Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Konserwacja urządzeń i instalacji systemów zabezpieczenia technicznego w budynkach Muzeum Narodowego w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Narodowe w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275990
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Jerozolimskie 3
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-495
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwojewoda@mnw.art.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnw.art.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Konserwacja urządzeń i instalacji systemów zabezpieczenia technicznego w budynkach Muzeum Narodowego w Warszawie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec6c3304-f7d6-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00281183
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00237263/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 Konserwacja urządzeń i instalacji systemów zabezpieczenia technicznego w budynkach Muzeum Narodowego w Warszawie”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ec6c3304-f7d6-11ee-b016-82aaee56c84c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej. Szczegółowo określone w rozdz. XII SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje na temat zasad i warunków korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”, na stronie https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 10P/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu konserwacji urządzeń i instalacji systemów zabezpieczenia technicznego we wszystkich obiektach Muzeum Narodowego w Warszawie:
• Gmach Główny Muzeum Narodowego w Warszawie ul. Aleje Jerozolimskie 3, 00-495 Warszawa;
• Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni ul. Puławska 113, A 02-595 Warszawa;
• Muzeum Plakatu w Wilanowie ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa;
• Stolarnia Muzeum Narodowego w Wilanowie ul. St. Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa;
• Muzeum Wnętrz w Otwocku Wielkim ul. Zamkowa 49, 05 – 400 Otwock;
• Nieruchomość w Tarczynie – magazyn Muzeum Narodowego w Warszawie;
• Kamienica Krystall ul. Aleje Jerozolimskie 59, 00-697 Warszawa.
Konserwacji podlegają systemy:
1.SYSTEM SYGNALIZACJI POŻARU
2. SYSTEM STEROWANIA URZĄDZENIAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI Z SSP
3. SYSTEM SYGNALIZACJI WŁAMANIA I NAPADU
4. SYSTEM KONTROLI DOSTĘPU
5. SYSTEM TELEWIZJI DOZOROWEJ
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, w tym WYKAZ ILOŚCIOWY URZĄDZEŃ SYSTEMÓW ZABEZPIECZEŃ TECHNICZNYCH określony jest w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50413000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji aparatury kontrolnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Procentowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki udziału w postępowaniu.
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się posiadaniem koncesji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. usługi ochrony mienia realizowane w formie zabezpieczenia technicznego, zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 1 000 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże że:
1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej 1 usługę, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto polegającą na konserwacji urządzeń i instalacji systemów zabezpieczeń w obiektach wpisanych do rejestru zabytków posiadających zabezpieczenia dzieł sztuki (w przypadku świadczeń nadal wykonywanych, usługa powinna być zrealizowana co najmniej w zakresie kwoty 500 000,00 zł brutto).
2) dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej 5 osób, w tym:
- Minimum 3 osoby z ukończonym szkoleniem NIMOZ dla projektantów i instalatorów systemów zabezpieczeń
- Minimum 3 osoby posiadające świadectwo kwalifikacyjne eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych do 1 kV
- Minimum 1 osobę ze świadectwem ukończenia kursu projektowania systemów zabezpieczeń technicznych stopni 1-4
- Minimum 1 osobę ze świadectwem ukończenia kursu projektowania systemów SSP
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Zettler Expert MX/ZX
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Polon 4000
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Polon 6000
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu zasysającego Protec
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu FPM+
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Galaxy
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Power DSC
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Satel
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Stekop CM192
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Piccolo
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Axxon Intellect
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu InPro BMS
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu EQU
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu GEMOS
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemu Kantech
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemów telewizji dozorowej analogowej firmy Bosch - krosownice Allegiant, rejestratory Divar2,Divar XF, głowice AutoDom G4
- Minimum 1 osobę posiadającą certyfikat szkolenia z systemów telewizji dozorowej
cyfrowej firmy Bosch - oprogramowanie BVMS, VRM
Ponadto: wszystkie osoby, które realizować będą usługę w imieniu wykonawcy muszą posiadać zaświadczenia o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego.
Wyżej opisane uprawnienia mogą być łączone tj. jedna osoba może posiadać więcej niż jedno uprawnienie opisane powyżej, z tym zastrzeżeniem, że do realizacji zamówienia należy skierować nie mniej niż 5 osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia, określonych w rozdziale X, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty: aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym odpowiednio w Załączniku nr 3 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w rozdziale XI pkt 1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
– aktualnej koncesji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym tj. usługi ochrony mienia realizowane w formie zabezpieczenia technicznego, zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1995).
2) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta wykonawców, o której mowa w zdaniu
poprzedzającym, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy określa załącznik nr 6 do SWZ stanowiący wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamówienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-19 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wymaga, aby następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę (także dalszego podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę: czynności wykonywane przez konserwatora pełniącego dyżury w Gmachu Głównym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00.
2. Wykonawca zobowiązany jest do:
- wykonywania usług wymienionych w pkt 1 wyłącznie przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
- przekazania na żądanie Zamawiającego, w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia żądania, imiennego wykazu osób wykonujących usługi objęte przedmiotem niniejszego zamówienia, ze wskazaniem rodzaju wykonywanych przez nich prac oraz podstawy zatrudnienia, a także do jego aktualizowania, na żądanie Zamawiającego oraz do przekazania w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia żądania, dokumentów potwierdzających zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (według wyboru Zamawiającego: umów o pracę bez ujawniania danych osobowych, comiesięcznych raportów RMUA, itp.), także jeśli pracodawcą jest podwykonawca lub dalszy podwykonawca. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
- zapewnienia, w przypadku korzystania z podwykonawców, wykonywania usług wymienionych w pkt 1 wyłącznie przez osoby zatrudnione przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.
- zobowiązania podwykonawców lub dalszych podwykonawców do tego, aby usługi wymienione w pkt 1 były wykonywane wyłącznie przez osoby zatrudnione przez nich na podstawie umowy o pracę.