświadczenia o zaakceptowaniu sposobu i formy spłaty kredytu;
c) spisu dokumentów niezbędnych do podpisania umowy kredytowej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 2 ust. 4 SWZ, składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni wykonawcy. 4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zostały opisane w Rozdziale IX. POSTĘPOWANIE O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE ust. 4
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć na platformie e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ w myśl ustawy PZP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-09 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-09