Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa bankowa budżetu Miasta i Gminy Serock oraz jednostek organizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Serock
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015570119
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 21
1.5.2.) Miejscowość: Serock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-140
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: r.piekarzewski@serock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.serock.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa budżetu Miasta i Gminy Serock oraz jednostek organizacyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-61712c7f-eeda-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00128526
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000625/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Obsługa bankowa budżetu Miasta i Gminy Serock oraz jednostek organizacyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://serock.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://serock.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z treścią Rozdziału III pkt 1 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych (dalej: „Administrator”) jest Burmistrz Miasta i Gminy Serock z siedzibą w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock;
2) W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres wskazany powyżej bądź email: piotr.glen@wiknet.net.pl.
3) Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz następujące przepisy prawa: ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Dz.U. 2019 poz. 2019), rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415), ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.).
4) Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w imieniu własnym postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby ww. postępowań mieści się w zakresie obowiązków ustawowych Zamawiającego w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy PZP.
Przetwarzanie tych danych jest niezbędne, aby Zamawiający mógł prawidłowo wypełniać nałożone na niego obowiązki.
Pozostałe informacje dotyczące RODO zawarte są w rozdziale I pkt 17 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PRI.271.2.18.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze bankowej budżetu Miasta i Gminy Serock oraz jednostek organizacyjnych.
2) Opis przedmiotu zamówienia. Obsługa bankowa obejmuje niżej wymieniony katalog usług podstawowych i dodatkowych:
Lp. Wyszczególnienie
1. Otwarcie rachunku bankowego
2. Prowadzenie rachunku bankowego
3.1. Przelewy na rachunki prowadzone w innych bankach
3.2. Przelewy na rachunki jednostek Urzędu Gminy
3.3. Przelewy z wykorzystaniem drogi elektronicznej bezpośrednio z siedziby Urzędu Gminy
3.4. Przelewy papierowe
4.1. Wpłaty gotówkowe
a) na r-ki w banku klienta
b) na r-ki w innych bankach
4.2. Wypłaty gotówkowe
4.3. Wypłaty gotówkowe dla podopiecznych OPS w Serocku
5. Wkłady oszczędnościowe i środków pieniężnych
5.1. Płatne na żądanie
5.2. Lokaty terminowe
a. na porę nocną powyżej 10.000zł
b. na 48 godzin powyżej 10.000zł
c. na 7 dni powyżej 10.000zł
d. na m-c w kwocie powyżej 10.000zł
e. na 3 m.-ce w kwocie powyżej 10.000zł.
f. na 6 m.-cy w kwocie powyżej 10.000zł
g. na 12 m.-cy w kwocie powyżej 10.000zł
h. na 24 m-ce w kwocie powyżej 10.000zł
6. Warunki Obsługi
6.1. Zainstalowanie w Urzędzie Gminy systemu elektronicznej obsługi
6.2. Prowadzenie operacji bankowych do ostatniego dnia roku
6.3. Udzielanie odnawialnych kredytów krótkoterminowych
6.4 Założenie i prowadzenie rachunków płatności masowych
6.5 Zorganizowanie i prowadzenie na terenie miasta Serock punktu kasowego
6.6 Wydawanie zaświadczeń bankowych bez pobierania opłat i prowizji
6.7 Prowadzenie punktu kasowego. Godziny pracy punktu kasowego muszą pokrywać się z godzinami pracy Urzędu Miasta i Gminy Serock tj. w poniedziałki od godz. 8.00 do godz. 18.00, od wtorku do czwartku od godz. 8.00 do godz. 16.00, w piątki od godz. 8.00 do godz. 14.00. Godziny pracy punktu kasowego mogą ulec zmianie w przypadku zmiany godzin pracy UMiG w Serocku.
3) Dla każdej z niżej wymienionych instytucji, Wykonawca będzie zobowiązany prowadzić oddzielne rachunki i obsługę bankową na zasadach określonych w przedmiotowym zamówieniu. Umowa według wzoru załączonego do SWZ zostanie podpisana pomiędzy Wykonawcą a każdą instytucją oddzielnie. W imieniu n/w instytucji będzie każdorazowo występować osoba do tego upoważniona:
- Urząd Miasta i Gminy w Serocku,
- Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Serocku,
- Miejsko –Gminny Zakład Wodociągów w Serocku,
- Miejsko – Gminy Zakład Gospodarki Komunalnej w Serocku,
- Ośrodek Pomocy Społecznej w Serocku,
- Centrum Kultury i Czytelnictwa w Serocku,
- Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Serocku,
- Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Zegrzu
- Zespół Szkolno – Przedszkolny w Woli Kiełpińskiej,
- Szkoła Podstawowa im. J. Szaniawskiego w Jadwisinie,
- Samorządowe Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Serocku,
- Samorządowe Przedszkole w Zegrzu,
- Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Serocku.
5) W ramach zamówienia Wykonawca zapewni:
a) prowadzenie i bieżącą obsługę rachunków bankowych podstawowych, pomocniczych i depozytowych,
b) dokonywanie rozliczeń pieniężnych w obrocie krajowym i zagranicznym,
c) prowadzenie punktu kasowego dla każdej z instytucji wskazanej w pkt 1 ppkt 3) niniejszego rozdziału SWZ,
d) system elektronicznej obsługi rachunków w siedzibie Zamawiającej a w jego ramach zapewni elektroniczne przyjmowanie do realizacji zleceń Zamawiającej przez Wykonawcę, w tym:
• dostęp on-line do informacji:
- o obrotach na rachunku bankowym,
- o bieżącym stanie realizacji zleceń (w tym samym dniu),
- o bieżącym stanie środków na rachunkach bankowych (w tym samym dniu),
• przeglądanie historii rachunku,
• składanie poleceń przelewów krajowych i zagranicznych,
• składanie dyspozycji wydania blankietów czekowych,
• możliwości pobierania wyciągów drogą elektroniczną.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Wznowienie nastąpi poprzez wszczęcie nowego postępowania o udzielenie zamówienia w zakresie świadczenia usługi4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami rozdział III pkt 5 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość oprocentowania środków zgromadzonych na rachunkach bankowych (w stosunku rocznym)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wysokość oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW:
Wykonawca winien posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
3) SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami Ustawy Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Zezwolenie należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy lub oświadczenie o utworzeniu na podstawie art. 44 ustawy Prawo bankowe.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z
pełnomocnikiem.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.