Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCeranów
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-09-22
  • ZamawiającyGmina Ceranow
  • Data publikacji ogłoszenia2022-09-13
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00346119
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ceranow

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582842

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ceranów 140

1.5.2.) Miejscowość: Ceranów

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-322

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.7.) Numer telefonu: 25 787 07 79

1.5.8.) Numer faksu: 25 787 09 54

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@ceranow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ceranow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3c7cc494-3277-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00346119

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00026221/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Kredyt długoterminowy w wysokości 3.000.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c7cc494-3277-11ed-8832-4e4740e186ac

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej urzad@ceranow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Pozostałe informacje dotyczące wymagań zawarte w SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https:/ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych zawarta w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych zawarta w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.6.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.000.000 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2022 r.

Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
Główny:
66113000-5 Usługi udzielania kredytu
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
Wykonawca załączy do oferty harmonogram spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową. Harmonogram należy przygotować przy założeniu, że całkowita kwota kredytu zostanie wypłacona w dniu wskazanym w pkt. 6 niniejszego rozdziału.
2. Ustala się karencję w spłacie należności gotówkowej do 30 listopada 2023 r. Ustala się brak karencji w spłacie odsetek.
3. Spłata kredytu nastąpi w ratach trzymiesięcznych, płatnych na ostatni dzień roboczy ostatniego miesiąca kwartału.
4. Odsetki od zaciągniętego kredytu naliczane będą od faktycznego zadłużenia i płacone będą w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po upływie miesiąca, za które zostały naliczone w oparciu o przesłaną przez bank notę odsetkową lub inny dokument potwierdzającym kwotę naliczonych odsetek (dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej czy innego dokumentu drogą elektroniczną).
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji kwoty kredytu w transzach z zastrzeżeniem, że ostateczny termin jej wykorzystania upływa w dniu 31.12.2022 r. Uruchomienie kredytu nastąpi na wniosek Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycję Zamawiającego.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przesunięcia spłaty raty lub rat kredytowych na kolejne lata, w sytuacji, gdy wymagać tego będzie konieczność spełnienia wymogów prawnych w zakresie dopuszczalnego limitu obsługi długu o jakim mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1634). Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat.
7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzedni zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed realizacją bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (prowizji, odsetek za okres, za który zostanie dokonana przedterminowa spłata) oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych rat kredytowania bez dodatkowej marzy i kosztów.
8. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: % dla danego okresu zależny od wielkości wykorzystanego kredytu, a ustalony w oparciu o stawkę WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych, właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marzy Wykonawcy (Banku). Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M, notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca, poprzedzającego ten miesiąc i mająca zastosowanie od 1-go dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania, dopuszczalna jet w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M.
9. Stosownie do art. 92 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634), kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
10. Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w BIP.
11. Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej.
12. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem.
13. Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu obciążają Wykonawcę.
14. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie.
15. Zabezpieczenie kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracja wekslową.
16. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SWZ dołącza się dokumenty stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
17. Pozostałe informacje:
1) Zamawiający nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych.
2) Zamawiający informuje, że nie był prowadzony program naprawczy.
3) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Oferentów (w tym przez Wykonawcę), jak również przedstawiał opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowanych środkami kredytu.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia odsetek umownych za opóźnienie w uruchomieniu kredytu w wysokości 0,5 % ceny ofertowej za każdy dzień opóźnienia.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów:
- za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po tronie Wykonawcy w wysokości 5 % ceny ofertowej określonej w formularzu ofertowym;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
6) Do wyliczenia oferty należy przyjąć następujące informacje dotyczące spłaty rat kredytu:
- Spłata kredytu nastąpi w latach 2023-2030, w tym rok karencji,
- Raty będą spłacane kwartalnie,
- Raty będą równe.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający ustala następujące kryteria wyboru i oceny ofert ich wagę:
Nr Kryterium Waga
1 Cena 100%
Razem 100%

2. Oferta najkorzystniejsza to oferta, która jest najtańsza.
3. Obliczanie punktów dokonywane będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Sposób obliczania wartości punktowej dla kryterium 1 - Cena oferty.


cena oferty najniżej skalkulowanej
liczba punktów dla kryterium 1 = ------------------------------------------------------ × 100% *100 pkt
cena brutto oferty ocenianej

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postepowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca winien wykazać, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 830 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 500 000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych)
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie udzielił przynajmniej dwóch kredytów jednostkom samorządu terytorialnego bądź podmiotom gospodarczym.
2. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostepniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zgodnie z SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Zgodnie z SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-21 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-21 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prowadzenie księgi rachunkowej spółdzielni mieszkaniowej - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Zlecę prowadzenie księgi rachunkowej spółdzielni mieszkaniowej. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.